Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Taksikuskiksi valitsin aina vanhan tai pienen miehen.” - Parikymppinen Laura on matkustellut paljon yksin (HS)

Vierailija
18.03.2017 |

http://www.hs.fi/elama/art-2000005131194.html?share=27e3725ec0ac203e50e…
Mielenkiintoinen juttu tuo juttu Laurasta, joka alkoi matkustella ja tehdä asioita yksin.
Olen itsekin matkustellut yksin, mutta lähinnä Euroopassa ja turvallisissa kohteissa. Tosi mukava kuitenkin lukea, että maalaisjärjellä pärjää, tosin tuolla Lauralla on kamppailulajitausta myös.

Heikkinen liikkui pidempiä matkoja myös taksilla.

”Taksikuskiksi valitsin aina vanhan tai pienen miehen. Pientä miestä vastaan voimani riittäisivät. Ja kyllä silmistä näkee, mitä ihmisellä on mielessä.”

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä silmistä näkee, mitä ihmisellä on mielessä.”

Eikä näe. Vai haluaako Laura syyllistää rikoksen uhreiksi joutuneita, kun eivät ole osanneet tunnistaa oikeanlaisia silmiä?

Vierailija
2/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä Lauran voimista, mutta pienetkin miehet ovat keskimäärin paljon vahvempia kuin naiset. 

Ja siinä ei paljon koko meinaa, kun on veitsi kurkulla.

Mutta olen minäkin paljon yksin matkustellut. Itse asiassa en edes ajatellut noita asioita silloin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä näe. Vai haluaako Laura syyllistää rikoksen uhreiksi joutuneita, kun eivät ole osanneet tunnistaa oikeanlaisia silmiä?

aika usein sarjamurhaajilta pelastuneet sanovat, että mies vaikutti oudolta, mutta ei halunnut loukata miestä ja meni kyytiin.  Eli jos teidän vaisto sanoo jotain ehkä kannattaa noudattaa sitä.

Vierailija
4/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää ajele ulkomailla taksilla ollenkaan. Riski joutua raiskattavaksi tai ryöstettäväksi varsinkin euroopan ulkopuolella tietyissä maissa. Sitten on aina taksimaksuissa kusettamista ja sekin voi päättyä huonosti.  Ei se ihan riskitöntä välttämättä aina ole EU-alueellakaan. Menen julkisilla busseilla tai muilla liikennevälineillä. Niissä on yleensä enemmän porukkaa ja myös naisia jos ei lähde yöllä matkaan. 

Vierailija
5/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että haluaa syyllistää, mutta uskon, että tarkoittaa tapauksia, jotka ovat olleet sellaisia, että eivät ole käytöksestään osanneet piilottaa aikeitaan.

Vierailija
6/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä Lauran voimista, mutta pienetkin miehet ovat keskimäärin paljon vahvempia kuin naiset. 

Mutta olen minäkin paljon yksin matkustellut. Itse asiassa en edes ajatellut noita asioita silloin. 

Tällä Laurallahan on kamppailulajitausta, sen vuoksi hän ajattelee, että voisi pärjätä pienikokoiselle miehelle, varsinkin jos mies ei osaa oikeita otteita. Toki sitten itse tilanteessa voi sitten käydä vaikka mitä eikä kaikkea voi ennakoida.

Vierailija
7/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noita taksikuskeja valitaan? Aina on pitänyt ottaa jonon ensimmäinen auto, oli kuski kuka tahansa.

Vierailija
8/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta siinä ei ole mitään syyllistävää, että ainakin itse voin todeta olevani hyvä ihmistuntija ja siksi minulle ei varmaan ole koskaan käynyt mitään, vaikka olen reissannut ja muutenkin nuoruudessa elänyt hyvin villiä elämää.

Vierailija
9/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä Laurallahan on kamppailulajitausta, sen vuoksi hän ajattelee, että voisi pärjätä pienikokoiselle miehelle, varsinkin jos mies ei osaa oikeita otteita. Toki sitten itse tilanteessa voi sitten käydä vaikka mitä eikä kaikkea voi ennakoida.

Heh, mikähän tausta on Lähi-idän "pienellä" miehellä?

Siellä ei sivareita tunneta. Sen sijaan sotakoulutus armeijassa kestää useimmissa maissa kaksi vuotta. Eiköhän siinä kamppailulajit tule tutuksi. 

Kyllä on naiivi tyyppi. Mutta kaikkea hyvää toki toivottaen. 

Vierailija
10/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan miehiä voi katsos haukkua pelkän katseen perusteella.

Vierailija
11/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea ja nuori nainen - tai ylipäätään nainen - yksin arabimaahan.

Jokainen tajuaa, että siinä tilaa itselleen ikävyyksiä. Ihan sama kuin menisi Rion slummiin esittelemään uutta kännykkää.

Vierailija
12/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pysty juttua lukemaan ilman tunnuksia, mutta ilmeisesti Laura on Jordaniassa ollut rauhallisena aikana. 

Nythän Jordaniankin tilanne on Syyrian sodan takia räjähdysherkkä.

Muslimimaaksi Jordania on vapaamielinen eikä naisilta edellytetä kaupungeissa muuta kuin pukeutumista, mikä ei ole erityisen paljastavaa. Maaseudulla törmää konservatiivisempiin asenteisiin. 

Vierailija
13/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jotenkin tuntuu sekoitukselta itsehehkutus-girl poweria ja ristiriitaisia ajatuksia.

Naiset eivät käy yksin baarissa, kun eivät halua käydä missään yksin muutenkaan; naiset ovat sosiaalisia ja kaverin avulla uskovat voivansa karistaa epämiellyttävät kosijat ja vedota siihen, että ollaan vain pitämässä hauskaa.

Nainen ei voi myöskään sen baari-illan jälkeen valita itselleen vanhaa ja pientä hyökkääjää, vaikka toisaalta katuturvallisuus on Suomessa koko ajan kasvanut.

Vierailija
14/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

l

”Taksikuskiksi valitsin aina vanhan tai pienen miehen. Pientä miestä vastaan voimani riittäisivät. Ja kyllä silmistä näkee, mitä ihmisellä on mielessä.”

Miksi näin saa sanoa ja vältellä  , mutta ei esimerkiksi afrikkalaista tai irakilaista ?

Vierailija
15/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

l

Miksi näin saa sanoa ja vältellä  , mutta ei esimerkiksi afrikkalaista tai irakilaista ?

Koska muslimimaiden naisten kohtelun kritisointi on rasismia.

Vierailija
16/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

l

Koska suvaitsevaiset ovat tekopyhiä, eivätkä tietenkään ajattele periaatteiden kautta, vaan tunteiden kautta.

Vierailija
17/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa asenteellisuutta, miesten demonisointia ja miesvihaa. Sopii siis Sanoman yleiseen linjaan.

Vierailija
18/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavaa asenteellisuutta, miesten demonisointia ja miesvihaa. Sopii siis Sanoman yleiseen linjaan.

Palstan miesviha-jankkaajakin heräsi.:)

Musta tuo oli hyvä artikkeli siitä, että ihmisten asenteissa aina moneen tekemiseen tarvitsee (sukupuolesta myös riippumatta) jonkun seuralaisen ja naisten tapauksessa juuri matkustamiseen tai baariin vielä useammin.

Koin kovin läheiseksi sen tuossa artikkelissa, että olen itse matkustanut yksin (vaikkakin turvallisissa paikoissa enkä missään Lähi-Idässä) ja ekan kerran siksi, että en saanut mitään seuraa ja sen jälkeen vähitellen huomasin, että en välttämättä seuraa tarvitse. Toki tietynlaiseen tekemiseen on tosi kiva, että on seuraa matkalla, mutta sitten kaikessa on puolensa ja puolensa.

Vierailija
19/19 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki, ei, toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän