Mietin jokapäivä että haluaisin pois Suomesta
Tällä hetkellä se ei ole ainakaan vielä mahdollista. Onko teillä samanlaisia tuntemuksia? Tuntuu että Suomi on harmaa, tylsä ja täällä ei ole mitään tapahtumaa. Kaikki kaupungit tuottaa samaa kaavaa: Kerrostaloja, sitten ehkä vähän omakoti- ja rivitalo aluetta, sitten taajaman ulkopuolella peltoa ja metsää. Kaikissa pienemmissä kaupungeissa ne samat pienet käppänäkaupat, missään ei näy ihmisiä (pienemmissä paikoissa) ja joidenkin vähän suurempienkin kaupunkien keskustat on ihan kuolleet. En tajua edes miksi tänne tulee turisteja. Lapin vielä ymmärrän, mutta en etelä-suomea ellei Helsinkiä lasketa. Mitkä fiilikset teillä on Suomesta?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole mahdollista tällä hetkellä? Lähde vain, asu joku vuosi ulkomailla ja jopas näyttää Suomi hyvältä silmiisi monin tavoin. Kokemusta on.
Tai sitten käy kuten minulle - lähdin vuonna 2002 ja paluuta entiseen ei ollut. Olen asunut neljässä maassa ja tykännyt jokaisesta. Tällä hetkellä asun erään pääkaupungin vanhassa kaupungissa ja todella rakastan olla täällä. Työpaikka on järjestynyt aina, kavereita löytyy kun lähtee ovesta ulos ja olen kaikin puolin onnellisempi kuin koskaan olin Suomessa.
kuulostaa ihanalle.
Ulkomailla asuttuani voin todeta, ettei se mitenkään dramaattisesti poikkea Suomesta. Sielläkin nukutaan, syödään, käydään töissä, kaupassa jne. Omalla äidinkielellä on kuitenkin helpompaa kommunikoida, vaikka minäkin olen ollut ulkomaalaisen kanssa naimisissa jo 15 vuotta.
Miljoonakaupunkeja lukuun ottamatta viide- tai ostostarjonta ei ole Helsinkiä kummempaa.
Enemmän minua häiritsee töiden saamisen vaikeus ja negatiivinen ilmapiiri, mutta jokaisella on omat arvonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole mahdollista tällä hetkellä? Lähde vain, asu joku vuosi ulkomailla ja jopas näyttää Suomi hyvältä silmiisi monin tavoin. Kokemusta on.
Tai sitten käy kuten minulle - lähdin vuonna 2002 ja paluuta entiseen ei ollut. Olen asunut neljässä maassa ja tykännyt jokaisesta. Tällä hetkellä asun erään pääkaupungin vanhassa kaupungissa ja todella rakastan olla täällä. Työpaikka on järjestynyt aina, kavereita löytyy kun lähtee ovesta ulos ja olen kaikin puolin onnellisempi kuin koskaan olin Suomessa.
kuulostaa ihanalle.
Ja sitä se on ollut. Olen asunut kolmella mantereellakin, enkä vaihtaisi näitä kokemuksia mihinkään :).
Minäkin lähdin ulkomaille, kun Suomi ei vain tuntunut itselle sopivalta maalta asua. Sillä tiellä edelleen, elämäni paras päätös. :)
Mutta kyllä se arki iskee yhtälailla ulkomaillakin ja huomaa ne uuden maan huonot puolet. Suomessa on mielettömästi kaikkea hyvää, mutta kannattaahan sitä kokeilla, jos mieli tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen vielä ja mietin muuttoa ulkomaille sitten kun oon valmistunut. :)
Opiskelu on paras mahdollinen aika hakeutua maailmalle. Haet jokaiseen vaihto-ohjelmaan ja vastaavaan niin alkaa tapahtumaan. Valmistumisen jälkeen on vaikeampaa kun pitää löytää työpaikka että saat oleskeluluvan jne.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pois minäkin. Jonnekin missä ei ole liikaa ählyjä.
Rasistihan sinä olet, mutta oikeasti, luuletko jostain löytyvän Suomea valkoisemman maan? Onnea matkaan ja takaisin ei tarvitse tulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pois minäkin. Jonnekin missä ei ole liikaa ählyjä.
Rasistihan sinä olet, mutta oikeasti, luuletko jostain löytyvän Suomea valkoisemman maan? Onnea matkaan ja takaisin ei tarvitse tulla
En tiedä missä päin Suomea asut, mutta viime vuonna en tänäkään vuonna en ole nähnyt mustaihoisia kuin telkarissa puoliso näki syksyllä yhden pitsaa paistamassa ja yksi on kuulemma vanhassa kaupungissa ravintolassa astianpesijänä. Itse en ole nähnyt.
Espoosta muutin tänne ja samassa rapussa oli jo yh-äidin mulatti poika.
Puolison vanha sukulaismummo oli Neuvostoaikana päässyt käymään Suomessa piti kovasti maasta ja hämmästeli ettei K-kaupan Väiski ollutkaan propaganda hahmo.
No nyt kävi syksyllä Suomessa ja aina kun näkee minut alkaa tuohtuneena juttelemaan neeger neeger. Sana on yhä suositeltsvaa viton kieltä, mutta esimerkiksi televisiossa on parin vuoden aikana alettu puhua mustnahallisista.
Itse en ole tulossa takaisin Suomeen.
Koska luotan että tähän maahan ei tule kaapukansaa. Latvia otti useampia satoja pakolaisia vastaan viime vuonna ja nyt on kaikki kadonneet.
Viro otti 72
muutan ruotsiin. täällä on niin vähän oikeasti fiksuja ja järjellisiä henkilöitä ettei ole valinnanvaraa.