Miten se tyylisilmä hankitaan?
Hankitaanko se koulutuksella, syntymällä sellaisen kanssa vai harjoittelemalla vai rahalla vai millä. Haluan tyylikään ja ajattoman kodin ja ssustuksen ja myös vaatetyylin. Kun katselee ihmisiä ihan perus kaupungissa, niin eipä juuri näe niitä tyylikkäistä ihmisiä. Näkee vain tavallisia tallaajia. Itse en siis asu päåkaupunkiseudulla.
Kommentit (8)
Pitää itse nähdä vaivaa. Katsella kuvia, kierrellä kauppoja, suunnitella, kokeilla, pettyä, ja jatkaa hiomista.
Vierailija kirjoitti:
Hankitaanko se koulutuksella, syntymällä sellaisen kanssa vai harjoittelemalla vai rahalla vai millä. Haluan tyylikään ja ajattoman kodin ja ssustuksen ja myös vaatetyylin. Kun katselee ihmisiä ihan perus kaupungissa, niin eipä juuri näe niitä tyylikkäistä ihmisiä. Näkee vain tavallisia tallaajia. Itse en siis asu päåkaupunkiseudulla.
Osittain sisäsyntyistä, mutta harjoittelua ja harrastuneisuutta se suurimmaksi osaksi on. Vaikkapa sisustamaan voi "oppia" tutustumalla ihan ensiksi oppikirjamalleihin asettelusta, materiaaleista, väristä ja valosta ja käytännöllisyydestä. Sitten tutkailet satoja lehdissä ja livenä näkemiäsi sisustuksia sillä silmällä että mitä "sääntöjä" tässä on noudatettu tai tietoisesti rikottu. Mikä tässä toimii, mikä ei. Mikä tässä on hauskaa ja mikä ei. Opit tunnistamaan eri elementtejä joita on käytetty ja hahmottamaan mite ne pelaavat yhteen. No, samoin se menee kyllä pukeutumisenkin kanssa. Yleensä se vaatii kiinnostusta aiheeseen, harva jaksaa tuijotella toisten vaatteita ruutuvihko kädessä ihan oppimisen vuoksi.
Sitä silmää pitää kouluttaa. Nyrkillä tulee paras tulos, suositeltu annos 2 x viikko.
Se peritään. Lisäänny siis tyylikkään keskieurooppalaisen kanssa niin lapsesi voivat saada sen.
katsele sisustusblogeja, muotiblogeja ja lehtiä mieti, millaisesta tyylistä itse tykkäät. käytä hyväksi vaateliikkeiden pukeutumisneuvontaa, sen avulla voit löytää itsellesi sopivan muotoisia ja värisiä vaatteita. Toivottavasti osuu kohdalle sellainen neuvoja, joka ymmärtää, mistä tykkäät ja mikä sinulle sopii. jos haluat värikkäitä tai vaaleita vaatteita niin ajoita vaateostokset kevääseen ja kesään. tee itsellesi värikartta: millaiset värit sinulle sopivat.
en ole itse juurikaan kiinnostunut siitä, mikä on muodissa vaan siitä, mikä on ajatonta ja kaunista ja sopii minulle. usein tuntuu, että muodissa olevasta vain murto-osa sopii minulle. voi sitä onnea kun tulee muotiin minulle sopivia värejä ja vartalotyypilleni sopivia malleja! suosin hyviä materiaaleja; luonnonkuituja: puuvillaa, villaa ja kengissä nahkaa. akryylineuleet jätän suosiolla kauppaan. kankaisissa paidoissa jotkut tekokuidut voivat olla kestäviä ja miellyttäviä, neuleissa yleensä ei. talvella minulla on huonompia säitä varten yksi kenkäpari muovisia talvikenkiä sekä tyylikkäät kumisaappaat. koska huonotkin vaatteet ja kengät yleensä maksavat paljon, kannattaa panostaa hieman enemmän ja ostaa sellaiset, jotka kestävät ja ovat mukavia (jos on mahdollisuus). ikävä kyllä naistenvaatevalikoimassa on paljon huonolaatuisia ja epämukavia vaatteita ja kenkiä. miehille myydään paljon vähemmän laaduttomia vaatteita.
olen ollut vaateliikkeessä töissä nuorena ja siitä oli siinä mielessä hyötyä, että kaikkia vaatevalintoja saattoi pohtia yhdessä työkaverien kanssa :) Nykyään voin kysyä mielipidettä parilta tyylitietoiselta kaveriltani (toinen nainen ja toinen mies). ostan usein vaatteita kotiin sovitettavaksi ja jos kotisovituksessa totean, että niitä on vaikea yhdistää muihin vaatteisiin tai vähänkään epäilyttää, vien ostokset aina takaisin kauppaan. näin ei kerry käyttämättä jääneitä vaatteita.
Värisilmä on perinnöllinen ominaisuus. Se on synnynnäistä.
Tyyliä voi aina kehittää ja tässä on jo tullut paljon ohjeita. Vielä lisäisin, että kannattaa pysyä erossa ainaisesta päivittämisestä ja trendikkyyteen pyrkimisestä. Kehittää makuaan välittämättä muiden mielipiteistä.
up