Miksi ns. toisia naisia tai toisia miehiä syyllistetään enemmän kuin pettäjäpuolisoa?
Jos on pettämiskuvio, jossa on esim. pettäjäaviomies ja toinen nainen, sinkku, joka tietää miehen olevan varattu, miksi sitä toista naista yleensä paheksutaan enemmän tai edes yhtä paljon kuin sitä pettäjämiestä? Eikö se pettäjämies ole se kaikkein pahin?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petturin vastuusta en edes jaksa aloittaa..
Mut mä en ymmärrä sitä ajatusta, et miten sen kolmannen pitäis päästä ku koira veräjästä, vaikka on osallistunut pahuuteen. Siis jos on tiennyt parisuhteesta! Ei se tuntemattomuus tee siitä teosta yhtään hyväksyttyä. Millainen ihminen ajattelee et on Ok kajota varattuun?
Jos varattu on valmis pettämään, niin parisuhteessa on jotain vialla. Viallisesta parisuhteesta ei tarvitse välittää joten pettäminen on täysin hyväksyttävää.
No joo. Tätä kutsuttakoon vastuun pakoiluksi :D
Uskon karmaan. Miltei aina pilkka osuu omaan nilkkaan jossain kohtaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on ikivanha käsitys siitä, että mies on viettiensä orja, eikä siis voi vastustaa, eikä hänen edes oleteta vastustavan, jos joku puoleensavetävä nainen alkaa vikittelemään.
Ja se, että mies vetää turpaan sitä miestä, jonka kanssa hänen vaimo on pettänyt, on vaan osoitus siitä ikivanhasta käsityksestä vaimosta miehen omaisuutena. Eli nyt on toinen mies ikään kuin mennyt luvatta ottamaan käyttöönsä toisen omaisuutta.
Ei näitä ikivanhoja käsityksiä hetkessä kumota. Menee varmaan vielä jokunen 100 vuotta ennen kuin tasa-arvo näissä asioissa oikeasti toteutuu asennetasolla.
Mites sit naispettureilla? Mites sen selität? Paha viettelijätär?
Joo, tai huonolaatuinen/luonteinen omaisuuserä, joka käytöksellään nolaa omistajansa muiden silmissä, ja josta siksi on hankkiuduttava eroon vaikka muuten kotioloissa olisi ihan kiva.
Koska sitä ulkopuolista on helpompi pitää typeränä idioottina kuin katsoa peiliin, josta näkyy se ihminen joka sen petturin vierellä edelleen pysyy kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Mut mä en ymmärrä sitä ajatusta, et miten sen kolmannen pitäis päästä ku koira veräjästä, vaikka on osallistunut pahuuteen. Siis jos on tiennyt parisuhteesta! Ei se tuntemattomuus tee siitä teosta yhtään hyväksyttyä. Millainen ihminen ajattelee et on Ok kajota varattuun?
Meistä KUKAAN ei omista kumppaninsa kehoa tai mieltä. Kyllä jokaisella on oikeus omaan seksielämään ja halut voi poiketa oman kumppanin haluista ja silti tahdotaan elää yhdessä, vaikka olisi seksielämää oman pedin ulkopuolella. Ei kukaan voi määritellä miten muiden seksuaalisuus kuuluu olla.
Minulla on vapaasuhde mieheni kanssa ja saatamme harrastaa seksiä varatun kanssa, se ei ole minun vastuu mitä sinun kumppani tai sinä haluat, jokainen tekee omat valinnat. Jos pettää, niin se on tasan tarkkaan pettäjän oma asia. En sano että se on ok, vaan hän tekee kaikki valinnat koskien elämäänsä, se miten jakaa asioita kumppaninsa kanssa on jokaisen omaa moraalia, muttei kukaan voi alkaa moraalinvartijaksi muille, sen pitää lähteä ihmisestä itsestään. Jos ei kerro mitä tekee toisen selän takana niin elää sen asian kanssa. Liitto rakentuu kuitenkin luottamukselle ja pettäjä osoittaa omilla teoillaan miten paljon häneen voi luottaa. Sitten sitä joko on tuollaisen kanssa, tai ei.
Mutta en ala keneltäkään vaatimaan parisuhdetilitystä jos itse tahdon vain panon. Mulla on oma suhde ja oma elämä jolle olen itse vastuussa. Et sinäkään ole vastuussa miehesi asioista, hän itse.
Te yhdessä puhutte parisuhteen kuviot läpi ja toimitte sen mukaan.
Niin eipä se toinen nainen välttämättä tiedä olevansa toinen nainen.Tai sitten mies on jo eroamassa jne...Eli syyllinen vain ja ainoastaan pettäjä!!! ( nainen tai mies..)
Se johtuu siitä, että muiden ei haluta osoittavan omalle puolisolle huomiota. Sitten jos paljastuu pettämistapaus, ihminen tuntee mustasukkaisuutta sen puolison kimpussa olleen vuoksi. Ja kyllä se puolisokin ällöttää, mutta siltä kannalta että rakkaus ja luottamus on kuollut. Mutta esim tietoisesti varatun kanssa vehtaillut ihminen herättää itsetunto-ongelmia, jota yritetään korjata vihaamalla kyseistä ihmistä.
Itse lisäksi itkisin ja tajuaisin olevani niin ruma, että mieheni on pitänyt etsiä normaali nainen. Naista pitäisin pinnallisena ja ilkeänä nar*tuna, en haluaisi tavata jos mahdollista. Miestäni pitäisin luottamuksenrikkojana ja ällöttävänä pelimiehenä, samantien lopettaisin suhteen, en haluaisi ikinä nähdä ja kuulla ukosta mitään.
Eli voi vaikuttaa että syyllistää toista enemmän, koska häneen kohdistuva viha on erilaista. Näin ainakin omalla kohdalla.
n21
Siksi että sitä pettäjäpuolisoa on rakastettu, tuntematonta kolmatta pyörää ei.
En ole huomannut vastaavaa ollenkaan. Se joka on uskoton niin häneenhän ne suuttumuksen ja pettymyksen tunteet kohdistuisi. Sinkkunaisesta, joka on varatun kanssa, ajattelisin korkeintaan, että selkeästi meillä on hyvin erilaiset arvot, enkä pystyis arvostaa tuollaista ihmistä ollenkaan. Mutta se olis vaan tietoisuus, etten arvostais häntä, eikä ois sen tyylinen että kuuluis mun tuttavapiiriin, mut tuskinpa hän minusta kaveria etsiskään :) Kaikki negatiivinen tunne kohdistuisi siihen omaan puolisoon, joka pettää.
Koska naiset elättelevät kuvitelmaa naisten välisestä sisaruudesta ja solidaarisuudesta. Siksi toisen naisen sotkeentuminen varattuun mieheen on lähes yhtä loukkaavaa kuin sen oman miehen uskottomuuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistä KUKAAN ei omista kumppaninsa kehoa tai mieltä. Kyllä jokaisella on oikeus omaan seksielämään ja halut voi poiketa oman kumppanin haluista ja silti tahdotaan elää yhdessä, vaikka olisi seksielämää oman pedin ulkopuolella. Ei kukaan voi määritellä miten muiden seksuaalisuus kuuluu olla.
Minulla on vapaasuhde mieheni kanssa ja saatamme harrastaa seksiä varatun kanssa, se ei ole minun vastuu mitä sinun kumppani tai sinä haluat, jokainen tekee omat valinnat. Jos pettää, niin se on tasan tarkkaan pettäjän oma asia. En sano että se on ok, vaan hän tekee kaikki valinnat koskien elämäänsä, se miten jakaa asioita kumppaninsa kanssa on jokaisen omaa moraalia, muttei kukaan voi alkaa moraalinvartijaksi muille, sen pitää lähteä ihmisestä itsestään. Jos ei kerro mitä tekee toisen selän takana niin elää sen asian kanssa. Liitto rakentuu kuitenkin luottamukselle ja pettäjä osoittaa omilla teoillaan miten paljon häneen voi luottaa. Sitten sitä joko on tuollaisen kanssa, tai ei.
Mutta en ala keneltäkään vaatimaan parisuhdetilitystä jos itse tahdon vain panon. Mulla on oma suhde ja oma elämä jolle olen itse vastuussa. Et sinäkään ole vastuussa miehesi asioista, hän itse.
Te yhdessä puhutte parisuhteen kuviot läpi ja toimitte sen mukaan.
En edellyttäisi sun ottavan selvää. Kaikilla on velvollisuus itse kertoa omasta tilanteesta, mutta Jos tiedät jonkun olevan varattu ja osallistut pettämistekoon, olet itsekäs ja inhottava, omaan napaan tuijottava, moraaliton ihminen. Koko maailma on sulle täynnä panoja, mut sun on pakko sekaantua varattuun ja olla osallisena aiheuttaa murhetta. Kyllä se on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisena naisena olen sitä mieltä, että jos mies on niin tyhmä että jää kiinni niin oma on häpeänsä. Minä haluan vain rusinat pullasta, koko pullalla en tee mitään.
Jos ukolla käry käy niin mulle on myös ihan sama kumpaa meistä vaimo syyllistää. Minä en aio hänen kanssaan keskustella, minua ei kiinnosta hänen mielipiteensä minusta
Sinulla ei ole kokemusta. Noin minäkin ajattelin - ennen kuin osuikin omalle kohdalle. Olen petetty, enkä koskaan haluaisi aiheuttaa sitä särkyä / surua kenellekään ihmiselle.
Ap
On kokemusta, siksi en enää haluakaan koko pullaa vaan pelkät rusinat. Ei minua kiinnostanut kenen kanssa minua petettiin, se oli ihan just miehen päätös ja joku kumppani siihen olisi löytynyt. Kuten nykyisessäkin tapauksessa. Vaikka mies eroaisi vaimostaan, meille ei parisuhdetta tule. Miehen asia huolehtia ettei jää kiinni jos ei halua vaimoaan loukata, minua ei vaimo tai lapset kiinnosta
Koska suurin osa ihmisistä on epäloogisten emootioidensa vietävissä eivätkä omaa halua tai kykyä ajatella asiaa järjellä.
Siinä vaiheessa kun kumppani on halukas ja valmis pettämään niin mikä lohdutusarvo on sillä että itse akti jää tekemättä vain ja ainoastaan sen takia ettei kolmannet osapuolet siihen suostu? Eikö "vahinko" ole jo tapahtunut? Syyllinen pettämiseen on vain ja ainoastaan pettäjä itse. Jos tilanne _oikeasti_ olisi se että pettäjä olisi pakotettu seksiin vastoin tahtoaan niin rikosnimike on sitten raiskaus, suosittelen rikosilmon tekoa.
Silloin kun mua petettiin niin tunsin "toista naista" kohtaan vilpitöntä kiitollisuutta sen johdosta että hän paljasti ukkoni petollisuuden panemalla sitä. Se ei varmastikaan ollut kys. naisen motiivi mutta ei sillä ole mitään väliä lopputuloksen ollessa se, että miehen todellinen luonne paljastui minulle.
Jos varattu on valmis pettämään, niin parisuhteessa on jotain vialla. Viallisesta parisuhteesta ei tarvitse välittää joten pettäminen on täysin hyväksyttävää.