Haalarin koko - neuvoja pliis!
Ikuisuuskysymyksiä täällä varmaan... Vauvani oli 10 kk neuvolassa vajaa 78 cm ja verkkoklinikan kasvukäyrän mukaan olisi ensi syksynä 1,5 vuoden iässä noin 86 cm jos kasvaa tasaisesti. Olisiko 92 cm haalari liian iso ensi talvelle, kun siis suurinpiirtein varmaan tuossa 1,5-vuotiaana alkaisi talvihaalarin käyttö olla ajankohtainen? Hobby Hallissa olisi Rukan haalaria vielä koossa 92 cm. Vauva / taapero olisi vasta joskus keväällä oikeasti tuon 92 cm, joten olisiko 86 cm haalari sittenkin parempi? Mikäli näin on, täytyy jättää haalarin osto sitten syksyyn ja silloinhan sitä saa sitten sovitettuakin. Kiitos vinkeistä!
Kommentit (4)
on reilua mallia tai lapsesi on rakenteeltaan siro voi olla isokin tuo 92-cm ensi talvena. Itse en laittaisi pienelle kauhean suurta haalaria, koska liikkuminen on silloin kovin hankalaa. Erityisesti lumessa.
Oman lapseni talvihaalari on kokoa 80cm ja hän on yli tuon mitan eikä haalari ole yhtään liian pieni. Tosin talven alkaessa oli alle 80-cm.
Rukka on mielestäni aika raskasta mallia, joten itse jättäisin haalarin oston syksyyn.
Toisaalta jos pidät ko. haalarista ei se välttämättä huono ostos ole.
Meidän tyttö oli 1v neuvolassa 78vm ja 1,5 vuotiaana 86cm. Hänellä oli käytössä 86cm talvihaalari (jäi nyt pieneksi), keväthaalariksi on otettu 92cm. Tyttö on aika hoikka ja pitkäselkäinen malliltaan.
Alan itsekkin vasta pikkuhiljaa ymmärtää näitä haalari kokoja,ehkä...
Elikkä siis ensi talven koko teille on 92cm ja nyt kevät-syys kaudeksi 86cm.
Itsekkin olen ostanut meidän neidille ens talveksi jo 110cm talvihaalarit , vaikka on tammikuussa todennäköisesti vasta 105cm
Rukka ei ole mitenkään raskas vaan ihan kiva haalari.
Meilläkin ens talveksi sellainen kaapissa odottamassa.
Tilaa pois vain , mikäli niitä siellä vielä on.
huoletta ostaa sen 92 haalarin. Ei varmaankaan ole yhtään liian iso. Onhan lapsesi jo kohta 80 cm ja vois jo melkein nyt pitää tuon kokoista haalaria. Itse en ostaisi ainakaan pienempää.