Miksi naiset sisustavat siten, että kodinhoito vaikeutuu?
ja sitten valittavat kuinka paljon on kotitöitä.
jos mies saisi sisustaa yhteisen kodin ongelmaa ei enää olisi
Kommentit (24)
Jos mies hoitaisi siivouksen, ongelmaa ei enää olisi.
Sisustamisen tarkoitus ei ole helpottaa kotitöitä. Etkö tajua, mikä on sisustamisen tavoite? Ja silti luulet, että osaisit sisustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten perisynti on se että ne haluaa sisustaa ja asunto pitää näyttää "hienolta". No se tarkoittaa paljon tavaraa, vaikeasti puhdistettavaa tavaraa sekä helposti likaantuvaa tavaraa.
Jolloin voi taas valittaa miehelle siitä kun se ei osallistu kotitöihin. Kun 95% sotkusta aiheutuu siitä että naisella on liikaa romua kotona.
Hyvä esimerkki on esim. taulut ja muut koriste esineet. Ne kerää paljon pölyä ja niitä on veemäistä putsata. Miksi niitä pitää olla?
Miksi mattojen pitää olla jotain hienoja kangasmattoja tai muita vastaavia joiden putsaus on painajaista?
Huomaa että sulla ei ole lapsia. 95% sotkusta tulee lapsista ja elukoista. Ja etenkin niitä koiria pitää olla joka toisella äijällä.
Koirien sotku on pientä jos asiat on järjestänyt oikein. Koiria ei ikinä päästetä makuuhuoneeseen eikä muille ihmisten lepopaikoille.
Järkevä ihminen rajaa koiran alueen sille koiralle tehtyyn huoneeseen, keittiöön ja muihin vastaaviin tiloihin. Missä ei ole yhtään ylimääräistä tavaraa jolloin ei on helppo puhdistaa.
Lapsien sotkeminen on täysin liioiteltua. Pieni vauva nyt sotkee mutta se että valitetaan miten esikoululainen tai koulussa oleva sotkee on jo vanhempien osalta naurettavaa.
Lapsien EI kuulu leikkiä missään muualla kuin omassa huoneessaan ja ulkona. EI IKINÄ muualla asunnossa. Mutta se tuntuu unohtuvan vanhemmilta. Lapset ei myöskään tarvitse huonetta täyteen leluja. Mitä enemmän niitä on sitä enempi on siivottavaa.
Niinkuin sanoin, huomaa ettei sulla ole lapsia.
Pienet vauvat ei sotke. Taaperot ja leikki-ikäiset sotkee paljon. Ne unohdit kokonaan, ne sottasimmat ikävuodet eli 1-5- vuotiaat. Ne ei sotke ainoastaan leikeissään, vaan myös esim syödessään, tullessaan ulkoa sisälle ja käyttäessään vessaa. Esim nyt kun lumet on sulamassa mutta hiekoitushiekkaa ym on vielä paljon, eteisen saa imuroida vähintään kahdesti päivässä. Ulkovaatteita joutuu pesemään/huuhtelemaan tai liottelemaan päivittäin jos on satanut = kurakelit.
Leikit ei todellakaan näin pienillä pysy omassa huoneessa, ellei niitä telje sinne. Täytyy myös miettiä sääntöjen kohtuullisuutta, tiukin vanhempi ei aina ole se paras vanhempi. Leikit kuuluu lasten elämään ja lapsiperheen arkeen.
Sama koskee koiraa. Jos on iso talo, voi olla kohtuullista rajata koiran oloaluetta. Meillä on neliöitä 74. Jos tuosta rajattaisiin makkarit pois niin koiran tila jäisi hyvin pieneksi. Voidaan taas miettiä onko järkevää hankkia seurakoiraa, jos se ei saa missään olla ja näkyä. Sänkyihin se ei silti saa tulla. Jokatapauksessa näin keväällä koirankarvaa saa olla imuroimassa lähes joka päivä, eli se koira sitten missä huoneessa tahansa.
Itse en valita kotitöiden määrästä, mutta se on fakta että pikkulapsi- ja elukkaperheessä kotitöitä on ja niiden määrä on vakio. Vaikka eläisi kuinka askeettisesti, niistä ei kokonaan eroon pääse.
Eli itse luomalal luot itselle kotitöitä. Arvatenkin sitten nalkutat miehelle kun ei tee sitä eikä tätä.
Jos on koiraperhe (minulla on kaksi koiraa) niin karvoihin pitää vaan tottua. Ei ole mitenkään normaalia siivota joka päivä.
Mä valitsen materiaalit sen perusteella, ettei ne kerää karvoja. Mulla on melkein kaikki pöytätila paljasta, koska on kissa. Helppo pitää siistinä :) En pahemmin välitä sisustamisesta. Tai siis en panosta siihen. En mä mitään ikean valkoisia muovikaluja osta. Kyllä mä estetiikasta tykkään. Mutta en jatkuvasti oo vaihtamassa järjestystä tai ostelemassa jotain uutta.