Väsyttääkö vai piristääko saunominen sinua?
Itseäni saunominen jotenkin uuvuttaa ja väsyttää, kun taas toiset tuntuvat saavan siitä vaan lisää virtaa. Saunan jälkeen olen valmis painumaan pehkuihin ja korkeintaan katselemaan jotain kevyttä telkusta. Illanistujaisissa yritän tätä monesti selittää, että miksi en innostu saunomisesta ns. kesken illan. Onko muita kaltaisiani, jotka eivät jaksa saunoa ja pysyä sen jälkeen pirteänä? Mieskin saunoo surutta kavereidensa kanssa tuntikaupalla (välillä toki jäähdytellen), mutta meno jatkuu silti entiseen malliin.
Kommentit (7)
Itseä ja miestä väsyttää sauna myös. Itselle tulee myös helposti paha olo ja huimausta. Kerran olen jopa pyörtynyt, pääsin onneksi pois saunasta ennen kuik taju lähti.
Saunotaan harvoin ja ajoitetaan se aina niin, että mennään sen jälkeen pian nukkumaan.
Vähän riippu mihin aikaan sinne saunaan menee? Aamulla/päivällä se piristää ja illalla väsyttää mukavasti.
Ehkä virkistää. Ja tulee hyvä olo, kun ihomadot lähtee ja naama on ihan puhdas. :D
Väsyttää. Ja usein tulee myös nälkä.
Väsyttää. Se on yksi syy, miksi en ole saunonut vuosiin. Saunavuoromme on arki-iltana, jolloin olen muutenkin sippi työpäivän jälkeen.
Väsyttää. En myöskään voi saunoa kauaa enkä kovissa löylyissä, kun tulee huono olo. Miehelläni sama juttu.
Virkistää ja rentouttaa, ei väsytä.