Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi hyvät neuvot kullan arvoisia

Shokki
18.03.2017 |

Olen raskaana, laskettu aika on toukokuussa.
Tänään mies kertoi, että muuttaa pois. Nyt illalla teki asuntohakemuksen.
Miehelläni on aiemmin ollut talousvaikeuksia, minkä vuoksi asuntomme (omistus) on minun nimissä, samoin auto. Siitäkin on rahoitusta jäljellä. Mies on maksanut sitä. Hän saa luottotiedot takaisin kesällä, jolloin oli tarkoitus pikkuhiljaa tasata näitä velkasuhteita.
Minulla on 1 ala-asteikäinen lapsi edellisestä suhteesta ja miehellä yläasteikäinen. Minun lapseni asuu meillä, miehen lapsi äitinsä kanssa.

Olen nyt jäämässä lievästi sanottuna kuseen. Erityisesti taloudellisesti. Ja nyt en tarvitse kiitos yhtään kommenttia siitä miten tyhmä olen ollut tähän joutuakseni. Meillä on ollut hääpäiväkin varattuna tulevien ristiäisten yhteyteen, joten en todellakaan olisi odottanut tätä.
Mies on vaan nyt tullut tulokseen ettei hän haluakaan, ei mitään. Itse on kuitenkin minua kosinut ja tulevaisuutta maalaillut. Mutta nyt ei.

Mitähän hel**ttiä tässä tekisi ja missä järjestyksessä? Minulla on muutama viikko töitä ennen äitiyslomalle jäämistä. En pysty maksamaan kaikkea yksin! Asunnon, ehkä, nipin napin. Mutta auto siihen päälle....ja tulojen tippuminen nyt samaan aikaan...ei ei. Jos autoliikkeseen sen vie niin taitavat ihan pilkkahinnalla vaan ostaa?
Asunnon myynti puolestaan ihan mahdotonta nykyisin. Emme ole pääkaupunkiseudulta.

Olen aika shokissa. En kyllä usko ennen kuin näen että oikeasti on tästä nyt lähdössä...vaan taitaa se olla.
Tosi reilu tilanne kaikin puolin....lasten kanssa pärjääminen ei minua nyt niinkään pelota mutta tämä taloudellinen umpikuja.

Hyviä vinkkejä asioiden järjestelyyn ottaisin mielelläni vastaan!
Kun ei tästä nyt vielä osaa kellekään sanoakaan mitään.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se mies ottaa sen auton ja lainan itselleen? Keskustelkaa, asioilla on tapana järjestyä.

Vierailija
2/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän saa kun ei ole luottotietoja, kuten aloituksessa mainitsin :-/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kesähän on kohta. Jos hän maksaisi lainaosuuden sinulle ja kun luottotiedot kunnossa hankkisi loppumäärälle oman lainan ja tässä vaiheessa teette omistajan muutoksen.

Vierailija
4/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asunto iso ja/tai omakotitalo? Tuli mieleen olisiko osa asunnosta mahdollista laittaa vuokralle?

Vierailija
5/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pelottaa minua muutenkin, kaikki.

Synnyttämään lähden sitten kai yksin... ja miten selitän vanhemmalle lapselleni tämän kun en ymmärrä itsekään?

Mieheltä en voi kysyä, ei vastaa mihinkään kysymykseen.

Lähes 10 meni tässä lasten hankinnan välissä ja luulin että tässä nyt on loppuelämäni puoliso. En voi ymmärtää, en.

Aloittaja

Vierailija
6/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sä saa Kelasta asumis- tai toimeentulotukea vastikkeeseen yms.? Jotain saa, vaikka on omistusasunnosta kyse. Toki vesi, sähköt yms. saat toimeentulotukena. Kyllä kaikki järjestyy, älä huoli!

Vierailija
7/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pelottaa minua muutenkin, kaikki.

Synnyttämään lähden sitten kai yksin... ja miten selitän vanhemmalle lapselleni tämän kun en ymmärrä itsekään?

Mieheltä en voi kysyä, ei vastaa mihinkään kysymykseen.

Lähes 10 meni tässä lasten hankinnan välissä ja luulin että tässä nyt on loppuelämäni puoliso. En voi ymmärtää, en.

Aloittaja

Minä synnytin yksin molemmat lapset vaikka mies onkin. Ja hyvin meni :) Sain ihan omassa rauhassa olla ja nukkua, kätilöt tuli napin painalluksesta paikalle. Ei tarvinnut miettiä "mitähän toikin nyt ajattelee". Oli helpompaa, vaikka tokihan se pelotti ja jännitti.

Vierailija
8/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kesähän on kohta. Jos hän maksaisi lainaosuuden sinulle ja kun luottotiedot kunnossa hankkisi loppumäärälle oman lainan ja tässä vaiheessa teette omistajan muutoksen.

Niin, JOS maksaisi....mitä jos ei maksa ja minä en pysty? Vakuutuksetkin ovat kalliit.

Jos pystyy näin yllättäen koko perheen jättämään niin enpä uskalla laskea minkään muunkaan varaan.

Asuntomme on pieni okt. Ei oikein voi vuokrata osittain mutta ehkä tässä pystyisimme olemaan...

Vierailija
9/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, mitä hän on auton kanssa ajatellut tehdä? Ja kyllä veisin auton takaisin liikkeseen, mutta voi rahoitetun auton myös myydä.

Asunnon suhteen pankkiin neuvottelemaan pienempää lyhennystä. Ja miehen kuuluu maksaa sulle myös elaria lapsesta.

Vierailija
10/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee tilanne, mutta jos yhtään lohduttaa mulla 3 kk rästit asunnosta ja tilanne tosi paha. 

Vierailija
11/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, JOS maksaisi....mitä jos ei maksa ja minä en pysty? Vakuutuksetkin ovat kalliit.

Jos pystyy näin yllättäen koko perheen jättämään niin enpä uskalla laskea minkään muunkaan varaan.

Asuntomme on pieni okt. Ei oikein voi vuokrata osittain mutta ehkä tässä pystyisimme olemaan...

Se on kyllä ihan totta..

Vierailija
12/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheen ei ole mitään keskusteluyhteyttä.

Päivällä kysyin kun oli asiansa tokaissut, niin vastaus oli "sinunhan ne on kaikki, järjestä itse".

Jos olisin osannut yhtään epäillä niin en nyt todellakaan olisi raskaana en. Rakastan lapsia tietenkin mutta nyt ihan jonkin verran ahdistaa.

Vierailija
13/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä sinulle. Älä syytä itseäsi, kyllä se on aivan normaalia perheen perustamisen yhteydessä luottaa toiseen täysillä ja rakentaa yhteisten suunnitelmien varaan. Jos aina odottelisi täydellistä varmuutta ja taloudellista itsenäisyyttä niin harvaa meistä olisi olemassa.

Ei kai se auta kuin ruveta yksi kerrallaan kokoilemaan palasia. Jos nykyinen kotipaikka on hyvä ja isommalla lapsella koulut siellä, niin en rupeaisi vaihtamaan asuntoa noin myöhäisessä vaiheessa raskautta, jos suinkin pystyisitte kodin pitämään. Yhteiskunnalta löytyy varmasti jotakin tukea, vaikka se ei ehkä alakaan ihan heti.

Edelsikö miehen päätöstä jokin riita teidän välillänne? En mitenkään tarkoita, että tuollainen temppu olisi perusteltavissa sillä, mutta jos edelsi, niin ehkä hänen kanssaan pystyisi keskustelemaan yksityiskohdista myöhemmin.

En todellakaan ymmärrä, kuinka kukaan voi tehdä noin raskaana olevalle puolisolle. Kyllä tuollaiset asiat olisi pitänyt hänen osalta olla mietittyinä selviksi silloin 7 kk sitten. Mahtaa olla kovin mukavaa istua sitten myöhemmin pubissa lätkää katsomassa ja kömpiä poikamiesboksiin yöksi, kun noiden vapauksien takia entinen rakastettu istuu jossain muualla oma pieni lapsi sylissään. No, nyt on mennyt häneltä "luottotiedot" sinunkin silmissäsi.

Muista, että sinulla on kaksi lasta, jotka rakastavat sinua ehdoitta, ja aurinko paistaa vielä teidän elämäänne. Raha on vain rahaa, se kyllä ratkeaa tavalla tai toisella kunhan pieni perheenne, sinä ja lapset, pysyy yhdessä.

Vierailija
14/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhhhhaaaa. Miestä ei kiinnosta entisen miehen kanssa vääntämäsi lapsen elättäminen, ja tämäkin raskaus oli "pilleritpetti"-raskaus miehen nalkkiin saamiseksi? Eikö vain?

Väärin.

Itse olen lapseni elättänyt ja osittain myös miestäni, sekä auttanut monin tavoin. Minä epäröin enemmän tämän lapsen yrittämistä näin "vanhalla iällä" , yli 30-vuotiaana, enemmän kuin mies.

Hän myös on halunnut kovasti kanssani naimisiin.

Tähän päivään saakka siis. En tiedä mitä on tapahtunut.

Vierailija
15/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa vaan, asiasi on hyvin monestakin syystä.

Asunto on sinun nimissäsi, samoin auto. Mies voi vapaasti lähteä. Täytyy toivoa että ei älyä pyytää rahoja takaisin mitä on laittanut asuntoon... Voit väittää niiden olleen vuokraa, ruokarahaa tms. Asunto on kuitenkin sinun.

Autosta pääset eroon kun on kevät. Keväällä autokauppa käy. Nettiautosta katsot paljonko autosi arvo on ja myyt sen. Auto maksaa sinulle nyt varmaan kymppejä päivässä.

Kun neuvottelet miehesi kanssa rahasta älä lupss mitään, äläkä myönnä mitään ! Sano että katotaan sitä myöhemmin!

Vierailija
16/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ei, tsemppiä sinulle, ota pieniä askeleita kerrallaan!

Onko sinulla ketään sukulaista tai ystävää joka voisi auttaa edes väliaikaisesti?

Vierailija
17/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä sanoisin, että asiat järjestyy, vaikka onkin ihan kauhea tilanne, pettymys, katkeruus ja vihakin. Mutta kyllä sinä pärjäät, ennenkin on pärjätty. Yhtäkkiä voi puoliso kuollakin ja jäät yksin. Koskaan ei tiedä. Toivottavasti sinulla on perhettä ja ystäviä. Suomessa kuitenkin melko hyvin saa apua, etenkin lasten kanssa ei yleensä jää ainakaan taivasalle. Yrität vaan pitää pään kylmänä, lasten takia etenkin.

Vierailija
18/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tsemppiä sinulle. Älä syytä itseäsi, kyllä se on aivan normaalia perheen perustamisen yhteydessä luottaa toiseen täysillä ja rakentaa yhteisten suunnitelmien varaan. Jos aina odottelisi täydellistä varmuutta ja taloudellista itsenäisyyttä niin harvaa meistä olisi olemassa.

Ei kai se auta kuin ruveta yksi kerrallaan kokoilemaan palasia. Jos nykyinen kotipaikka on hyvä ja isommalla lapsella koulut siellä, niin en rupeaisi vaihtamaan asuntoa noin myöhäisessä vaiheessa raskautta, jos suinkin pystyisitte kodin pitämään. Yhteiskunnalta löytyy varmasti jotakin tukea, vaikka se ei ehkä alakaan ihan heti.

Edelsikö miehen päätöstä jokin riita teidän välillänne? En mitenkään tarkoita, että tuollainen temppu olisi perusteltavissa sillä, mutta jos edelsi, niin ehkä hänen kanssaan pystyisi keskustelemaan yksityiskohdista myöhemmin.

En todellakaan ymmärrä, kuinka kukaan voi tehdä noin raskaana olevalle puolisolle. Kyllä tuollaiset asiat olisi pitänyt hänen osalta olla mietittyinä selviksi silloin 7 kk sitten. Mahtaa olla kovin mukavaa istua sitten myöhemmin pubissa lätkää katsomassa ja kömpiä poikamiesboksiin yöksi, kun noiden vapauksien takia entinen rakastettu istuu jossain muualla oma pieni lapsi sylissään. No, nyt on mennyt häneltä "luottotiedot" sinunkin silmissäsi.

Muista, että sinulla on kaksi lasta, jotka rakastavat sinua ehdoitta, ja aurinko paistaa vielä teidän elämäänne. Raha on vain rahaa, se kyllä ratkeaa tavalla tai toisella kunhan pieni perheenne, sinä ja lapset, pysyy yhdessä.

Kiitos. :-)

Lapsi/lapset on minulle kaikki kaikessa. Esikoinen saa nyt kyllä valtavan kolauksen luottamuksessaan aikuisiin. Hänen surunsa tulee olemaan pahinta tässä. Miten voin hänelle kertoa ja miten? :-(

Vierailija
19/44 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulkero, kai sanoit, kun laittoi asuntohakemusta, että hakee sellaista asuntoa, jossa pärjää vauvan kanssa ja suosittelit vauvanhoitokurssille menoa.

Vierailija
20/44 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle! Yksinkin pärjää, usko pois :)

Katsoppa ihan ensin pankin sivuilta, onko sulla lyhennysvapaita kuukausia käytössä asuntolainaan. Jos on, ota käyttöön heti muutama kuukausi tai vaikka suoraan äitiysloman verran. Lainasta riippuen niitä saattaa olla käytossä jopa 12 kuukautta. Sen voi tehdä ihan verkkopankissa. Seuraavana auto myyntiin joko kokonaan tai vaihto sellaiseen, ettei maksettavaa jää. Mieluiten auto kokonaan pois, jos pärjäät ilman.

Tilanteesi on surullinen, mutta kyllä siitä selviää. Sinulla on hetki vielä aikaa järjestellä asioita ennen vauvan syntymää ja aikaa tottua tilanteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi