Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Danske veloittaa palvelumaksuja

Vierailija
18.03.2017 |

Minulla on säästötili Danskessa ja käyn katsomassa sen tilannetta hyvin harvoin. Nyt huomasin että marraskuusta asti on veloitettu palvelumaksuja 3€/kk vaikka ennen sitä näin ei ollut. Olen alle 27 vuotias ja minulla on käytössä "Nuoriso" etuohjelma jossa ei pitäisi olla mitään palvelumaksuja.

Katsoin hinnastoa ja se sopii joko MasterCardin tai verkkopankkitunnusten kuukausimaksuksi. Minulla ei ole kortteja joten ilmeisesti ovat keksineet alkaa veloittamaan pankkitunnusten olemassaolosta.

Mitä minun pitäisi tehdä? Onko kenellekään käynyt vastaavaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sinne viestiä ja kysy mikä tämä maksu on?

Vierailija
2/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nuorisoalet loppuu kun täyttää 27v ja sen jälkeen veloitetaan normaalit maksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallettaja on pankille nykyään rasite. Yksikään pankki ei kehtaa laittaa tilin korkoa miinukselle. Kun asiakas tekee talletuksen, nollakorkoinen talletusraha syrjäyttää miinuskorkoisen tukkurahan. Danske saisi muilta pankeilta lainaa negatiivisella korolla, ja muille pankeille se saa lainatuksi vain pakkaskorolla. Ja jos Danske tai mikä tahansa muu pankki tallettaisi ylijäämät Suomen Pankkiin, siellä maksettaisiin eurojärjestelmän yhteisen päätöksen mukaan miinus 0,4.

Vierailija
4/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo nuorisoalet loppuu kun täyttää 27v ja sen jälkeen veloitetaan normaalit maksut.

Mutta kun en ole täyttänyt vielä 27v ja muutenkin minulla on syntymäpäivä alkuvuodesta ja palvelumaksujen veloitus on alkanut viime marraskuussa. Danske on ottanut nyt jo 12€ kysymättä lupaa tai ilmoittamatta mistään muutoksista.

Vierailija
5/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos avaan tilin vaikka Bank Norwegianiin missä on paljon parempi korko kuin Danskessa ja siirrän nykyisestä Dansken tilistä kaikki rahat sinne. Tarvitseeko asiaa käydä erikseen missään konttorissa selvittämässä tai mitään jos vaan lopetan Dansken käytön kokonaan enkä laita sinne enää uutta rahaa.

Ainakin loppuu palvelumaksujen veloittaminen. Alkanut ärsyttämään nyt koko asia vaan enemmän niin haluaisin ehkä poistaa koko tilin.

Ap

Vierailija
6/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos avaan tilin vaikka Bank Norwegianiin missä on paljon parempi korko kuin Danskessa ja siirrän nykyisestä Dansken tilistä kaikki rahat sinne. Tarvitseeko asiaa käydä erikseen missään konttorissa selvittämässä tai mitään jos vaan lopetan Dansken käytön kokonaan enkä laita sinne enää uutta rahaa.

Ainakin loppuu palvelumaksujen veloittaminen. Alkanut ärsyttämään nyt koko asia vaan enemmän niin haluaisin ehkä poistaa koko tilin.

Ap

Minkä takia täytyy luikkia ihan kuin salaa karkuun? Mikset vaan yksinkertaisesti käy kysymässä mistä veloitetaan? Jos ei oikeasti ole ilmoitettu maksujen muutoksesta, voit vaatia pankilta palautusta maksuista. Sitten lopetat tilin ja siirrät rahat muualle. (Tosin usein monilla jää ne pankin kirjeet lojumaan keittiön/eteisen pöydälle eikä niitä ei lueta tarkasti. Moni pankki ja vakuutusyhtiö myös lähettää tällaiset tiedotteet verkkopalveluun, josta asiakkaan oletetaan ne lukevan.)

Vierailija
7/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samoja kokemuksia Danske pankista, muuttavat sopimuksia yksipuolisesti, ilmoittamatta.

Siiryin toisen pankin asiakkaaksi.

