Mikä olisi mahdollisimman raikkaan ja puhtaan tuoksuinen pyykinhuuhteluaine? Oon käyttänyt hajusteetonta, mutta se on saanut vaatteet haisemaan tunkkaiselle
Eli hakusessa olisi mahdollisimman neutraalin, raikkaan, puhtaan tuoksuinen huuhteluaine. Vahvan hajuisista en tykkää, rupeaa päätä särkemään.
Tosiaan olen tähän asti käyttänyt hajusteetonta huuhteluainetta, mutta nykyään se on ruvennut jättämään vaatteet jotenkin tunkkaisen hajuiseksi. 😕
Olisiko kokemusta mahdollisimman puhtaan ja neutraalin tuoksuisesta huuhteluaineesta? Ajattelin kysyä näin ensin josko av-mammoilla olisi kokemusta asiasta ennen kuin ryntään kauppaan availemaan pullojen korkkeja ja haistelemaan siellä huuhteluainehyllyä läpi. 😉
Kommentit (49)
Miksi pitää käyttää yhtikäs mitään? Meidän huushollissa on pyykätty pelkällä pesuaineella jo 25 vuotta ja hyvin on pärjätty.
Puhdista pesukone ja pese pyykki vähän korkeammassa lämpötilassa.
Etikkaa huuhteluaineeksi joka toinen kerta.
En käsitä koko huuhteluaineen tarkoitusta.
Mihin tarvitaan huuhteluainetta? Pilaa ainakin kaiken, missä on elastaania ja vie pyyhkeiltä kuivausominaisuuden, joten itse en edes keksi mihin voisi käyttää. Lakanoihin ehkä, mutta samassa koneessa yleensä pyyhkeitä niin jää siihenkin käyttämättä.
Onpas tässä taas tullut hyödyllisiä neuvoja: älä käytä huuhteluainetta ollenkaan tai puhdista pesukone (ei kysytty neuvoa KONEEN raikastamiseen).
Vierailija kirjoitti:
Oltko milloin viimeeks putsannut pesukoneen (sitruunahappo ja 90 asteen pesu) ja käytätkö zeoliittipitoista pesuainetta? Pesetkö kaiken 40 asteessa? Putsaa pesukone ensin niin voi pyykitkin raikastua.
En muista, milloin olen puhdistanut. Mutta normaalipyykit pesen 60 asteessa ja pari kertaa kuussa 90 asteessa petivaate- sekä pyyhekoneellisen valkopesuaineella. Luulisi siinäkin saavan pöpöjen kyytiä.
Huuhteluainetta meillä käytetään siksi, koska muuten vaatteista tulisi liian koppuroita meidän makuun. Ja huuhteluainetta laitan yleensäkin enintään puoli korkillista. Ap
Kokeile koneen puhdistuksen ja mahdollisesti isomman lämpötilan lisäksi sitruunahappoa huuhteluaineena. Etikkakin on varmaan hyvä, ellei läträä sen kanssa liikaa kuten minä tein (jolloin kuivuneisiin vaatteisiin jäi etikan haju.)
Siis eikö ole olemassa sellaista huuhteluainetta, mitä aloituksessa kuvailin? Oikeasti?
Meillä käytetään huuhteluainetta ja piste. Jokainen tehköön niin kuin itse tahtoo. Ap
3 tippaa teatree-tuoksua huuhteluainelokeroon.
Kaikissa niissä on tunkkainen haju.
Itse olen tilannut Frantsilalta eteerisiä öljyjä. Piparminttu, laventeli, santeli ja patsuli ovat olleet ihania. Tipautan huuhteluainelokeroon muutaman tipan.
Huuhteluaineet nyt vaan haisee tunkkaisilta. Ei siitä mihinkään pääse.
Softlan ultra Vanilla & orkidea. Vuosia olen käyttänyt, ja muurkin ovat kehuneet tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö ole olemassa sellaista huuhteluainetta, mitä aloituksessa kuvailin? Oikeasti?
Meillä käytetään huuhteluainetta ja piste. Jokainen tehköön niin kuin itse tahtoo. Ap
No eiköhän tähän vielä muutama koneen puhdistus vinkki mahtuisi :)
Kokeile kuitenkin tuota koneen puhdistusta sitruunahapolla, siis jos haluat hajusteita vältellä. Se raikastaa konetta enemmän kuin pelkkä 90 asteen pesu.
Käytän huuhteluainetta harvemmin, aina villavaatteille ja toisaalta sitten keinokuituisille, jotka muuten jäisivät koviksi koppuroiksi tai sähköisiksi. Comfort Pure on mielestäni aika mieto tuoksu, kun sitä laittaa ohjeen mukaan, puoli korkillista yleensä riittää. Tuoksuttomasta en myöskään tykkää.
Mullakin greippiöljy käytössä. Välillä laventeli.
Tää on kyllä niin taattua av-mamma meininkiä että kun kysytään jotain asiaa niin vastataan jotain ihan asian vierestä. Ja aina näihin pesu-ja huuhteluainekeskusteluihin hyökkää aggressiivisimmin nämä kaikenmaailman hajusteyliherkät ja erityisherkät ja kemikaaliallergikot. Teidän kantanne kyllä tiedetään mutta jospa keksisitte jotain ihan oikeaa sisältöä elämäänne ja antaisitte muiden elää haluamallaan tavalla myös? Olette melkein pahempia jankkaajia kuin vegaanit ja rajat kiinni-porukat.
Aloittaja: minä käytän sinistä comfortia ja se tuoksuu mielestäni ihanan kesäiseltä.
Oltko milloin viimeeks putsannut pesukoneen (sitruunahappo ja 90 asteen pesu) ja käytätkö zeoliittipitoista pesuainetta? Pesetkö kaiken 40 asteessa? Putsaa pesukone ensin niin voi pyykitkin raikastua.