Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhden ja kolmen lapsen isän ja äidin seurustelu

Vierailija
19.03.2017 |

Onko täällä muita yhden ja kolmen lapsen seurustelevia äitejä ja isiä? Miten teillä sujuu seurustelu, onko ainoa lapsi täysin hemmoteltu ja tapahtuuko hänen vanhemmallaan kaikki lapsen määräämänä. Itse olen seurustellut yhden lapsen isän kanssa ja alan olla täysin valmis eroamaan. Mikään ei koskaan muutu, vaikka mies aina niin lupaa. Hänen lapsensa hereillä ollessa ei voi edes puhua puhelimessa ja lapsella on vapaa kasvatus, joten saa mm. valvoa mihin haluaa ja minun pitäisi sitten arki-iltaisinkin vain odottaa valvomassa miehen puheluita....En taida enää jaksaa tätä ja muutoksen odotusta. Enkä kyllä tällä kokemuksella enää ala seurustelemaan yhden lapsen isän kanssa, vaan joko lapsettoman miehen tai miehen, jolla häntään kaksi lasta.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kyllä saavat huomiotani ja paljon. Enhän koskaan tee muuta kuin olen heidän kanssaan, jok aikinen päivä tulen suoran  töistä kotiin.  Kuljetan jokaisen harrastuksiinsa, hoidan läksyt ja koulut, käydään matkoilla jne. Olen kaiken muuan ajan paitsi töissäoloni lasteni kanssa. Ja jokatoisella viikolla mies on halutessaan saanut osallistua meidän normaaliin arkeen, en millään tavalla sitä ole hänen vuokseen muuttanut.

ap

Vierailija
82/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuosta miehen prinsessasta on kyllä kasvamassa niin kauhea ja ylimielinen maailmaa pyörittävä narsisti kuin olla ja voi.

Ap

Anna olla ap. Taidat olla mustasukkainen tuolle prinsessalle. Jos sinun asenteesi on valmiiksi jo tuo, suosittelen eroamaan.

Monet ero-isät näet paapovat lapsiaan - ei ole sinun tehtäväsi alkaa päsmäröimään ja arvostelemaan kasvatusta. Ainoastaan RAKENTAVALLA keskustelulla voit yrittää miehesi kanssa päästä jollain tavoin samalle aaltopituudelle. Älä arvostele, äläkä yritä tehdä kiilaa miehen ja tämän lapsen välille, lapsi tarttuu vaan entistä mustasukkaisemmin kiinni isäänsä.

. Mutta jos kasvatusmallit ovat noin erilaiset, varmaan parasta olisi erota jo ihan sen lapsen tähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni kyllä saavat huomiotani ja paljon. Enhän koskaan tee muuta kuin olen heidän kanssaan, jok aikinen päivä tulen suoran  töistä kotiin.  Kuljetan jokaisen harrastuksiinsa, hoidan läksyt ja koulut, käydään matkoilla jne. Olen kaiken muuan ajan paitsi töissäoloni lasteni kanssa. Ja jokatoisella viikolla mies on halutessaan saanut osallistua meidän normaaliin arkeen, en millään tavalla sitä ole hänen vuokseen muuttanut.

ap

Ei kannata, ap noista vänkyttäjistä piitata. Minä olen kasvattanut kolme lastani jo teini-ikään, ovat tosi hyvin pärjääviä, hienoja, lämpimiä nuoria. Enkä ole ollut puoliksikaan noin tunnollinen kuin sinä. Joka käänteessä olen ajatellut myös itseäni ja ottanut tilaa myös itselleni. On tosi tärkeää että lapset näkevät myös että sinä pidät itsestäsi huolta ja nautit elämästäsi. Noista syyllistävistä kommenteista ei tarvitse piitata. Lapsille riittää perushyvä hoiva. Syyllistävä lastensa eteen muka kaiken uhraava marttyyriäiti on lapsille tosi kurja äiti.Ja miehen lapsesta olen huolehtinut kun hän meillä on, samalla tavalla, perushoiva riittää. Jos mun on pitänyt valita miehen lapsen hoitaminen tai illanvietto ystävien kanssa, olen todellakin valinnut sen illanvieton. Ja tiedoksi kaikille marttyyreille, siitä on seurannut pelkästään hyvää. SE että on eronnut, yh tai uusperheellinen, ei tarkoita että omasta elämästään tai parhaastaan tarvitsisi luopua. Uusperheen äiti on vastuussa niistä lapsista jotka on itse maailmaan saattanut ja muuten riittää se, että kohtelee kauniisti niitä muitakin lapsia. Kukin äiti kantakoon ihan itse vastuun omistaan. Ja isät myös.

Vierailija
84/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos numero 83! Olipa hyvin ja kauniisti sanottu! juurikin noin.

Vierailija
85/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse äitipuoli ja pyörittelin päätäni alkuaikoina miten hemmoteltu mieheni tytär oli. Varsinkin moni eroisä tuppaa paapomaan lapsiaan vähän liikaakin. Se on sitä syyllisyyttä nimittäin.

Se vaati paljon itseltäni, että pyrin pitämään kieleni kurissa ja mökyt mahassa. Päätin antaa enemmän tilaa niin että mies ja tyttö pystyvät viettämään aikaa yhdessä ja jättäydyin kasvatusasioissa takavasemmalle. Tämä oli paras päätös.

Hyvä tytöstä kuitenkin tuli ja on nykyään oikein ihana nuori nainen 🙂

Vierailija
86/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.is.fi/viihde/art-2000005132988.html

...sieltä ei noin vaan tulla pois.

Vierailija
87/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse äitipuoli ja pyörittelin päätäni alkuaikoina miten hemmoteltu mieheni tytär oli. Varsinkin moni eroisä tuppaa paapomaan lapsiaan vähän liikaakin. Se on sitä syyllisyyttä nimittäin.

Se vaati paljon itseltäni, että pyrin pitämään kieleni kurissa ja mökyt mahassa. Päätin antaa enemmän tilaa niin että mies ja tyttö pystyvät viettämään aikaa yhdessä ja jättäydyin kasvatusasioissa takavasemmalle. Tämä oli paras päätös.

Juuri näin. Meillä isä on usein vähän pihalla, mutta ei sekään ole oikein, että minä puutun isän kasvattamiseen. Hän on lasten isä. Meidän elämä alkoi sujua, kun tein itselleni selväksi, etten niitä miehen lapsia ole hankkinut, enkä heistä ole vastuussa. Mulla ei tarvitse olla rahaa tai energiaa heitä varten. Eikä mun varsinkaan tarvitse mitenkäänuhrautua tai uhriutua heidän tähtensä. Olen silti kohdellut aina heitä hyvin ja meillä on oikein hyvä suhde. Lapsilta olen saanut palautetta että osaan hoitaa heitä paremmin kuin omat vanhempansa. Ainakin osaan laittaa rajat ja hyväksyn heidän juuri sellaisena kuin ovat. 

Vierailija
88/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Meillä isä on usein vähän pihalla, mutta ei sekään ole oikein, että minä puutun isän kasvattamiseen. Hän on lasten isä. Meidän elämä alkoi sujua, kun tein itselleni selväksi, etten niitä miehen lapsia ole hankkinut, enkä heistä ole vastuussa. Mulla ei tarvitse olla rahaa tai energiaa heitä varten. Eikä mun varsinkaan tarvitse mitenkäänuhrautua tai uhriutua heidän tähtensä. Olen silti kohdellut aina heitä hyvin ja meillä on oikein hyvä suhde. Lapsilta olen saanut palautetta että osaan hoitaa heitä paremmin kuin omat vanhempansa. Ainakin osaan laittaa rajat ja hyväksyn heidän juuri sellaisena kuin ovat. 

Ja se vielä, heidän äitinsä-idiootti kun on, tekee käytännössä kaikenlaisia temppuja jotta lapset tapaisivat minua mahd. vähän.  

