Miksi Pikku Myy niin suosittu hahmo?
Voisiko joku avata, miksi Muumeista niin monen suosikki on Pikku Myy tai itseä jopa verrataan Myyhyn? Jos pidät Myystä, oletko katsonut Muumeja muuten kuin pienenä lapsena?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Niiskuneidillä ei ole minuutta ilman miestä (muumipeikko). Olen ihan aina kammonnut tuollaisia naisia. Myy on maailmannainen.
Täh, ei ole minuutta? Heti kun hän sai muistinmenetyksen hän oletti olevansa suorastaan kuninkaallinen. Ja torjui kaikki kilpakosijat.
Niiskuneiti huolehtii veljestään ja sanoo kyllä mielipiteensä, vaikka onkin romanttiseen haaveiluun taipuvainen.
Minusta tuohon hahmoon projisoidaan aika paljon omia juttuja, mutta niin naishahmoihin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se, miten Myy polttaa muurahaisyhdyskunnan Muumipappa ja meri -kirjassa, ja naureskelee päälle, on jotenkin karmivaa.
Sehän on tarkoitettukin karmivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Myy on ilkeä ja itsekäs, en muista, että myy olisi ikinä tehnyt mitään mielyttävää kenellekkään. En kyllä ole Niiskuneidinkään tai muumimamman fani. Minusta parhaimmat hahmot ovat Muumipeikko ja Nuuskamuikkunen. Minusta näin aikisena on yllättävää, että Tove on luonut niinkin negatiivisia naishahmoja ja konservatiivisen ydinperheen. Muumipappakin on ihan avuton taivaanrannanmaalari, Mamma hoitaa ihan kaiken ja pappa lukee kirjaa keinutuolissa.
Minä olen aina ymmärtänyt Myyn hahmon olleen Tove Jansson itse. Terävä, oikeudentuntoinen, huumorintajuinen, kapinallinenkin toisinajattelija. Ei niele valmiiksipureksittuja juttuja. Käyttää omia aivojaan. Kuinka voisi suhtautua muuten kuin ihaillen?
En tunne kirjoja kuin nimeltä. En tunne kirjojen tyyppejä. Vaikuttaa et olen harvinaisuus, kun KAIKKI ne on lukenu ja tietää.
Vierailija kirjoitti:
En tunne kirjoja kuin nimeltä. En tunne kirjojen tyyppejä. Vaikuttaa et olen harvinaisuus, kun KAIKKI ne on lukenu ja tietää.
Voithan sinäkin lukea ne.
Miksi nimi on pikku Myy, kun isoa Myytä ei ole? Myy yksinään myisi.