Elarit oikeuteen,osaako joku kertoa
Tilanne se että elatussopimus on päättynyt maaliskuun lopussa. Uutta sopimusta ei saa tehtyä lastenvalvojalle koska kunnassa ei sellaista tällä hetkellä ole. Yritin saada asian etenemään oikeusaputoimiston kautta mutta koska lasten isä on jo muissa asioissa heidän asiakas,eivät he voikaan ajaa asiaani. No sovittoon sitten että isä hoitaa asian oman asianajajan kautta. Nyt isä sanoikin ettei asianajaja ole asiaa viemässä asiaa käräjille,koska on jatkosopimus ja lastenvalvojan pitää se tehdä. Kysynkin että saanko itse kuitenkin nostettua kanteen jos otan asianajan muualta kuin oikeusaputoimistosta (pitäisi ottaa toisen paikkakunnan oikeusaputoimistosta jos oikeusaputoimiston kautta asianajan haluan,ja välimatkaa liki 70km ja olen autoton). Jos nyt otan täältä omalta paikkakunnalta jonkun asianajana asiaa ajamaan niin onko se myös silloin maksuton (kuten oikeusaputoimiston kautta)vai joudunko maksamaan?
Kommentit (2)
No kyllähän nyt ensisijaisesti sopimus tehdään lastenvalvojan luona. Jos ei omasta kunnasta sellaista löydy niin sitten naapurikuntaan.
Ei mitään järkeä lähteä oikeusteitse asiaa puimaan jos isä on halukas sopimuksen muutenkin tekemään, oikeudenkäyntikulut tulee kalliiksi.
Kuuleppas. Jätä se käräjöiminen alkuunsa ja keskity pitämään huolta lapsistasi. Yhteiskunnan varoille on paljon tärkeämpää käyttöä kuin sun valtataistelusi. Mikset vaan sovi isän kanssa elareista niinkuin me muutkin? Täytyy olla aika idiootti että tarvitsee lastensa asioista toisen vanhemman kanssa sopimiseen viranomaisia. Ettei vaan isäkin ole joutunut oikeusaputoimiston asiakkaaksi yrittäessään olla isä lapsilleen? Minä olen sopinut kaikki asiat ihan henkkoht exän kanssa, ja jos ongelmia on tullut niin nekin ollaan sovittu. Lapset voivat hyvin, kaikilla on elämä sujuvaa ja mukavaa.