Kuinka moni nainen täällä osaa laittaa Ikean Lack-hyllyn seinään?
Kommentit (16)
Hep!
(pari reikää seinään, proput, ruuvaa kannakkeen seinään ja hyllyn kannakkeeseen, mikä tuossa on muka vaikeaa?)
Eiköhän palstamammat soittele isälleen , veljelleen tai kaverimiehilleen kun jotain pitää asentaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän palstamammat soittele isälleen , veljelleen tai kaverimiehilleen kun jotain pitää asentaa.
Minä soitin sisarpuolen entiselle miehelle ja maksoin hänelle hänen tekemästään työstä.
Ymmärrän tietenkin, että jokainen mies saa hyllyn seinään ihan noin vain, mutta minulla ei ollut poraa.
Vierailija kirjoitti:
Hep!
(pari reikää seinään, proput, ruuvaa kannakkeen seinään ja hyllyn kannakkeeseen, mikä tuossa on muka vaikeaa?)
No vähän seinästä kiinni. Noista kipsilevyseinistä pitäisi varmaan ensin koettaa selvittää, missä siellä on puuta takana, jotta pysyy kunnolla kiinni. Jos nimittäin on tarkoitus hyllyllä myös säilyttää jotakin, eikä vain kiinnittää pelkkää hyllyä.
Yhdessä entisessä asunnossani oli niin järeät kiviseinät, ettei vain iskuporakoneellakaan meinannut saada reikää.
Mutta jos en itse saa hyllyä kiinni niin enpä soita isälle enkä veljelle enkä kaverimiehelle, kun on tässä lähellä kaverinainen joka varmaan osaisi :)
No tuossa niitä pari on minun laittamanani. Samoin kaikki muut huonekalut kokosin ja teen rempat, ikisinkku kun olen.
Ei oo iskuporakonetta ni ei oo ikean Lack hyllyjäkään! (Meillä on kaikki seinät betonia) Silti mielelläni laittaisin jonkun miehen asialle. Olen siis kyllä iskuporaa käyttänyt ja osaan homman, mutta en tykkää siitä.
Olen tehnyt yhdessä äidin kanssa, jos tarvitaan toista pitämään tai yhdessä siirtämään tms. Mutta en kyllä halua lack-hyllyä seinälleni. Sori siitä,
Aikamoista on, jos ei osaa. Kyllä kipsilevyseinään saa ilman porakonettakin. Betoniseinään tarvitaan jo vähän järeämpiä otteita. Kyllä saa hävetä avuttomuuttaan, jos ei osaa edes ruuvia laittaa seinään.
N28
Juu naulasin ensin pari kannatinta seinään ja sitten asetin levyn siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Minä soitan iäkkäälle äidilleni, joka on kätevä tuollaisissa pikkuhommissa.
Asiasta kuudenteen, ostin taannoin kaapin, laiskistuin ja käskin tuoda ja lähettää jonkun penan samalla kokoamaan sen. No näinhän ne teki. En ollut itse kotona, mutta 2 h ähertämisen jälkeen oli pena todennut, että kaikki nää osat ei oo oikeat. Toisella kerralla onnistui.
Kerran näinkin päin. Ihan upeeta, ettei tarvinnut itse kärsiä.
Ikean hienous on se, että kyseessä ei tosiaan ole mikään rakettitiede.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista on, jos ei osaa. Kyllä kipsilevyseinään saa ilman porakonettakin. Betoniseinään tarvitaan jo vähän järeämpiä otteita. Kyllä saa hävetä avuttomuuttaan, jos ei osaa edes ruuvia laittaa seinään.
N28
Kyllä kipsilevyseinään kannattaa laittaa aina proput ja niiden laittoon tarvitset porakoneen. Turhauttavaa kun naiset ruuvaavat aina suoraan seinään ja hakkaavat jopa nauloja betoniseinään! Sitten saa korjailla lohjenneita seiniä, kun hupsista, pelkkä ruuviviritys ei kestäkään painoa.
Osaan myös koota lipastot. Mies joskus uutena jo pyysi apua kokoamiseen, kun sillä on niin isot kädet, että olisi joutunut laatikoita kokoamaan käsimeisselillä. Kerran sitten yllätin hänet, kun olin kotona päivän ja kokosin itse koko lipaston. Takalevy meni vähän liian alas, mutta taitaa se lipasto vieläkin jossain varastossa olla käytössä.
Oikea kysymys olisi; Miksi joku haluaisi kiinnittää Ikean Lack-hyllyn seinään? Ei ne Stringit niin kalliita ole, etteikö opiskelijallakin olisi niihin varaa.
No hep? Kuinka paksupäinen saa olla ettei siitä selviä.