Vierailija
89/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei kannata, ap noista vänkyttäjistä piitata. Minä olen kasvattanut kolme lastani jo teini-ikään, ovat tosi hyvin pärjääviä, hienoja, lämpimiä nuoria. Enkä ole ollut puoliksikaan noin tunnollinen kuin sinä. Joka käänteessä olen ajatellut myös itseäni ja ottanut tilaa myös itselleni. On tosi tärkeää että lapset näkevät myös että sinä pidät itsestäsi huolta ja nautit elämästäsi. Noista syyllistävistä kommenteista ei tarvitse piitata. Lapsille riittää perushyvä hoiva. Syyllistävä lastensa eteen muka kaiken uhraava marttyyriäiti on lapsille tosi kurja äiti.Ja miehen lapsesta olen huolehtinut kun hän meillä on, samalla tavalla, perushoiva riittää. Jos mun on pitänyt valita miehen lapsen hoitaminen tai illanvietto ystävien kanssa, olen todellakin valinnut sen illanvieton. Ja tiedoksi kaikille marttyyreille, siitä on seurannut pelkästään hyvää. SE että on eronnut, yh tai uusperheellinen, ei tarkoita että omasta elämästään tai parhaastaan tarvitsisi luopua. Uusperheen äiti on vastuussa niistä lapsista jotka on itse maailmaan saattanut ja muuten riittää se, että kohtelee kauniisti niitä muitakin lapsia. Kukin äiti kantakoon ihan itse vastuun omistaan. Ja isät myös.

Joo, aivan varmasti näin, mutta eihän ap:n tilanteessa ole kyse siitä, miten selvitä uusperheessä, vaan siitä, miten riuhtaista itsensä henkisesti irti mahdottomasta suhteesta. Ei kai kenenkään mielestä voi olla hyvä idea, että ap perustaisi tämän miehen kanssa uusperheen, eikä ap sitä itsekään enää vakavasti harkitse.

Vierailija
90/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin eläm uusperheessä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Minulla on teinit ja miehellä 5-8 -vuotiaat.

Mies on varsinainen isä.... laittaa telkkarin auki ja katsovat kuusi tuntia videoita. käyvät ulkona vain ostamssa karkkia. Ja lisää videoita. Minulla on se helpotus, että omat lapset eivät ole saman ikäisiä, sen takia minua ei asia vaivaa. Tehkööt lastensa kanssa mitä haluaa, minä teen silloin omiani.

Ymmärrän tilanteen olevan eri, jos joutuisin tasapainoilemaan omien lasten kanssa siinä. Mutta kun en joudu, on hänen hoitotapansa evvk. Olemme sopineet, että hän hoitaa lapsensa, minulla ei yhtäön mitään vastuuta. Enkä joudu siivoamaan heidän jälkiä.

Älkää hyvät naiset ottako vastuuta miestenne isyydessö, vaan tehkää omianne. Näin olette onnellisempia.

Vierailija
91/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin eläm uusperheessä. Meillä ei ole yhteisiä lapsia. Minulla on teinit ja miehellä 5-8 -vuotiaat.

Mies on varsinainen isä.... laittaa telkkarin auki ja katsovat kuusi tuntia videoita. käyvät ulkona vain ostamssa karkkia. Ja lisää videoita. Minulla on se helpotus, että omat lapset eivät ole saman ikäisiä, sen takia minua ei asia vaivaa. Tehkööt lastensa kanssa mitä haluaa, minä teen silloin omiani.

Ymmärrän tilanteen olevan eri, jos joutuisin tasapainoilemaan omien lasten kanssa siinä. Mutta kun en joudu, on hänen hoitotapansa evvk. Olemme sopineet, että hän hoitaa lapsensa, minulla ei yhtäön mitään vastuuta. Enkä joudu siivoamaan heidän jälkiä.

Älkää hyvät naiset ottako vastuuta miestenne isyydessö, vaan tehkää omianne. Näin olette onnellisempia.

Täysin samaa mieltä. Suurin osa etäiseistä tekee noin. Videot pyörii ja karkkia ruuaksi. 

Vierailija
92/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, meillä sama. Miehen tyttö luukutti tuntikausia ipadillä päivittäin, ehdotin miehelle, että tytön olisi hyvä vähentää ruutuaikaa, mutta mies ei jaksanut/halunnut tehdä tätä. Annoin asian olla. Muissakin viturallaan olevissa asioissa, tuon mielipiteeni esille rakentavasti ja jos ei mene miehellä jakeluun niin annan olla. Annan miehen olla se pääasiallinen kasvattaja, enkä ala tunkeilemaan kasvatusasioissa.

Meillä on tytön kanssa oikein hyvät välit ja pidän huolta perusjuttuihin liittyen.

Vierailija
93/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi odotit kokonaisen vuoden? Ei tuleen kantsi jäädä lorvimaan. Nyt olet kokemusta viisaampi ja toivottavasti piirun verran itsenäisempi. Ehkä kannattaa miettiä miehenottoa muutama vuosi ja havannoida muutenkin itseään ja elämäänsä ja sitten vapaana ihmisenä tehdä kuten tahdot.

Yhden herkku on toisen myrkky.

Vierailija
94/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, meillä sama. Miehen tyttö luukutti tuntikausia ipadillä päivittäin, ehdotin miehelle, että tytön olisi hyvä vähentää ruutuaikaa, mutta mies ei jaksanut/halunnut tehdä tätä. Annoin asian olla. Muissakin viturallaan olevissa asioissa, tuon mielipiteeni esille rakentavasti ja jos ei mene miehellä jakeluun niin annan olla. Annan miehen olla se pääasiallinen kasvattaja, enkä ala tunkeilemaan kasvatusasioissa.

Meillä on tytön kanssa oikein hyvät välit ja pidän huolta perusjuttuihin liittyen.

Minä en edes tuo omaa mielipidettä esiin. Ihan sama mitä tekee, kunhan ei sysää mitään vastuuta minulle. Sen olen sanonut, että katsoo, ettei lapset syö sohvalla. Ja sen olen sanonut, että minä en lasten takia ala syömään mautonta ruokaa, eli saa tehdä omat pöperönsä niille.

Vierailija
95/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi te moni eronneet äidit, kunpa tietäisittekin miten laiskoja kasvattajia ex-miehenne ovat. Videot/tabletit pyörii, mäkkäriruokaa, mennään nukkumaan kun huvittaa, läksyjä ei valvota, kasvatetaan kun pellossa. Ei hyvää päivää. Se on sitä laiskuutta ja kuulen että aika yleistä monien miesten kohdalla. Valitettavasti.

Vierailija
96/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en edes tuo omaa mielipidettä esiin. Ihan sama mitä tekee, kunhan ei sysää mitään vastuuta minulle. Sen olen sanonut, että katsoo, ettei lapset syö sohvalla. Ja sen olen sanonut, että minä en lasten takia ala syömään mautonta ruokaa, eli saa tehdä omat pöperönsä niille.

Mä kyllä tuon mielipiteeni esiin, ihan niiden lasten takia. Mutta jos miehellä ei mene jakeluun niin sitten ei mene ja annan asian olla (joskus menee jakeluun ja tilanne muuttuu). Eli miehellä on se kasvatusvastuu lapsestaan.

Vierailija
97/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi te moni eronneet äidit, kunpa tietäisittekin miten laiskoja kasvattajia ex-miehenne ovat. Videot/tabletit pyörii, mäkkäriruokaa, mennään nukkumaan kun huvittaa, läksyjä ei valvota, kasvatetaan kun pellossa. Ei hyvää päivää. Se on sitä laiskuutta ja kuulen että aika yleistä monien miesten kohdalla. Valitettavasti.

Eiköhän äidit tiedäkin tämän? Kai ne lapset kertoo.

Minun mieheni lapsi ojensi juuri isäänsä, että " ei koko viikonloppua voi vain telkkaria kattoa". Oli jotenkin niin aikuismaisesti sanottu :-).

Vierailija
98/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis hetkeäkään tuollaista,enkä todellakaan antaisi omien lapsieni olla tuon seurassa.

Olen töissä koulussa,ja todellakin nämä perheen ainoat lapset erottuu joukosta...ilman että olis vapaata kasvatustakaan!

Vierailija
99/99 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän äidit tiedäkin tämän? Kai ne lapset kertoo.

Minun mieheni lapsi ojensi juuri isäänsä, että " ei koko viikonloppua voi vain telkkaria kattoa". Oli jotenkin niin aikuismaisesti sanottu :-).

Aika hyvä! 4-vuotias ojensi isäänsä, että "sun pitää auttaa mua harjaamaan hampaat lopuksi, että tulee puhdasta" 😆 (isä ei jaksa harjata lapsen hampaita)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi