Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiistelyä tietokoneesta

Vierailija
20.03.2017 |

Meillä on tyhmä riitä läppärin hankinnassa. Haluaisin uusimman macbookin ja mies taas sellaisen millä voisi pelailla. Mieheni on haukkunut macbookin maanrakoon, eikä suostu maksamaan "omenan logosta tuhatta euroa ylimääräistä". Minä taas en halua pelikonetta olohuoneesemme, koska ne ovat suoraan sanottuna rumia.

Minulla ei ole hirveästi vasta-argumenttejä miestä vastaan, sillä en ymmärrä juuri ollenkaan tietokoneiden ominaisuuksista. Tahdon vain siron ja kauniin koneen, joka sopii myös sisustukseen, sekä sellaisen jota kehtaa kantaa mukana. Olenko muka liian pinnallinen vaatimuksieni kanssa?

Ja ei, emme voi ostaa molemmille omia taloudellisista syistä.

Ääh, kai tähän joku ratkaisu löytyy?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka tarvitsee konetta kipeämmin, hankkii sen nyt, ja toiselle alatte säästää konetta varten.

Vierailija
2/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte sen uuden macbookin hinnalla sulle "pienen ja nätin" koneen JA pelikoneen. Jos itse et tarvitse suorituskykyä tai juuri muistia, saat itsellesi koneen tarjouksesta varmaan 300€. Mies voi sitten ostaa oman. Pelikoneita on myös läppäreinä, mut ne on kalliimpia kuin pöytäkoneet. Ja joo, itsekään en antanut ostaa pöytäkonetta vaikka meillä on kummallakin oma tietokone. Ehkä sit kun isompi asunto, mutta tähän nykyiseen kämppään ei yksinkertaisesti mahdu pöytäkonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes on oikeessa.

Vierailija
4/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei käytetty tietokone käy?

Vierailija
5/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehes on oikeessa.

Ei, kyllä sisustukseen sopiva ylihintainen nuhapumppu on parempi valinta.

Vierailija
6/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. Tahdon vain siron ja kauniin koneen, joka sopii myös sisustukseen

LOL

;D

Vierailija
7/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tietokone pitää hankkia käyttötarkoituksen mukaan, ei sisustuksen. Käyttötavaraa kun se kuitenkin on.

Vierailija
8/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tyhmä riitä läppärin hankinnassa. Haluaisin uusimman macbookin ja mies taas sellaisen millä voisi pelailla. Mieheni on haukkunut macbookin maanrakoon, eikä suostu maksamaan "omenan logosta tuhatta euroa ylimääräistä". Minä taas en halua pelikonetta olohuoneesemme, koska ne ovat suoraan sanottuna rumia.

Minulla ei ole hirveästi vasta-argumenttejä miestä vastaan, sillä en ymmärrä juuri ollenkaan tietokoneiden ominaisuuksista. Tahdon vain siron ja kauniin koneen, joka sopii myös sisustukseen, sekä sellaisen jota kehtaa kantaa mukana. Olenko muka liian pinnallinen vaatimuksieni kanssa?

Ja ei, emme voi ostaa molemmille omia taloudellisista syistä.

Ääh, kai tähän joku ratkaisu löytyy?

hankkikaa lapsi niin riita unohtuu, sitten pyydä sitä haluamaasi konetta lapsesi kastelahjaksi mieheltäsi, niin hän ei voi kieltäytyä. Jos hän kieltäytyy niin EROA!! (tämä on toimiva juttu olen testannut)

Vierailija
9/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin Macin hinkumisen. Käytin vuosien ajan Macia, jonka ostin käytettynä. Piti saada tehokkaampi, ja rahaa ei ollut, joten ostin jonkin kehutun HP:n hyvillä spekseillä. Kyllä kiukuttaa käyttää sitä. Ihan ihme vikoja, joita ei osaa edes nörtti aviomies korjata, puhumattakaan minusta, joka en ymmärrä mitään tietokoneista. Esim. virusturva herjaa KOKO AJAN, että pitää päivittää, jopa heti päivittämisen jälkeen. Ihme pop-upeja tulee asetuksista, aukeavat siis itsestään. Kielivalinta ei pysy, vaan muuttuu kaiketi jonkin Etelä-Afrikassa lepattavan perhosen mielentilan mukaan. Kun kirjoitan, kone ei hyväksy nopeita kaksoispainalluksia. Jos haluan kirjoittaa vaikkapa: "Tämä tietokone on kakka", tekstinä tulee "Tämä tietokone on kaka". Hirveän hidas verrattuna Maciin, vaikka piti olla paljon nopeampi. On konsultoitu jo myyjäliikettä ja maahantuojaa. Ainoat hyvät ominaisuudet tuossa koneessa ovat miellyttävä ulkonäkö ja akun kesto. Kummatkin ovat myös Maceissa. Ei ole varmaan vaikea arvata, minkä koneen ostan seuraavaksi?

Haukkukaa vain Maceja, mutta on niille tämä ostajakunta.

Vierailija
10/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MacBook on hyvä kone, mutta jos et tarvi nimenomaan MacBookia niin Acer Chromebook 14 antaa reilusti enemmän vastinetta rahalle. Toki ChromeOS rajoittaa, mutta ihan peruskäyttöön se sopii kuin nenä päähän.

Vierailija
11/13 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se tietokone pitää hankkia käyttötarkoituksen mukaan, ei sisustuksen. Käyttötavaraa kun se kuitenkin on.

Ei ole mitään syytä miksei voisi molempia miettiä. Siitä syystä minullekin aikoinaan ensimmäinen iMaccini tuli.

Vierailija
12/13 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan se peliläppäri niissä on paljon tehokkaampi prosessori ja näytönohjain. Ja macbookit ei ole milläntavalla laadukkaampia kuin nuut läppärit. Apple ei valmista osiaan itse

Vierailija
13/13 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi