Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikani, 19v, pelaa aina vapaa-ajallaan

Vierailija
20.03.2017 |

Olen huolissani vanhimmasta lapsestani. Juuri on viikonloppu takana ja poika vain pelasi viikonlopun pleikkaa. Kävi lauantaina sovitussa työvuorossa ja käy koulussa arkisin. Poika hoitaa kotityöt sovitusti, mutta ei suostu auttamaan ruoanlaitossa koska "se on äidin tehtävä". Lauantai-iltana sanoin öitä 23 aikaan ja sunnuntaina aamulla 08 poika pelasi edelleen, väitti että on nukkunut. Poika pelasi valehtelematta ainakin 20 tuntia viikonlopusta, vaikka kävi työvuorossa!! Eilen lopetti 22 aikaa ja nyt on koulussa - tietääkseni.

Miksei poika tapaa kavereitaan? Viimeiset pari viikkoa pelaaminen on ollut täysin käsittämätöntä, ei kerkeä edes katsomaan televisiota tai olemaan veljensä kanssa. Sentään menee kouluun vielä ja sovitusti töihin lauantaisin.

Mitä voin tehdä? Poika on omalla rahallaan maksanut pelit, konsolit ja laitteensa joten en varmaan voi takavarikoida niitä. Olen sanonut, että katkaisen netin meiltä pois kun pelaat vain, mutta poika vastasi että siitä vaan, ottaa omalle nimelleen nettiliittymän.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen vastuullinen nuori mies kun on itse rahoittanut harrastuksensa

Vierailija
2/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pelata kun on itse maksanut harrastuksensa ja kerran hoitaa työnkin. Mutta äidin tehtävä ei ole tehdä täysi-ikäiselle lapselleen ruokaa joten mitä tapahtuu kun jätät ruuan tekemättä tälle? Menee muualle syömään vai tekee sen ruuan itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, 27v, pelaan yleensä kaikki vapaa-aikani. Mielestäni ongelmaa ei ole mikäli hoitaa kotihommat, koulut ja työt pelaamisen ohessa.

Ja ei kaikki halua katsoa televisiota tai edes viihdy ihmisten parissa. Itse tykkään eniten olla itsekseni.

Vierailija
4/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani vanhimmasta lapsestani. Juuri on viikonloppu takana ja poika vain pelasi viikonlopun pleikkaa. Kävi lauantaina sovitussa työvuorossa ja käy koulussa arkisin. Poika hoitaa kotityöt sovitusti, mutta ei suostu auttamaan ruoanlaitossa koska "se on äidin tehtävä". Lauantai-iltana sanoin öitä 23 aikaan ja sunnuntaina aamulla 08 poika pelasi edelleen, väitti että on nukkunut. Poika pelasi valehtelematta ainakin 20 tuntia viikonlopusta, vaikka kävi työvuorossa!! Eilen lopetti 22 aikaa ja nyt on koulussa - tietääkseni.

Miksei poika tapaa kavereitaan? Viimeiset pari viikkoa pelaaminen on ollut täysin käsittämätöntä, ei kerkeä edes katsomaan televisiota tai olemaan veljensä kanssa. Sentään menee kouluun vielä ja sovitusti töihin lauantaisin.

Mitä voin tehdä? Poika on omalla rahallaan maksanut pelit, konsolit ja laitteensa joten en varmaan voi takavarikoida niitä. Olen sanonut, että katkaisen netin meiltä pois kun pelaat vain, mutta poika vastasi että siitä vaan, ottaa omalle nimelleen nettiliittymän.

Mikä ihme sinulla on pelaamista vastaan? Poika pelaa kavereittensa kanssa netissä ja viettää heidän kanssa aikaa. Vastuullinen ja hyvin kasvatettu nuori. Kiusaatko sitä kateuden takia kun et itse pelaile? 

Anna pojan pelata. 

Vierailija
5/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä sinä voit syyttää pelkästään itseäsi, itse olet poikasi kasvattanut ajattelemaan noin.

Muissa asioissan en näe ongelmaa, koska poika selvästi hoitaa muut hommat sovitusti.

Ja minkä ihmeen takia pitäisi keretä katsomaan televisiota? Ja sen lisäksi poika selvästi viihtyy paremmin itsekseen kuin veljensä kanssa, ei tarvitse pakottaa olemaan muiden ihmisten seurassa.

Vierailija
6/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kerkeä katsomaan televisiota" :D

Ai luoja, olisko se jotenkin vähemmän haitallista istua tapittaa Kardashianeja ja ties minkä kaupungin oikeita, masentuneita ja täydellisiä naisia?

Vierailija
7/10 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä pelaa mutta niiden pelien maailmassa voi olla isokin liuta kavereita.

Niin se maiilma muuttuu...

Vierailija
8/10 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika on liikaa vaikka vettä joisi. Kohtuullista pelaamista tässä kai lähinnä ajetaan takaa. Jos vapaa-aikaan ei muuta mahdu kuin ruudun tuijotus jopa unen kustannuksella niin silloin se on liikaa. Vuorovaikutus myös oman perheen jäseniin on suotavaa. Tasapainottelua se on eri asioiden välillä - tämä arki ja aikuisuus.

Vierailija
9/10 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuten pelaamisestakin saada ammatin nykyään jos on asenne kohdillaan, saahan sitä aikuinen tehdä sitä mistä nauttii kunhan ei muita vahingoita, minäkin viihdyn parhaiten omissa oloissani, kerran tai pari vuodessa käyn vanhempien luona

Parempi tuo pelaaminen on kuin kavereitten kanssa baareihin riehumaa

10/10 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelas _vaan_ 20 tuntia viikonlopun aikana? ite pelasin ainakin 30 joka viikonloppu

Mikä tossa on se ongelma jos kerta koulu ja ne työvuorot onnistuu? Olisko enemmän okein jos poika lukis kirjoja ja kattois elokuvia sen 20h?

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi