Danske veloittaa palvelumaksuja
Minulla on säästötili Danskessa ja käyn katsomassa sen tilannetta hyvin harvoin. Nyt huomasin että marraskuusta asti on veloitettu palvelumaksuja 3€/kk vaikka ennen sitä näin ei ollut. Olen alle 27 vuotias ja minulla on käytössä "Nuoriso" etuohjelma jossa ei pitäisi olla mitään palvelumaksuja.
Katsoin hinnastoa ja se sopii joko MasterCardin tai verkkopankkitunnusten kuukausimaksuksi. Minulla ei ole kortteja joten ilmeisesti ovat keksineet alkaa veloittamaan pankkitunnusten olemassaolosta.
Mitä minun pitäisi tehdä? Onko kenellekään käynyt vastaavaa?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Pankilla ei ole oikeutta tehdä uutta sopimusta ilman asiakkaan lupaa. Etuohjelmaan liittyminen on uusi sopimus. Kannattaisi olla suoraan yhteydessä pankkiin, kun ei tämä palstailu vie asiaa eteenpäin..?
Minä olen ollut koko ajan nuoriso -etuohjelman piirissä koska olen alle 27 vuotta! Mutta Danske on tehnyt jotain muutoksia että jos ei käy valitsemassa pakettia niin palvelumaksut lähtee juoksemaan, vaikka ennen ei tarvinnut olla missään paketissa ja silti ei mennyt palvelumaksua.
Miten voi olla oikeus aloittaa palvelumaksujen veloittaminen ilman asiakkaan lupaa mutta ei oikeutta valita automaattisesti pakettia joka estäisi sen?? Tuntuu nämä oikeudet olevan määritelty ihan pankin oman edun mukaisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se marraskuussa, kun Danske Bankille tulivat ne Etuohjelma-paketit? Jos et ole valinnut Nuoriso-pakettisi lisäksi Etuohjelmaa (esim Danske Silver), niin sinulta veloitetaan perusmaksujen mukaiset palveluhinnat. Näin minä sen käsitin, kun asiasta tiedotettiin viime vuoden puolella. Kannattaa ihan oikeasti lukea huolella ne pankkipostit ja tiedotteet myös verkkopankin puolelta.
Voi vittu! Tästä se oli kiinni. Piti klikata ylhäältä "Danske etuohjelma" sitten "Vaihda pakettia" ja valita se "Danske Silver" koska yksikään niistä ei ollut valittuna.
On kyllä tolkuttoman törkeää verenimentää että tehdään tuollaisia muutoksia niin, että asiakkailla maksut nousee jos ei itse käy klikkaamassa jotain linkkiä. Mikä siinä olisi niin helvetin vaikeaa laittaa kaikki automaattisesti tuohon "silver" ohjelmaan ja ne jotka tarvitsee parempia niin kävisi itse valitsemassa.
Jos danskessa on vaikka 100000 nuoriso asiakasta ja puoli vuotta jokaiselta veloitetaan 3€ niin sehän tekee 1,8 miljoonaa pankille. Verkkopankin "sähköinen arkisto" kohdassa on ennakkoilmoituksia palvelumaksuista mutta eihän niitä kukaan käy koskaan lukemassa joten ihan turhaa mainita tiedottaneensa.
Verkkopankin etusivulla pieni ilmoitus "Uusia dokumentteja arkistossa". Olen luullut että ne on pelkkää mainos ym. tarpeetonta postia mitä ne yleensä aina on eikä niitä tule luettua. Ja jos verkkopankissa ei edes käy niin mistä niitä voi saada tietoonsa.
Asetuksissa on sähköpostiosoitteelle paikka, mutta missään vaiheessa sitä ei ole sinne laitettu. Ei koskaan ole käydessäni verkkopankissa esim. tullut ilmoitusta että "lisää sähköpostiosoite tietoihisi".
Miten saan sen 12€ perittyä nyt takaisin mikä on virheellisesti veloitettu minulta? Lisäksi pankissa on ilmoitus että "pankkitunnusten kk-maksu" ajalta 01.02.2017-28.02.2017 peritään 20.03.17 eli maanantaina lähtee taas yksi 3€. Ja varmaan vielä tältäkin kuukaudelta lähtee 3€ eli yhteensä ovat nyt kusettaneet 15-18€.
