Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ruotsalaiset mukavampia kuin suomalaiset?

Vierailija
18.03.2017 |

Keskimäärin. Jos näin on, mistä tämä johtuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotti on vekkuli kieli jota on mukava snakkailla mutta niin on suomikin kyä näi o! yhtä hyviä ollaan

Vierailija
2/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia

Niinkö? Minä olen ehkä hitusen erimieltä kanssasi. Eihän siellä ole esimerkiksi samanlaista kännikulttuuria kuin täällä.

Vierailija
4/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mielikuva hyvinkin kohteliaista, rennoista ja ylipäätään todella kilteistä sekä ystävällisistä ihmisistä.

Vierailija
5/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne mukavampia ja luonteeltansa optimistisia. Johtunee historiasta, ruotsihan ei ole sotinut vuosisatoihin ja muutenkaan niillä ei ole ollut niin kurjaa kuin suomalaisilla

Vierailija
6/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä kännikulttuuri tähän kuuluu? Ruotsalaiset on alentuvia meitä kohtaan, näin se vaan on. Jos kieli luistaa, suhtautuminen pikkasen parempi.

Vierailija
7/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne avoimempia, ystävällisempiä ja hymyilevämpiä.

Varmaan, ettei ole tarvinnut sotia, on muokannut luonteet iloisemmiksi. Kyllähän Neuvostoliiton naapuruus on meidät vakavaksi vetänyt moneen otteeseen. 

Vierailija
8/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin ruotsalaisista paljonkin mutta nykyään on vaikea arvostaa ihmisiä jotka antavat maansa mennä vessaksi.

Vierailija
9/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat koreita päältä, mutta osaavat alentaa suomalaisia. Mutta siitä ei kannata välittää.

Vierailija
10/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuosia Tukholmassa ja mitään alentuvaa käytöstä en siellä kohdannut.

Yleensäkin alentuvuus on katsojan silmässä. Huono itsetunto teetää kaikenmaailman paranoideja kuvitelmia muiden mielentilasta. Ehkä alitajuisesti pidätkin ruotsalaisia parempina...?

Vierailija
11/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että monen suomalaisen mielikuva ruotsalaisista perustuu enemmän tiedotusvälineiden porpagandaan kuin kokemuksiin ruotsalaisista. Tai ainakin muista kuin tukholmalaisista.

Vierailija
12/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdoton kysymys. Turha sitä syytellä historian elämästä.

Vierailija
13/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisesti, mutta selän takana sitten puhutaan paskaa. Julkisesti ollaan kivoja ja suvaitsevaisia. Ne muut mielipiteet sitten käsitellään kotona kavereiden ja sukulaisten kesken.

Vierailija
14/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset ovat monella tavalla erilaisia kuin suomalaiset. Molemmista kansoista löytyy sekä hyviä että huonoja puolia. Ei kannata vertailla. 

Så ere bara.

Låt folk vara som dom är...

Vierailija
15/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Itse opiskelin vuoden Umeåssa ja sanotaan korrektisti näin että ruotsalaiset miehet olivat kiinnostuneita. Toisaalta opiskelukavereitani (ruotsalaisia naisia) selvästi otti pannuun, että minä sain aina tentit läpi. Ruotsalaisilla on pikkasen huonompi yleissivistys ja tenttien helppo läpäisy varmisti sen, että Helsingin Yo:lle tässä mennään. Kuten mentiinkin!+

Vierailija
16/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut vuosia Tukholmassa ja mitään alentuvaa käytöstä en siellä kohdannut.

Yleensäkin alentuvuus on katsojan silmässä. Huono itsetunto teetää kaikenmaailman paranoideja kuvitelmia muiden mielentilasta. Ehkä alitajuisesti pidätkin ruotsalaisia parempina...?

Niin, tottakai suomessakin on paljon mukavia ihmisiä, ja suomalaiset ovat mm matemaattis-loogisesti todella fiksuja. Mutta jotenkin vaan sellainen fiilis, ettei jaksaisi koko elämäänsä viettää tällaisissa ns. ankeissa olosuhteissa.

Vierailija
17/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse opiskelin vuoden Umeåssa ja sanotaan korrektisti näin että ruotsalaiset miehet olivat kiinnostuneita. Toisaalta opiskelukavereitani (ruotsalaisia naisia) selvästi otti pannuun, että minä sain aina tentit läpi. Ruotsalaisilla on pikkasen huonompi yleissivistys ja tenttien helppo läpäisy varmisti sen, että Helsingin Yo:lle tässä mennään. Kuten mentiinkin!+

Yleissivistykseen kuuluu tietää että Umeå on suomen kielellä Uumaja.

Vierailija
18/18 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi