Miksi, oi miksi tökit ostoskärryillä ja hengität niskaan kaupan kassajonossa?
Tilanne: joku on maksupäätteellä. Sen jälkeen kaksi asiakasta odottaa vuoroaan, itse olen viimeisenä ja hihna on käytännössä täynnä. Miksi sinun pitää siinä vaiheessa aloittaa ostosten tunkeminen väkisin hihnan päähän ja hengittää niskaani? Miksi et voi rauhassa odottaa, että hihna taas liikkuu riittävästi ja aloittaa tavaroidesi lataaminen vasta sitten? Lisäksi, minä jätän aina hajurakoa edellä olevaan, kun hän menee maksupäätteelle, enkä siirry eteenpäin, vaikka kuinka tulet iholle ja huokailet.
Kommentit (57)
Minä olen viimeisilläni raskaana ja jos joku kehtaa tuuppia jonossa, horjahdan liioitellusti niin että tuuppaan edessäni olevaa. Sitten pahoittelen ja mulkaisen tuuppijaa vihaisesti ja tokaisen että joillakin on niin hirveä kiire niin on pakko töniä, että muut varmasti tajuavat kuka siellä tönii.
Toimii!
Alkoi ärsyttämään kun jotkut oikeasti runnovat niin että lennän melkein edessä olevan niskaan.
Koe voimaannuttava tilanne. Seuraavaksi kun joku tökkää kärryllä tai korilla sinua:
ota tukeva ote tökkijän kärrystä ja pysäytä. Sano lyhyesti: "Lopeta".
Ja sen jälkeen jatkat omaa jonotustasi-aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Olen kerran näin tehnyt.
Nyt oikein odotan että pääsen taas tilanteen herrraksi mutta kukaan ei enää töki-
pettymys sekin.
Tulipa vaan hauska juttu tässä mieleen, kun liukuhihnoista puhutaan. Ostin joku aika sitten juustoraastepussin ja se meni liukuhihnan ja pöydän väliin siellä kassanpöydän loppupäässä missä liukuhihna menee sinne pöydän sisään. Sinne se imeytyi se pussi ja yritin repiä, mutta ei hievahtanutkaan ja hihna vaan liukui ja imi sitä pussia sinne ja lopulta se räjähti ja ne juustoraasteet lensi iloisesti. Aika pysähtyi ja ihmiset vaan tuijotti, että mitä tässä tapahtuu. Ja arvatkaa katsottiinko mua vihaisesti, kun jumitin koko kassan. En se minä ollut, se oli Pirkka (juustoraaste). Aamen.
Mietin aina miten olenkin säästynyt ostoskärryillä tökkijöiltä, kun taas jonossa ihan kiinni seisomaan tulijoita tuntuu sattuvan kohdalleni jatkuvasti. Näistä olen selvinnyt kääntymällä sivuttain ja heilauttamalla korini kuin ohimennen nojaamaan lyhyemmästä päästä reittäni vasten, niin että se tömähtää päin ihan vieressä seisojaa ja myös pitää tämän etäämmällä. Jos joku alkaisi minua puskea ostoskärryllä, tönäisisin niitä kyllä vuorostani puskijaa vasten. Hitto ei se jono liiku yhtään nopeammin vaikka kaikki jonottajat seisoisivat kiinni edellä olijan selässä!
Minulla on pari kertaa käynyt niin, että edessäni olevan ostokset täyttävät koko hihnan ja joudun odottamaan hihnan vapautumista, mutta sitten kun tilaa tulee, alkaakin takanani oleva täyttää sitä omilla ostoksillaan. Tilanne on yleensä ratkennut sillä, kun sanon että "anteeksi, mutta minun ostosteni pitäisi mahtua tähän väliin". Silloin takanani oleva on tajunnut viattoman vahinkonsa ja antanut ostoksilleni tilaa.
Paitsi se yksi bitch, joka vain vastasi "sori, mutta minun ostokseni olivat tässä nyt ensin". Kassaneiti rupesi tietysti leimailemaan hänen tuotteitaan, joten korjasin väärinkäsityksen kertomalla, etteivät ostokset olleet minun. Ojentelin omat ostokseni sitten yksitellen leimattaviksi, kun eivät hihnalle mahtuneet. Olisihan sitä tietysti voinut (ja pitänyt) laittaa bitch ojennukseen, mutta ei minulla riitä pokka sellaiseen, eikä kassaneitikään oikein näyttänyt tietävän, mitä pitäisi tehdä. Onneksi siitä sentään tuli bitchille pieni ylimääräinen odottelu, kun kassaneidin täytyi pyyhkiä hänen ostoksensa minun kuitistani.
Kassajonossa odottaminen on tuskaista puuhaa kun ennen omaa vuoroa ei oikein voi tehdä mitään. Minä ainakin käytän tuon ajan hyödyksi ja haluan varmistaa että edellä olevat toimivat ripeästi. Sen vuoksi voin joskus kevyesti tuupata jos jättävät liian ison raon eteen tai sitten ns. hengitän niskaan joka kanssa saa aikaan liikettä. Kapulalla voin vähän tiivistää edellisen ostoksia jos ne ovat kovin väljästi laitettu hihnalle.
En näe toimissani mitään väärää kun kyse ei ole pahantahtoisuudesta, olen ihan normaali uskovainen ja hymyilevä ihminen. Kummastuttaa tämän ketjun jyrkkä ja yksipuolinen mielipide!
Mua jos erehtyy joku kärryllä tuuppimaan, niin vaivihkaa peruutan sen verran, että tuuppijan kärryt tönivät häntä itseään. Teeskentelen asettelevani ostoksia hihnalla tai kaivelevani laukkuani. Usein vielä toistan liikkeeni muutaman kerran "vahingossa", että tuuppija saa useamman muksauksen omasta kärristään. Tajuaa tai ei mitä itse teki, niin ainakin mulle tulee hyvä mieli. Olen vähän pikkumainen ihminen :D
Vierailija kirjoitti:
Kassajonossa odottaminen on tuskaista puuhaa kun ennen omaa vuoroa ei oikein voi tehdä mitään. Minä ainakin käytän tuon ajan hyödyksi ja haluan varmistaa että edellä olevat toimivat ripeästi. Sen vuoksi voin joskus kevyesti tuupata jos jättävät liian ison raon eteen tai sitten ns. hengitän niskaan joka kanssa saa aikaan liikettä. Kapulalla voin vähän tiivistää edellisen ostoksia jos ne ovat kovin väljästi laitettu hihnalle.
En näe toimissani mitään väärää kun kyse ei ole pahantahtoisuudesta, olen ihan normaali uskovainen ja hymyilevä ihminen. Kummastuttaa tämän ketjun jyrkkä ja yksipuolinen mielipide!
Kaikella rakkaudella, vaikutat aika mulkulta ihmiseltä
Vierailija kirjoitti:
En oo varma, mutta pitkittäin? Vois joskus kokeilla?
Kokeilen heti seuraavalle tönijälle ja huohottajalle. Katotaan tajuuko vitsin.
Silloin vasta tökitäänkin kärryillä takaapäin, jos ruuhka-aikaan olen itse jättänyt kunnon hajuraon edellä olevaan, jotta muut ihmiset mahtuvat kulkemaan poikittain muille hyllyille/kassoille. Mikä meihin fiksuihin suomalaisiin menee jonottaessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikella rakkaudella, vaikutat aika mulkulta ihmiseltä
Jos ei tuota tajua kieli poskella kirjoitetuksi niin on melkoisen tyhmä...
En ole onnekseni törmännyt noihin tönijöihin. Tuollaisen toisen ostosten väliin omiaan hihnalle laittajan olen ällistyksekseni tavannut. En vain tajua, mikä siinä on ideana. Ei siitä voi olla sille häirikölle mitään hyötyä, vai kuinka? Hidastaa vain hommaa, kun niitä ostoksia joutuu sitten erottelemaan.
Minun tapauksessani kyseessä oli teini-ikäinen poika. Olin jo hyvän matkaa laittamassa tavaroita kärrystä hihnalle, ja mieheni oli toisessa päässä pakkaamassa niitä kasseihin, tehokasta toimintaa siis. Kärryssä oli vielä selvästi tavaraa jäljellä. Poika saapui kassahihnalle ja laittoi limsapullonsa ja karkkipussinsa keskelle ostoksiani. Katsoin niitä hämmästyneenä ja siirsin ne hihnan alun kiinteälle tasolle. Siis saattoiko tässä ajatuksena olla se, että olisin sitten nopeasti lisännyt hänen ostostensa molemmille puolille palikat ja päästänyt hänet maksamaan siinä välissä ja maksanut itse kahdessa erässä? Kuka niin tekee? Olisi sitten mennyt tyhjälle kassalle. Tai edes ilmoittanut, mitä on mielessä. Minullakaan ei nyt mitään älyttömästi ollut ostoksia jäljellä. No, muutaman sekunnin päästä poika siirtää ostoksensa taas minun tavaroideni väliin. Siirsin ne taas tasolle. Vielä kolmannen kerran hän ehti tekemään saman. Silloin pidin hänen tavaroitaan hetken käsissäni ja tuijotin häntä sen ajan, ennen kuin siirsin pullon ja pussin siihen korin tasolle. En edes sanonut mitään, olin niin pöyristynyt.
Jos nyt olisin samassa tilanteessa, niin olisin antanut limsan ja karkkien mennä omien ostoksieni mukana, maksanut, pakannut ja vienyt kotiin. Kyllähän ne meille olisivat maistuneet. Siinä olisi poika sitten mennyt hakemaan kaupasta uudet ja ehkä sillä kerralla miettinyt, mihin ne tunkee.
Luulin ennen, että kärryillä tökkiminen on vain urbaanilegendaa. Kunnes koin sen itse. Joku ihan oikeasti töni niillä kärryillä mua jonossa.
Kiitos tuosta kapula poikittain -vinkistä vaikkei nyt aloituksen aiheeseen varsinaisesti liitykään. Taidan kokeilla sitä heti seuraavalla kerralla citymarketin kassajonossa :DD
Mua taas ärsyttää ne, kellä kärry täynnä tavaraa, ja sitten sieltä nostetaan yksi tavara kerrallaan hihnalle niin kun hidastetussa filmissä. Oikeen naatiskellaan siitä kassalla seisomisesta.
Olen parikymppinen ja kerran meinannut ärähtää jollekin kuusikymppiselle naiselle kuin lapselle siitä kärryillä tökkimisestä. Jos olisi ollut huono päivä, niin olisin alkanut siinä komentaa. Tyydyin tuijottamaan.
Se on aika perus tilanne varsinkin vanhempien ihmisten keskuudessa, että aletaan tunkemaan omia ostoksia hihnalle vaikka edelliselläkin asiakkaalla on ostosten nostelu hihnalle kesken. Sitten käy tottakai niin että jonossa ensimmäisenä olevan kaikki ostokset ei mahdu hihnalle kun takaa tulevan tavarat on tiellä. Sitten alkaa kauhea huuto minulle:"SULJE SE HIHNA, HIHNA KIINNI NYT!!!"
En kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi niitä ostoksia ei voi latoa hihnalle siellä päädyssä vaan pitää tulla minua vastapäätä ja sitten aloittaa se hidas nostelu. Tätäkin harrastaa lähinnä vanhukset. Ei tuollaisessa tilanteessa ole edes kovin ihme, ettei kassalle seuraavana tuleva asiakas edes tajua tilannetta ja alkaa laittaa niitä omia ostoksiaan, jolloin etummaiselta loppuu tila.
Muutenkin vanhukset on yleensä pahimpia asiakkaita, eilenkin väittelin erään papparaisen kanssa siitä saako hän ottaa muovipussin ilmaiseksi, kun hän lopulta suostui luopumaan pussista hän heitti minua sillä ja huusi, että pidä pussis :D harmi että pappa oli juuri sitä ennen huudellut minulle kassajonosta että "KUULETKO TYTTÖ NYT HETI LISÄÄ KASSOJA ETKÖ KUULE HETI" joten ei tullut mieleenkään antaa ilmaista pussia hänelle.
Vierailija kirjoitti:
En ole onnekseni törmännyt noihin tönijöihin. Tuollaisen toisen ostosten väliin omiaan hihnalle laittajan olen ällistyksekseni tavannut. En vain tajua, mikä siinä on ideana. Ei siitä voi olla sille häirikölle mitään hyötyä, vai kuinka? Hidastaa vain hommaa, kun niitä ostoksia joutuu sitten erottelemaan.
Minun tapauksessani kyseessä oli teini-ikäinen poika. Olin jo hyvän matkaa laittamassa tavaroita kärrystä hihnalle, ja mieheni oli toisessa päässä pakkaamassa niitä kasseihin, tehokasta toimintaa siis. Kärryssä oli vielä selvästi tavaraa jäljellä. Poika saapui kassahihnalle ja laittoi limsapullonsa ja karkkipussinsa keskelle ostoksiani. Katsoin niitä hämmästyneenä ja siirsin ne hihnan alun kiinteälle tasolle. Siis saattoiko tässä ajatuksena olla se, että olisin sitten nopeasti lisännyt hänen ostostensa molemmille puolille palikat ja päästänyt hänet maksamaan siinä välissä ja maksanut itse kahdessa erässä? Kuka niin tekee? Olisi sitten mennyt tyhjälle kassalle. Tai edes ilmoittanut, mitä on mielessä. Minullakaan ei nyt mitään älyttömästi ollut ostoksia jäljellä. No, muutaman sekunnin päästä poika siirtää ostoksensa taas minun tavaroideni väliin. Siirsin ne taas tasolle. Vielä kolmannen kerran hän ehti tekemään saman. Silloin pidin hänen tavaroitaan hetken käsissäni ja tuijotin häntä sen ajan, ennen kuin siirsin pullon ja pussin siihen korin tasolle. En edes sanonut mitään, olin niin pöyristynyt.
Jos nyt olisin samassa tilanteessa, niin olisin antanut limsan ja karkkien mennä omien ostoksieni mukana, maksanut, pakannut ja vienyt kotiin. Kyllähän ne meille olisivat maistuneet. Siinä olisi poika sitten mennyt hakemaan kaupasta uudet ja ehkä sillä kerralla miettinyt, mihin ne tunkee.
Aaaargh, minullekin on käynyt noin, ja silloinkin kyseessä oli teini-ikäinen poika! Hän laittoi oikein kapulan siihen hihnalle, vaikka minulla oli vielä kärryssä niin paljon tavaraa, ettei sitä voinut olla näkemättä, ja tökkäsi siihen perään ostoksenaan olevan mehupurkin. Hämmennyin, mutta nostin sitten kapulan ja purkin siihen päädyn tasolle jotta omat ostokseni mahtuisivat, mutta poika siirsi ne takaisin hihnalle. Ryhdyin sitten aina hihnan liikkuessa työntämään sillä kapulalla sitä purkkia taaemmas, kunnes tein sen hieman vauhdikkaasti ja purkki kippasi sen päädyn yli lattialle :D Ilmeisesti poika ei halunnut kuhmuista mehupurkkia, koska hän lähti kiukusta puhisten pois jonosta sen kanssa, hakemaan uutta tilalle kai. Uskomatonta! Mahtoiko olla sama poika? :D
Miten ois älykapula joka tutkii hihnan suunnan ja ostosten etäisyyden ja asettuu automaagisesti oikeaan asentoon?