Vittu että nousi taas verenpaine ja alkoi ärsyttämään. Miten voi olla ettei pankilla ole velvollisuutta saattaa tiedoksi tällaista muutosta asiakkailleen? Luulisi tietojärjestelmästä olevan saatavilla ulos tieto, mitkä asiakkaat ei ole lukenut tiedotteita ja niille lähetettäisiin paperiposti tai soitettaisiin ja varmistettaisiin että asiakas todella ymmärtää että 3€/kk alkaa juoksemaan jos ei tee mitään!
Ap
Hanki itsellesi edunvalvoja jos holhousta haluat. Normaali aikuinen ihminen lukee postinsa, ymmärtää lukemansa ja kysyy jos jäi epäselvää.
Minulle ei ole tullut tietoa että palvelumaksut alkaa juoksemaan, muuten olisin käynyt tekemässä sen muutoksen jo ennen kuin laskutus alkoi. Ei missään ole velvollisuutta asiakkaan käydä verkkopankissa vaikka kerran kuukaudessa määriteltynä ja paperipostia tai sähköpostia ei ole tullut. Ja sähköpostiosoitetta ei ollut edes pankissa tiedossa, eivät ole jaksaneet sitä koskaan edes kysyä.
Miten minun olisi pitänyt ymmärtää klikkailla jonnekin arkistoon ja sieltä erikseen asetuksiin ja käydä laittamassa sähköpostiosoite ettei yhtäkkiä ala palvelumaksujen laskutus tietämättäni. Ei voi vaatia sellaista keneltäkään. Ihan varmasti pankki voisi muistuttaa asiakkaita joille tieto ei ole mennyt perille nykyisten tietojärjestelmien aikakautena.
Kyse on vain siitä, että halutaan maksimoida voitot ja oikein toivotaan että kukaan ei huomaisi mitään ja saataisiin mahdollisimman paljon revittyä asiakkaiden rahoja itselleen. Mitä enemmän ajattelen asiaa niin sen enemmän se minua alkaa ärsyttää.
Puhelinpalvelu on mennyt jo kiinni enkä ehtinyt soittaa tänään. Muuten soittaisin sinne nyt heti ja sanoisin "muutaman sanan", kiukuttaa niin paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se marraskuussa, kun Danske Bankille tulivat ne Etuohjelma-paketit? Jos et ole valinnut Nuoriso-pakettisi lisäksi Etuohjelmaa (esim Danske Silver), niin sinulta veloitetaan perusmaksujen mukaiset palveluhinnat. Näin minä sen käsitin, kun asiasta tiedotettiin viime vuoden puolella. Kannattaa ihan oikeasti lukea huolella ne pankkipostit ja tiedotteet myös verkkopankin puolelta.
Voi vittu! Tästä se oli kiinni. Piti klikata ylhäältä "Danske etuohjelma" sitten "Vaihda pakettia" ja valita se "Danske Silver" koska yksikään niistä ei ollut valittuna.
On kyllä tolkuttoman törkeää verenimentää että tehdään tuollaisia muutoksia niin, että asiakkailla maksut nousee jos ei itse käy klikkaamassa jotain linkkiä. Mikä siinä olisi niin helvetin vaikeaa laittaa kaikki automaattisesti tuohon "silver" ohjelmaan ja ne jotka tarvitsee parempia niin kävisi itse valitsemassa.
Jos danskessa on vaikka 100000 nuoriso asiakasta ja puoli vuotta jokaiselta veloitetaan 3€ niin sehän tekee 1,8 miljoonaa pankille. Verkkopankin "sähköinen arkisto" kohdassa on ennakkoilmoituksia palvelumaksuista mutta eihän niitä kukaan käy koskaan lukemassa joten ihan turhaa mainita tiedottaneensa.
Verkkopankin etusivulla pieni ilmoitus "Uusia dokumentteja arkistossa". Olen luullut että ne on pelkkää mainos ym. tarpeetonta postia mitä ne yleensä aina on eikä niitä tule luettua. Ja jos verkkopankissa ei edes käy niin mistä niitä voi saada tietoonsa.
Asetuksissa on sähköpostiosoitteelle paikka, mutta missään vaiheessa sitä ei ole sinne laitettu. Ei koskaan ole käydessäni verkkopankissa esim. tullut ilmoitusta että "lisää sähköpostiosoite tietoihisi".
Miten saan sen 12€ perittyä nyt takaisin mikä on virheellisesti veloitettu minulta? Lisäksi pankissa on ilmoitus että "pankkitunnusten kk-maksu" ajalta 01.02.2017-28.02.2017 peritään 20.03.17 eli maanantaina lähtee taas yksi 3€. Ja varmaan vielä tältäkin kuukaudelta lähtee 3€ eli yhteensä ovat nyt kusettaneet 15-18€.
Vittu että nousi taas verenpaine ja alkoi ärsyttämään. Miten voi olla ettei pankilla ole velvollisuutta saattaa tiedoksi tällaista muutosta asiakkailleen? Luulisi tietojärjestelmästä olevan saatavilla ulos tieto, mitkä asiakkaat ei ole lukenut tiedotteita ja niille lähetettäisiin paperiposti tai soitettaisiin ja varmistettaisiin että asiakas todella ymmärtää että 3€/kk alkaa juoksemaan jos ei tee mitään!
Ap
Onhan tuosta tullut tiedotteita niin verkkopankin, mobiilipankin kuin etanapostinkin välityksellä. On ihan asiakkaan oma vika, jos ei avaa/lue pankin lähettämiä viestejä. Enkä ihan ymmärrä, miten voi olla kuukausia käymättä verkko-/mobiilipankissa? Miten maksat laskusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllähän tuo varmasti ärsyttää, mutta Danske ei juuri lähettele paperipostia, jos käytössä on verkkopankki. Kyllä siellä kannattaa ainakin kerran kuussa käydä katsomassa ja lukemassa pankin postit, tiliotteet ja tiedotteet, niin tietää missä mennään. Olen kyllä itsekin harkinnut pankin vaihtoa johonkin kotimaiseen. Nordea ja Danske ei oikein enää ole tavallisen "pieneläjän" pankkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo nuorisoalet loppuu kun täyttää 27v ja sen jälkeen veloitetaan normaalit maksut.
Mutta kun en ole täyttänyt vielä 27v ja muutenkin minulla on syntymäpäivä alkuvuodesta ja palvelumaksujen veloitus on alkanut viime marraskuussa. Danske on ottanut nyt jo 12€ kysymättä lupaa tai ilmoittamatta mistään muutoksista.
Oletko varmasti lukenut pankilta tulleet kirjeet? Voisin väittää, että tiedote on tullut, jos maksut ovat muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Pankilla ei ole oikeutta tehdä uutta sopimusta ilman asiakkaan lupaa. Etuohjelmaan liittyminen on uusi sopimus. Kannattaisi olla suoraan yhteydessä pankkiin, kun ei tämä palstailu vie asiaa eteenpäin..?
Ainakin minun saamissa kirjeissä lukee, että ehdot muuttuvat tiettynä päivämääränä. Ja jos uudet ehdot ei kiinnosta, niin sitten voi lopettaa asiakkuuden.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä taitaa valitettavasti olla oikeus muuttaa sopimusehtoja eli laittavat viestin verkkopankkiin tai jos ei ko. palvelua käytä, niin kirjeen, jossa on maininta, että mikäli et hyväksy muutosta, niin tee sitä ja tätä ennen päivämäärää X.
Ja taas lähti yksi 3€ !! Maaliskuun palvelumaksut. Nyt kun olen laittanut sähköpostiosoitteen arkiston asetuksiin niin viestistä tuli sentään ilmoitus sähköpostiin mutta on se nyt kummaa riistämistä että palvelumaksun laskutusta ei saada loppumaan sitten millään.
Jos vielä ensi kuussakin lähtee palvelumaksu niin sitten siirrän rahat pois toiseen pankkiin. Ja nyt vielä tarkistin että varmasti on se silver paketti voimassa ja nuoriso etu käytössä. Kyllä on. Silti laskuttavat palvelumaksua. Odottavat varmaan että en huomaa ja luulen sen olevan kunnossa vaikka todellisuudessa ei ole mitään aikomusta lopettaa laskuttamista.
Ap
On Bansken asiakkuus muuttunut niin että tilillä ei juuri ole saldoa. Silver-paketti ja asiakkuus nollilla ja maalsikuulta ensimmäinen 6,40 e kk/maksu. Ennen 1,5e.
Pitää sanoa tili irti kun en noin paljoa kuussa ala maksamaan. On muuten vanha tili. Periytyy postipankin ajoilta ja oli säästökirja johon postineiti merkkasi talletukset käsin kirjoittamalla :)
Säästöpankissa maksaa nettipankki 3e+pankkikortti 3e eli yhteensä 6e kk.
Hanki itsellesi edunvalvoja jos holhousta haluat. Normaali aikuinen ihminen lukee postinsa, ymmärtää lukemansa ja kysyy jos jäi epäselvää.