Kämmenissä pieniä kirkkaita vesirakkuloita
Mitähän voi olla? Joku rokko vai tullut tavaroiden kantamisesta? Eivät kutise tai satu. Enimmäkseen siinä kämmenen yläosassa, kämmenen ja sormien taitoksessa.
Kommentit (29)
Mulla on ollut joskus, toistuvasti sellaisia, eivät lääkäritkään tienneet mitä ovat. Sienilääkkeellä hoidettiin, mutta myöhemmin ovat lähteneet itsekseenkin.
Itsellä ainakin atooppisen ihon yhteydessä tullut, välillä ilmestyy eikä kutise ja häviävät. Joskus oli niin pahoja että kutisi aivan saakelisti, nimenomaan sormissa ja niiden taitoksissa. Ei saisi raapia, ei oo vissiin hyvä että ne puhkee ja neste leviää.
Mulla oli joku oire muualla kehossa, ja lääkäri sanoi että tähän liittyy usein rakkulat käsissä, totesin että joo, mullahan on ollut sellaisiakin. En vain muista mikä juttu se oli, kutisi ne vesikellot hiukan kyllä.
Mulla on ollut pieniä, erittäin kutisevia Pompholyx-vesikelloja sormissa ja parissa varpaassa, joiden välistä sitten hoidin sienen pois apteekista saatavalla lääkkeellä. Lääkäriin eivät ottaneet näyttille, kun oireet olivat nämä, enkä sitten jaksanut tarveydenhoitajalle lähteä (kun ei olisi kuitenkaan voinut määrätä siihen lääkettä), joten hoidin omin päin.
Mulla atopia ja tuollaisia vesirakkuloita usein. Niitä tulee etenkin jos on oikein kylmä pakkassää tai sataa. Joskus kutisevat, joskus eivät. Katoavat itsestään tai joskus hoidan kortisonivoiteella.
Mulla tuli varpaaseen kutiavia rakkuloita, vierivieressä. Lääkäri ei tiennyt mitä olivat ja antoi bemetson-k rasvaa. Se ohensi ihoa niin paljon että kohta varvas oli täynnä pieniä koloja kun raapisin.
Sain jotain sienilääkettä jolla ne sitten lähti. Ei varmaan sama jos sulla ei kutia
Olen siitepölyallerginen ja keväisin ristikkäisallerginen perunalle ja se aiheuttaa juuri tuollaisia rakkuloita käsiin. Ihan siis syöty peruna.
O ou, ei kai ole mustaa pistettä keskellä, voivat alkaa kutista myöhemminkin, silloin luultavasti syyhypunkki! Tekevät ihon pintaan "onkaloita" joissa kuljettavat uusien punkkien munia. Kamala vitsaus!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut joskus, toistuvasti sellaisia, eivät lääkäritkään tienneet mitä ovat. Sienilääkkeellä hoidettiin, mutta myöhemmin ovat lähteneet itsekseenkin.
Mulla taas tuli vesirakkuloita sopimattomasta sienilääkkeestä. Näytin joltain X-Filesin hirviöltä. Ne hävis kun menin lääkäriin ja vaihdettiin lääke toiseen. Ja siis niitä rakkuloita oli vaan kämmenissä.
Kiitos palstalle! Mulla oli noita noin 20 vuotta sitten yhtenä hellekesänä. Olin nuori, arka ja hölmö enkä mennyt lääkäriin. Luulin, että olivat jotain sieni-ihottumaa ja hoidin niitä olemalla paljain jaloin aina kun mahdollista ja laittamalla apteekin käsikauppavoidetta, joka oli sieni-ihottumaan tarkoitettu.
Nyt sain tietää, mikä mua sinä kesänä vaivasi!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos palstalle! Mulla oli noita noin 20 vuotta sitten yhtenä hellekesänä. Olin nuori, arka ja hölmö enkä mennyt lääkäriin. Luulin, että olivat jotain sieni-ihottumaa ja hoidin niitä olemalla paljain jaloin aina kun mahdollista ja laittamalla apteekin käsikauppavoidetta, joka oli sieni-ihottumaan tarkoitettu.
Nyt sain tietää, mikä mua sinä kesänä vaivasi!
No mikä sua vaivasi?
Et saanut tietää mitään, ja arvoitukseksi ne jäivät lääkärillekin. Olen kyllä pubmedistä mikrobia yrittänyt löytää, joka tätä pompholyxiä aiheuttaa, mitään ei ole löytynyt. Ei muuten ole toksoplasmaa, se olisi liian iso mikrobi näihin oireisiin. Sen paisuttamat rakkulat ovat aivan hurjan paljon isompia! Niinpä mieleen ei tule muuta kuin klamydia, ja se on todennäköisesti oikein.
Id-reaktiona voi tulla kämmeniin rakkuloita jos on hoitamaton jalkasilsa. Sienivoide jalkoihin korjaa silloin tilanteen, muista etenkin 4. ja 5. varpaan väli.
Enterorokko?