Vierailija
8/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin tuotulee vuoden sisän ajankohtaiseksi kun nuorisotilin maksuttomuus päättyy. En nyt muista millä kaikilla pankeilla on edullisempi (tai jopa ilmainen tilinsäilytys) hinnasto. Periaatteessa olisi hyvä että kotikunnassa on konttori mutta en usko että se on niin välttämätönä kun kaikki hoidetaan koko ajan enemmän sähköisesti. Eihän monella pikkupaikkakunnalla ole pankkia nykyään. Kertokaa mihin pankkeihin olette tyytyväisiä asiakkaina.

Vierailija
9/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskesta ei ole kokemuksia, mutta Nordeassa minulla on ollut yksi tili noin 13 vuotta. Siellä ei ole ollut saldoa koskaan enempää kuin 5e, enkä itse sitä tiliä edes avannut, vaan ilmeisesti se avattiin minulle silloin kun pääsin ylioppilaaksi ja joku halusi lahjoittaa minulle sen viisi euroa. Olen monta kertaa vuosien aikana tuumannut, että pitäisi käydä se tili lopettamassa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt sitten vuodenvaihteessa Nordea alkoi veloittaa siltä tililtä jotain palvelu/tilinhoitomaksu 2€/kk, joten kahdessa kuukaudessa minun 13 vuoden säästöni oli syöty. =D No, kai Nordea sitten tarvitsi niitä rahoja enemmän kuin minä...

Vierailija
10/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä takia täytyy luikkia ihan kuin salaa karkuun? Mikset vaan yksinkertaisesti käy kysymässä mistä veloitetaan? Jos ei oikeasti ole ilmoitettu maksujen muutoksesta, voit vaatia pankilta palautusta maksuista. Sitten lopetat tilin ja siirrät rahat muualle. (Tosin usein monilla jää ne pankin kirjeet lojumaan keittiön/eteisen pöydälle eikä niitä ei lueta tarkasti. Moni pankki ja vakuutusyhtiö myös lähettää tällaiset tiedotteet verkkopalveluun, josta asiakkaan oletetaan ne lukevan.)

Käy kysymässä? Siis miksi minun pitäisi lähteä jopa KÄYMÄÄN erikseen jossain konttorissa kysymässä keskellä päivää että "miksi olette ruvenneet veloittamaan palvelumaksuja" kun minulla on käytössä palvelu jossa niitä ei pitäisi olla!

Luulen että ovat katsoneet etten seuraa tiliä ja keksineet ruveta veloittamaan palvelumaksuja ja luulleet etten huomaa! No en olekaan huomannut ja nytkin vain sattuman varalta kun siivosin kaappia ja löysin avainluku listan ja ajattelin että pitääkin käydä katsomassa.

Eikä pankista ole tullut mitään kirjettä eikä tämänhetkisen hinnastonkaan perusteella ymmärtääkseni pitäisi veloittaa mitään kun minulla on nuorisoetu käytössä.

Ap

Vierailija
11/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se marraskuussa, kun Danske Bankille tulivat ne Etuohjelma-paketit? Jos et ole valinnut Nuoriso-pakettisi lisäksi Etuohjelmaa (esim Danske Silver), niin sinulta veloitetaan perusmaksujen mukaiset palveluhinnat. Näin minä sen käsitin, kun asiasta tiedotettiin viime vuoden puolella. Kannattaa ihan oikeasti lukea huolella ne pankkipostit ja tiedotteet myös verkkopankin puolelta.

Vierailija
12/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danskebankin maksut muuttuivat jossain vaiheessa niin että pankkitunnukset muuttuivat maksullisiksi. Lopetin itsekin säästötilini silloin, koska en halunnut maksaa tunnuksista. Aiemmin säästötili oli ilmainen jos teki alle 5 tilisiirtoa/kk. Minulle tuli kyllä kirje maksuista. Nuo maksumuutokset varmaan vaikuttivat maksuihin sinunkin kohdallasi. Ilmoita verkkopankin kautta että lopetat tilisi.

Vierailija
13/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun en ole täyttänyt vielä 27v ja muutenkin minulla on syntymäpäivä alkuvuodesta ja palvelumaksujen veloitus on alkanut viime marraskuussa. Danske on ottanut nyt jo 12€ kysymättä lupaa tai ilmoittamatta mistään muutoksista.

Danske paha, veloittaa enemmän kuin muut ja tarjoaa huonompia palveluja ellet ole yli 100 000 € tallettaja tai asuntolainaaja.

Kannattaa äänestää jaloillaan.

Vierailija
14/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tavikselle S-pankkia: peruspalvelut ilmaiset, rahaa saa nostettua kaupan kassalta jne.

Vierailija
15/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se marraskuussa, kun Danske Bankille tulivat ne Etuohjelma-paketit? Jos et ole valinnut Nuoriso-pakettisi lisäksi Etuohjelmaa (esim Danske Silver), niin sinulta veloitetaan perusmaksujen mukaiset palveluhinnat. Näin minä sen käsitin, kun asiasta tiedotettiin viime vuoden puolella. Kannattaa ihan oikeasti lukea huolella ne pankkipostit ja tiedotteet myös verkkopankin puolelta.

Voi vittu! Tästä se oli kiinni. Piti klikata ylhäältä "Danske etuohjelma" sitten "Vaihda pakettia" ja valita se "Danske Silver" koska yksikään niistä ei ollut valittuna.

On kyllä tolkuttoman törkeää verenimentää että tehdään tuollaisia muutoksia niin, että asiakkailla maksut nousee jos ei itse käy klikkaamassa jotain linkkiä. Mikä siinä olisi niin helvetin vaikeaa laittaa kaikki automaattisesti tuohon "silver" ohjelmaan ja ne jotka tarvitsee parempia niin kävisi itse valitsemassa.

Jos danskessa on vaikka 100000 nuoriso asiakasta ja puoli vuotta jokaiselta veloitetaan 3€ niin sehän tekee 1,8 miljoonaa pankille. Verkkopankin "sähköinen arkisto" kohdassa on ennakkoilmoituksia palvelumaksuista mutta eihän niitä kukaan käy koskaan lukemassa joten ihan turhaa mainita tiedottaneensa.

Verkkopankin etusivulla pieni ilmoitus "Uusia dokumentteja arkistossa". Olen luullut että ne on pelkkää mainos ym. tarpeetonta postia mitä ne  yleensä aina on eikä niitä tule luettua. Ja jos verkkopankissa ei edes käy niin mistä niitä voi saada tietoonsa.

Asetuksissa on sähköpostiosoitteelle paikka, mutta missään vaiheessa sitä ei ole sinne laitettu. Ei koskaan ole käydessäni verkkopankissa esim. tullut ilmoitusta että "lisää sähköpostiosoite tietoihisi".

Miten saan sen 12€ perittyä nyt takaisin mikä on virheellisesti veloitettu minulta? Lisäksi pankissa on ilmoitus että "pankkitunnusten kk-maksu" ajalta 01.02.2017-28.02.2017 peritään 20.03.17 eli maanantaina lähtee taas yksi 3€. Ja varmaan vielä tältäkin kuukaudelta lähtee 3€ eli yhteensä ovat nyt kusettaneet 15-18€.

Vittu että nousi taas verenpaine ja alkoi ärsyttämään. Miten voi olla ettei pankilla ole velvollisuutta saattaa tiedoksi tällaista muutosta asiakkailleen? Luulisi tietojärjestelmästä olevan saatavilla ulos tieto, mitkä asiakkaat ei ole lukenut tiedotteita ja niille lähetettäisiin paperiposti tai soitettaisiin ja varmistettaisiin että asiakas todella ymmärtää että 3€/kk alkaa juoksemaan jos ei tee mitään!

Ap

Vierailija
16/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu! Tästä se oli kiinni. Piti klikata ylhäältä "Danske etuohjelma" sitten "Vaihda pakettia" ja valita se "Danske Silver" koska yksikään niistä ei ollut valittuna.

On kyllä tolkuttoman törkeää verenimentää että tehdään tuollaisia muutoksia niin, että asiakkailla maksut nousee jos ei itse käy klikkaamassa jotain linkkiä. Mikä siinä olisi niin helvetin vaikeaa laittaa kaikki automaattisesti tuohon "silver" ohjelmaan ja ne jotka tarvitsee parempia niin kävisi itse valitsemassa.

Jos danskessa on vaikka 100000 nuoriso asiakasta ja puoli vuotta jokaiselta veloitetaan 3€ niin sehän tekee 1,8 miljoonaa pankille. Verkkopankin "sähköinen arkisto" kohdassa on ennakkoilmoituksia palvelumaksuista mutta eihän niitä kukaan käy koskaan lukemassa joten ihan turhaa mainita tiedottaneensa.

Verkkopankin etusivulla pieni ilmoitus "Uusia dokumentteja arkistossa". Olen luullut että ne on pelkkää mainos ym. tarpeetonta postia mitä ne  yleensä aina on eikä niitä tule luettua. Ja jos verkkopankissa ei edes käy niin mistä niitä voi saada tietoonsa.

Asetuksissa on sähköpostiosoitteelle paikka, mutta missään vaiheessa sitä ei ole sinne laitettu. Ei koskaan ole käydessäni verkkopankissa esim. tullut ilmoitusta että "lisää sähköpostiosoite tietoihisi".

Miten saan sen 12€ perittyä nyt takaisin mikä on virheellisesti veloitettu minulta? Lisäksi pankissa on ilmoitus että "pankkitunnusten kk-maksu" ajalta 01.02.2017-28.02.2017 peritään 20.03.17 eli maanantaina lähtee taas yksi 3€. Ja varmaan vielä tältäkin kuukaudelta lähtee 3€ eli yhteensä ovat nyt kusettaneet 15-18€.

Vittu että nousi taas verenpaine ja alkoi ärsyttämään. Miten voi olla ettei pankilla ole velvollisuutta saattaa tiedoksi tällaista muutosta asiakkailleen? Luulisi tietojärjestelmästä olevan saatavilla ulos tieto, mitkä asiakkaat ei ole lukenut tiedotteita ja niille lähetettäisiin paperiposti tai soitettaisiin ja varmistettaisiin että asiakas todella ymmärtää että 3€/kk alkaa juoksemaan jos ei tee mitään!

Ap

Idiootti.

Vierailija
17/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin Danskesta S-Pankkiin. Danske veloitti 6,40 kuussa palvelumaksuja, S-Pankki ei mitään. Jätin Danskeen vielä säästötilin, mutta en pankkitunnuksia, joten siitä ei veloiteta mitään. Kaikki pankkivaihdosasiat hoidin verkossa enkä käynyt missään konttorissa. S-pankki hoiti palkan siirron.

Vierailija
18/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin tuli asiasta myös paperinen kirje postissa. Ei pelkästään ilmoitus verkkopankkiin.

Mutta se kirje tuli jo joskus kevättalvella 2016, eli tosi aikaisin.

Vierailija
19/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin tuli asiasta myös paperinen kirje postissa. Ei pelkästään ilmoitus verkkopankkiin.

Mutta se kirje tuli jo joskus kevättalvella 2016, eli tosi aikaisin.

No ei mulle ole tullut mitään kirjettä, en ainakaan muista. Edellisen kerran olen varmaan käynyt verkkopankissa joskus viime keväänä niin onkohan ne pirut luullut että olen lukenut tiedotteet ja jättäneet paperipostin lähettämättä! Ja se on ihan varmaa, että yhtään tiedotetta mitä siellä arkistossa oli en ole lukenut ennen tätä päivää.

Ja moni pankki lähettää jotain talletussuojalakien muutoksia ja korkotasojen 0,001% muutoksia paperipostina, mutta sitten jos kysymyksessä on se että asiakkaiden tiedottaminen heikentäisi silmäänkusemis mahdollisuuksia niin ei varmasti tiedoteta ja toivotaan ettei kukaan huomaa ennenkuin palvelumaksut on kerennyt juoksemaan edes vähän aikaa.

Ap

Vierailija
20/31 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankilla ei ole oikeutta tehdä uutta sopimusta ilman asiakkaan lupaa. Etuohjelmaan liittyminen on uusi sopimus. Kannattaisi olla suoraan yhteydessä pankkiin, kun ei tämä palstailu vie asiaa eteenpäin..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä