Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun ihminen ei arvosta tervehtimisrituaaleja, ei tervehdi eikä hyvästele.

Vierailija
20.03.2017 |

Onko se introvertille tyypillistä, ettei saattele eteiseen eikä sano lähtiessä moikka? Vai onko tuo jotain autismipiirrettä? Vai ihan vain käytöstavattomuutta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-puolisolla välttelevän persoonallisuuden piirteitä, ei oikein osannut tervehtiä tai hyvästellä.

Syitä tuollaiseen on varmaan monia, mutta exän kohdalla selvisi sitten että oli niin huono itsetunto että piti kaikkia muita ihmisiä halveksua että pystyi itselle selittämään sen miksei oikein kanssakäynti ihmisten kanssa onnistunut.

Hirveän raskas ihmistyyppi.

Vierailija
22/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään muulla tällaista kaveria? Melkein joka tapaamisessa meinaan loukkaantua, kun toinen vaan häipyy eikä sano lähtiessään mitään. Sitten yritän miettiä, ettei se varmaan tarkoita loukata, kunhan on vain tuollainen. Helpottaisi tietää miksi joku on tuollainen. Ap

Mitä väliä sillä on mistä se johtuu?

Olisi helpompi olla loukkaantumatta kaverin tylyydestä, jos sille olisi jokin järjellinen selitys. Nyt tulee liian helposti ajateltua, että se oikeasti haluaa olla minulle tyly. Ap

Vain tuon asian perusteella päättelet onko kaveri tyly vai ei. Mikään muu ei siihen viittaa? Miksi hän käy teillä jos ajattelet että hän on sinua kohtaan tyly?

Työasioissa käy. On outo ihminen muutenkin. Mutta tuota asiaa mietin juuri nyt, kun se on juuri tänään ajankohtainen. Ap

Ehkä hän on sinulle tylyt koska myös sinä teet hänestä tylysti päätelmiä asioista jotka ei sinulle kuulu se ei osoita hyviä käytöstapoja. Etkö olisi hänen kanssaan yhteyksissä työasioissa jos hän on sinua kohtaan tyly tai vaikuttaa sinusta oudolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään muulla tällaista kaveria? Melkein joka tapaamisessa meinaan loukkaantua, kun toinen vaan häipyy eikä sano lähtiessään mitään. Sitten yritän miettiä, ettei se varmaan tarkoita loukata, kunhan on vain tuollainen. Helpottaisi tietää miksi joku on tuollainen. Ap

Mitä väliä sillä on mistä se johtuu?

Olisi helpompi olla loukkaantumatta kaverin tylyydestä, jos sille olisi jokin järjellinen selitys. Nyt tulee liian helposti ajateltua, että se oikeasti haluaa olla minulle tyly. Ap

Vain tuon asian perusteella päättelet onko kaveri tyly vai ei. Mikään muu ei siihen viittaa? Miksi hän käy teillä jos ajattelet että hän on sinua kohtaan tyly?

Työasioissa käy. On outo ihminen muutenkin. Mutta tuota asiaa mietin juuri nyt, kun se on juuri tänään ajankohtainen. Ap

Millätavalla juuri tänään ajankohtainen. Miten tieto vaikuttaisi ratkaisusi juuri nyt? Ja jos jotenkin olennaisesti vaikuttaisi miksi et kysy häneltä itseltään mikä hänen käyttäytymiseensä vaikuttaa, mahdollisuuksia on useampi etkä voi tehdä hänestä päätelmiä sen perusteella mitä muut sanovat.

Vierailija
24/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans exä ei vastannut, kun tervehdin häntä tai sanoin "hyvää yötä". Hän aina välillä ei myöskään suostunut reagoimaan mitenkään, jos puhuin hänelle... Ehkä hän halusi näyttää, etten minä ole tärkeä? Vähätteli myös mun kiinnostuksenkohteita.

Vierailija
25/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sama mieltä siinä, että kotoa käsin nämä asiat lapselle opetetaan. Mutta itselläni vanhempana on kuitenkin niin, että vaikka kuinka olen painottanut lapselleni tervehtimistapoja, hän kovin ujona ne sivuuttaa, ainakin jos hänen itsensä odotetaan olevan aloitteentekijä, sitten menee helpommin jos vaikka naapuri tervehtii häntä ensin, niin kyllä vastaa. Puolisoni ei ole myöskään kovin kummoinen tervehtijä, mutta toki jos vastaan kävelee tuttu niin tervehtii. Itse olen taas toinen ääripää, moikkailen ja tervehdin hyvin herkästi ja jään helposti ja mielelläni myös juttelemaan lähes tuntemattomienkin kanssa mm, bussipysäkillä olen monesti mummujen kanssa jutellut ja asiakaspalvelijoiden kanssa (silloin kun he aloitteentekijöinä, kun ei ole kiire) juttelen mielelläni muutaman ylimääräisen sanan. Olen varmaan omituinen, mutta olen huomannut että monet ilahtuvat pienestä juttutuokiosta, varsinkin kun siinä puhutaan sellaisista hyvinkin yleismaailmallisista asioista kuten säästä, kevään tulosta, jostakin ympäristöön liittyvästä yms. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia, koitetaan vaan tulla toimeen toistemme kanssa, kohdellaan toisiamme ystävällisesti jutellen tai hiljaa ollen.

Vierailija
26/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka välussä moimottelijat ärsyttää

Vierailija
27/31 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän käytöstavoista kertoo se että tekee aloituksen kaltaisia oletuksia ihmisistä tilanteissa jotka ei koskaan ole täysin toisiaan vastaavia ja verrannollisia.

Ei muuten kerro.

t. Ei ap

Vierailija
28/31 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska itsetunto tekee tervehtimisestä ahdistavaa.

Luulisi, että vielä enemmän ahdistaa, jos pitää katsella varpaisiinsa  niin kuin ei olisi ketään huomaavinaankaan.

Luulisi ehkä, mutta ei se silti enempää ahdista.

Vierailija
29/31 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän käytöstavoista kertoo se että tekee aloituksen kaltaisia oletuksia ihmisistä tilanteissa jotka ei koskaan ole täysin toisiaan vastaavia ja verrannollisia.

Ei muuten kerro.

t. Ei ap

Kaikki ei tietysti osaa lukea niin että ymmärtäisivät lukemansa tai lukevat vain rivien välistä.

Vierailija
30/31 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla hyvästelemättä, kuin tehdä se teennäisesti. Kaveristani huomaa, että hän on lähdössä, mutta varsinaista hyvästelyä hän ei harrrasta. Joka kerta minua naurattaakin, kun huomaan hänen ehtineen jo kadota.

Vierailija
31/31 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin toisella tämän ketjun jäsenellä: olen lievästi autistinen ja vaikka yritän parhaani mukaan muistaa sosiaalisten pikku näytelmien vuorosanat, joskus ne unohtuvat tai huomioni on kiinnittynyt muualle niin etten muista. Joskus olen niin stressaantunut etteivät voimavarani vain riitä neurotyypillisen esittämiseen vaan jaksan vain olla oma itseni- eli hyväntahtoinen mutta sosiaalisesti kömpelö. Joskus minulla on alkanut aistiyliherkkyyskohtaus ja minun on päästävä äkkiä pois siitä helvetillisestä metelistä joka alkaessaan oli normaali keskustelu. En tarkoita olla tyly ja koitan parhaani mukaan käyttäytyä, mutta aina se ei vain onnistu.

Ikävä kuulla että jotkut leimaavat tällaisen takia heti moukaksi, mutta toisaalta en mahda asialle yhtään enempää kuin mitä jo teen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi