Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämmenissä pieniä kirkkaita vesirakkuloita

Vierailija
18.03.2017 |

Mitähän voi olla? Joku rokko vai tullut tavaroiden kantamisesta? Eivät kutise tai satu. Enimmäkseen siinä kämmenen yläosassa, kämmenen ja sormien taitoksessa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enterorokko?

Vierailija
2/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta pompholyx, pitäisi kyllä kutista jos on kyseessä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut joskus, toistuvasti sellaisia, eivät lääkäritkään tienneet mitä ovat. Sienilääkkeellä hoidettiin, mutta myöhemmin ovat lähteneet itsekseenkin.

Vierailija
4/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin atooppisen ihon yhteydessä tullut, välillä ilmestyy eikä kutise ja häviävät. Joskus oli niin pahoja että kutisi aivan saakelisti, nimenomaan sormissa ja niiden taitoksissa. Ei saisi raapia, ei oo vissiin hyvä että ne puhkee ja neste leviää.

Vierailija
5/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku oire muualla kehossa, ja lääkäri sanoi että tähän liittyy usein rakkulat käsissä, totesin että joo, mullahan on ollut sellaisiakin. En vain muista mikä juttu se oli, kutisi ne vesikellot hiukan kyllä.

Vierailija
6/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pieniä, erittäin kutisevia Pompholyx-vesikelloja sormissa ja parissa varpaassa, joiden välistä sitten hoidin sienen pois apteekista saatavalla lääkkeellä. Lääkäriin eivät ottaneet näyttille, kun oireet olivat nämä, enkä sitten jaksanut tarveydenhoitajalle lähteä (kun ei olisi kuitenkaan voinut määrätä siihen lääkettä), joten hoidin omin päin.

Vierailija
7/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atopia ja tuollaisia vesirakkuloita usein. Niitä tulee etenkin jos on oikein kylmä pakkassää tai sataa. Joskus kutisevat, joskus eivät. Katoavat itsestään tai joskus hoidan kortisonivoiteella.

Vierailija
8/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli varpaaseen kutiavia rakkuloita, vierivieressä. Lääkäri ei tiennyt mitä olivat ja antoi bemetson-k rasvaa. Se ohensi ihoa niin paljon että kohta varvas oli täynnä pieniä koloja kun raapisin.

Sain jotain sienilääkettä jolla ne sitten lähti. Ei varmaan sama jos sulla ei kutia

Vierailija
9/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitepölyallerginen ja keväisin ristikkäisallerginen perunalle ja se aiheuttaa juuri tuollaisia rakkuloita käsiin. Ihan siis syöty peruna.

Vierailija
10/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

O ou, ei kai ole mustaa pistettä keskellä, voivat alkaa kutista myöhemminkin, silloin luultavasti syyhypunkki! Tekevät ihon pintaan "onkaloita" joissa kuljettavat uusien punkkien munia. Kamala vitsaus!

Vierailija
11/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy.

Vierailija
12/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut joskus, toistuvasti sellaisia, eivät lääkäritkään tienneet mitä ovat. Sienilääkkeellä hoidettiin, mutta myöhemmin ovat lähteneet itsekseenkin.

Mulla taas tuli vesirakkuloita sopimattomasta sienilääkkeestä. Näytin joltain X-Filesin hirviöltä. Ne hävis kun menin lääkäriin ja vaihdettiin lääke toiseen. Ja siis niitä rakkuloita oli vaan kämmenissä.

Vierailija
13/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyä

Vierailija
14/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos palstalle! Mulla oli noita noin 20 vuotta sitten yhtenä hellekesänä. Olin nuori, arka ja hölmö enkä mennyt lääkäriin. Luulin, että olivat jotain sieni-ihottumaa ja hoidin niitä olemalla paljain jaloin aina kun mahdollista ja laittamalla apteekin käsikauppavoidetta, joka oli sieni-ihottumaan tarkoitettu.

Nyt sain tietää, mikä mua sinä kesänä vaivasi!

Vierailija
15/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos palstalle! Mulla oli noita noin 20 vuotta sitten yhtenä hellekesänä. Olin nuori, arka ja hölmö enkä mennyt lääkäriin. Luulin, että olivat jotain sieni-ihottumaa ja hoidin niitä olemalla paljain jaloin aina kun mahdollista ja laittamalla apteekin käsikauppavoidetta, joka oli sieni-ihottumaan tarkoitettu.

Nyt sain tietää, mikä mua sinä kesänä vaivasi!

No mikä sua vaivasi?

Vierailija
16/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002882458.html

Tuolta löytyy syyllinen rakkuloihin😊

Vierailija
17/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnon jäähdytys runkkarille ,toisille kasvaa karvat kämmeneen

Vierailija
18/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut tietää mitään, ja arvoitukseksi ne jäivät lääkärillekin. Olen kyllä pubmedistä mikrobia yrittänyt löytää, joka tätä pompholyxiä aiheuttaa, mitään ei ole löytynyt. Ei muuten ole toksoplasmaa, se olisi liian iso mikrobi näihin oireisiin. Sen paisuttamat rakkulat ovat aivan hurjan paljon isompia! Niinpä mieleen ei tule muuta kuin klamydia, ja se on todennäköisesti oikein.

Vierailija
19/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on selvä juttu, rakkulat johtuvat hometalossa asumisesta. Mot.

Vierailija
20/29 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Id-reaktiona voi tulla kämmeniin rakkuloita jos on hoitamaton jalkasilsa. Sienivoide jalkoihin korjaa silloin tilanteen, muista etenkin 4. ja 5. varpaan väli.