Mies kutsuu kotiamme kämpäksi
Yhdessä on asuttu vähän yli vuosi ja edelleen mies kutsuu kotiamme kämpäksi. Jos sanoo menevänsä kotiin, tarkoittaa vanhempiaan (jotka eivät asu miehen lapsuudenkodissa vaan 150 km päässä ihan uudessa rivarissa). Kun yritän sanoa, että tämä on koti, niin mies vastaa jotain epämääräistä siitä, että koti on se, missä tuntee olevansa eniten kotonaan ja jossa on omia muistoja. Ihan niin kuin minun kanssani ei niitä olisi hankkinut jo yli 3 vuoden ajan. Jotenkin loukkaa se, että vaivalla sisustamani koti ei kelpaakaan. Mennään takaisin kämpille sanoo mies, kun lähdetään baarista.
Kommentit (5)
Minäkin sanon kotiamme kämpäksi. Olen asunut tässä lapsen kanssa 3 vuotta. Lapsuudenkodista puhun että "meen porukoille" tms.
Ensin sanot, että olette asuneet yhdessä vähän yli vuoden ja sitten, että muistoja yhteisestä kodista pitäisi olla jo yli kolmelta vuodelta?
Minäkin kutsun kotiamme kämpäksi. Se on tietysti kotini, ja vanhempieni koti ei todellakaan ole minun kotini, vaan vanhempien kämppä.
Poikaystäväsi käytös kuulostaa kyllä siltä, ettei hän ole kotiutunut teidän asuntoonne. Ei sisustus kotia tee, vaan tunne, että saa olla täysin rauhassa, turvassa ja oma itsensä. Täytyy voida hallita ympäristöään ja saada vaikuttaa siihen.
Oletko ehkä ottanut liian aktiivisen tai hallitsevan roolin yhteiselossanne ja mies ei tunne kotianne omakseen? Sen takiahan usein miehet miesluoliaan rakentelevat. Sitten ihmetellään, miksi miestä ei kiinnosta kodin asiat.
Tilanne on suorastaan paha. Teidän täytyy jutella rauhassa. Millaisena poikaystäväsi kotinne näkee? Millaisen ympäristön hän haluaisi? Ja ennen kaikkea, millaisen vastuun hän on valmis kantamaan? Mitä hän on valmis tekemään yhteisen kotinne hyväksi?
Jos hän pystyy keskustelemaan ja kommunikoimaan, sinun täytyy luopua omista sisustusihanteistasi ja te luotte uuden oman tyylin ja kotikulttuurin yhdessä. Jos hän ei ole valmis tekemään mitään, anna mennä takaisin omaan kotiin vanhempien luokse. Aikuiseen vastuunkantoon hänestä ei silloin vielä ole.
Jaahas.
Minä, joka olen rakkaudella sisustanut ja laittanut kotimme nätiksi, kutsun myös ajoittain sitä kämpäksi. Olemme asuneet tässä asunnossa yhdessä jo 13 vuotta.
Älä ole liian herkkä.