Omakotitalon vuokraus. Mitä eroa osakkeen vuokrauksen käytännössä?
Kommentit (6)
Et maksa yhtiövastiketta, joten vastaat itse esim pihan ylläpidosta, talon lämmittämisestä, jätemaksuista, vesimaksuista jne. jne.
Eli olisitko asukas vai vuokranantaja?
mikke kirjoitti:
Et maksa yhtiövastiketta, joten vastaat itse esim pihan ylläpidosta, talon lämmittämisestä, jätemaksuista, vesimaksuista jne. jne.
Et välttämättä vastaa. Sopimuskysymys. Riippuu siitä, mitä vuokrasopimuksessa määritellään vuokralaisen vastuulle.
Meillä ainakin ja luulen, että on aika yleistä, asukkaan pitää huolehtia pihasta (niittää nurmikko, haravoida), aurata piha, ilmoittaa öljyn loppumisesta, päästää nuohooja ja vesimittarin lukija sisään.
Vierailija kirjoitti:
mikke kirjoitti:
Et välttämättä vastaa. Sopimuskysymys. Riippuu siitä, mitä vuokrasopimuksessa määritellään vuokralaisen vastuulle.
Tottakai juurikin näin, sopimuskysymys. Mutta valtaosa kerroista vastaat, jos vähän tutkii vuokrasivuja.
Vuokralaisen näkökulmasta ei ole muuta eroa, kuin se että seinien takana ei ole naapureita. Vuokrasopimuksesta riippuu mitä velvollisuuksia asumiseen kuuluu.