Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämmenissä pieniä kirkkaita vesirakkuloita

Vierailija
18.03.2017 |

Mitähän voi olla? Joku rokko vai tullut tavaroiden kantamisesta? Eivät kutise tai satu. Enimmäkseen siinä kämmenen yläosassa, kämmenen ja sormien taitoksessa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä kuiva ja atopiaan taipuvainen iho. Lisäksi olen allerginen joillekin kosmetikkalle. Älkää pliis pelotelko syyhyllä, menee kohta yöunet! Mun käsityksen mukaan syyhy kuitenkin kutisee aika voimakkaasti.

Ap

Vierailija
22/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luonnon jäähdytys runkkarille ,toisille kasvaa karvat kämmeneen

JESS. AINOA OIKEA DIAKNOOSI. Lupaan käyttää tästä lähtien rasvattua pilkkirukkasta.

Kyllä minä tätä vähän arvelinkin, odotinkin kokeneiden kommentteja.

Vierailija
24/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö pelotteluille. Itsellä kuivui kädet käsidesin käytön takia, tuli ihottumaa ja paljon noita pieniä vesirakkuloita jotka kutisivat ja rikkoutuessaan vuosivat kudosnestettä, iho halkeili sormien välistä jne. Ala pitämään huolta käsiesi kosteutuksesta, ei kannata käyttää mitään perusrasvoja jos iho on rikki vaan ihoöljyä, esim. Ceridalia apteekista, ei kirvele.

Vierailija
25/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa, tai Bepanthenia! :)

Vierailija
26/29 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin atooppisen ihon yhteydessä tullut, välillä ilmestyy eikä kutise ja häviävät. Joskus oli niin pahoja että kutisi aivan saakelisti, nimenomaan sormissa ja niiden taitoksissa. Ei saisi raapia, ei oo vissiin hyvä että ne puhkee ja neste leviää.

Hei! Minulla atooppisen ihon oireena on noita pompholyx rakkuloita aina välillä. Raapinen saa ne tosiaan leviämään. Jos on yhtään isompia, sellaisia että pystyy puristamaan tyhjäksi edes jotenkin (edes millin paksuisia) niin häviää nopeammin. Kuivattaminen on minulla auttanut. Rasvaamista koitin joskus ja se pahensi tilannetta. Rakkuloiden kuivattaminen siis toimii, en neulalla lähtisi tökkimään mutta jos sormenpäillä tai kynsien välissä saa puhkaistua niin paranee nopeammin, pesee tietty paikan sen jälkeen ja pyyhkii/kautta huuhtelee jos nestettä ilmaantuu lisää. Näin oma itsehoitoni on aina toiminnut, lääkevoiteita en ikinä ole käyttänyt.

Vierailija
27/29 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutaan myös hikinäppylöiksi tai hikinäpyiksi

Vierailija
28/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnän poisjättäminen auttaa.

Minulla on nuorempana ollut tätä aivan järkyttävänä ja pitkäkestoisena ja pari kertaa todella massiivisena ensin käsissä ja lopulta jaloissakin. Ensin aivan sietämätöntä kutinaa rakkulavaiheessa ja sen jälkeen iho ihan viipaleina kun rakkulat ovat kuivuneet ja karstoittuneet.

Yritin silloin miettiä pääni puhki mistä johtuu kun välillä vaiva hävisi kokonaan kunnes taas palasi entistä kauheampana. Lopulta keksin että syynä oli vehnä, vaalea leipä. Molemmilla pahimpien oireiden kautena elin olosuhteissa joissa vaaleaa leipää ja vehnää tyli syötyä ja käsiteltyä paljon. Valkoisen leivän ja pullan poisjätön jälkeen vaiva ei ole palannut. Kauraa voi syödä ja ruisleipääkin kohtuudella. Nyttemmin vehnästäkin voi syödä välillä eikä vaiva heti palaa, mutta jos vehnäily jatkuu pidempään palaavat kutinatkin.

Vierailija
29/29 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutoksen aiheuttamia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän