Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö Sossu ulkomaiset tilit ? Haluaisin säästää matkaan

Vierailija
17.03.2017 |

Näkeeköhän Sossu jos avaan tilin Virolaisen pankkiin ja säästän sinne itselleni 50€ kk matkarahaa ?
Olisi kiva päästä Rodokselle joskus mutta katsotaanko se tuloksi ja tukeni pienenee jos tili Virossa ?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin sillä, että pystyy itse maksamaan matkansa sitä, että ansaitsee rahat työnteolla eikä sosiaaliavustuksin. Ne on tarkoitettu turvaamaan kohtuullinen elintaso, ei matkoja. Ei kaikki työssäkäyvätkään saa säästettyä sivuun matkoihin.

Vierailija
22/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saa silloin liikaa, jos siitä riittää säästöön.

Toivon todella, että tt-tukea annetaisin paljon kitsaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Miksi et säästä käteisenä keksipurkkiin? Pankkitilien korot ovat nykyisin niin onnettomia, ettei tuosta pankkiin säästämisestä ole mitään hyötyä.

Mille lentoyhtiölle voi maksaa lentolipun käteisenä?

Vierailija
24/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hienoa, että sinulle riittää toimeentulotuesta rahaa säästöön asti. Itse raadan vuorotyössä ja muutamaan vuoteen ei ole ollut varaa matkusteluun, vaikka kuinka säästäisin sukanvarteen. Toisaalta valintakysymys tuokin, mielummin olen maksanut pois auto- ja asuntolainoja.

Tajuatko edes mitä sanot? Sun säästöt menee juuri niihin lainoihin ja siihen että sulla on "oma" auto ja "oma" asunto. Soskun asiakkaalla ei mene rahaa lainaan ja silti joutuu nipistämään jos tahtoo säästää edes sen tonnin. Sulla sentään on omaa omaisuutta vaikka pankki osan vielä omistaisikin.

Vierailija
25/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea saa silloin liikaa, jos siitä riittää säästöön.

Toivon todella, että tt-tukea annetaisin paljon kitsaammin.

En siis saa säästää koirani tuleviin eläinlääkärikuluihin kituuttamalla kaurapuurolla? Antaa piskin vaan kuolla hiljalleen kärsien pois jos se sairastuu? Lähdenpäs tästä ostamaan sisäfileetä, ettei vaan jää mitään säästöön. Edes siihen lopetuspiikkiin.

Vierailija
26/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sossun asiakkaana eli veronmaksajien elättinä niin raskasta, että pitää lomalle päästä?

No sepäs onkin väärin jos sossun asiakas pääsee 2 kertaa elämänsä aikana käymään Suomen ulkopuolella.

Vierailija
27/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin äkkilähtöjä etelään tyyliin 340€ viikko. Olen valmis lähtemään vaikka sunnuntai aamuna viikoksi jos la iltana tulee hyvä tarjous.

Olen vaatimaton ihminen..Minulle olisi luxusta syödä 2,5€ pita gyros jossain Rodoksen kaupungissa.

Ja matka pitäisi maksaa toki verkkomainen eikä käteisellä

Ap

Vierailija
28/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt mihinkään keksipurkkiin säästäkö... inflaatio hei haloo!

Vierailija
29/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tiedä. Mutta millä sä saat ne rahat sinne?

Vierailija
30/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paypalia ei ainakaan mulla ole koskaan ratsattu, vaikka tiliotteella näkyy että olen siirtänyt rahaa Paypalille. Myös toinen pankkitili löytyy, josta sossu ei tiedä mitään, mutta siellä ei ole ollut pitkään aikaan mitään aktiviteettia. Ja eikös nyt Kela-siirtymän jälkeen ne lopettaneet kokonaaan tiliotteiden kyselyn?

Vierailija
31/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt mihinkään keksipurkkiin säästäkö... inflaatio hei haloo!

Paljonkos pankkitilisi korko olikaan?

Vierailija
32/41 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Miksi et säästä käteisenä keksipurkkiin?

Rahaa ei kannata rahana säästää inflaation takia. Jos haluaa säästää peltipurkkiin, kannattaa säästää vaikka timantteja. Niihin ei inflaatiota vaikuta.

No, inflaatio vaikuttaa pankkiin säästettyyn rahaankin, eli miksi se pitäisi erikseen pistää tilille, kun korko on next to nothing?

Vierailija
33/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sossun asiakkaana eli veronmaksajien elättinä niin raskasta, että pitää lomalle päästä?

Tervetuloa kokeilemaan, kukaan ei kiellä.

Vierailija
34/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tää meno on mennyt siihen, että pitää saada matkoja jos niitä ei itse pysty maksamaan?

Sosiaaliturvan tarkoitus on turvata toimeentulo: katto päänpäälle, ruokaa, välttämättömyydet. Ei lomamatkoja..

Milloin ap sanoi ettei pysty niitä maksamaan? Ne sossun rahat on ihan sen omia rahoja.

Niin. Tämä se just on.

Siinä Sukulan Suojateissakim se Retu oli sitä mieltä että maksaa ite vuokransa ja kun Jyrki kysyi että millä tuloilla niin niillä mitä hän Kelasta ja Sossusta saa... voi ziisus!

Vierailija
35/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että taas pistää vihaksi nämä sossun elätit!

Vierailija
36/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gonamies kirjoitti:

Miksi et säästä käteisenä keksipurkkiin? Pankkitilien korot ovat nykyisin niin onnettomia, ettei tuosta pankkiin säästämisestä ole mitään hyötyä.

Ja joo, vaikka en ole ikinä sosiaalihuoltoa tarvinnut, en ymmärrä, miksi laskennallisen tuen saanut ei voisi yrittää säästää tuestaan ilman sossun vittuilua. Tällä nykymeinigillä kannustetaan elämään kädestä suuhun, sen sijaan, että sossun asiakas voisi pitkäjänteisellä kituuttamisella saavuttaa jotain mukavaa.

Siksi koska se raha lähtee muiden taskusta ja jos on jo säästöistä rahaa niin mihin sitä tukea tarvitaan?

Niin, lähtee se minunkin taskuistani, mutta jos sossun asiakas haluaa elää kaurapuurolinjalla ja pihistellen vuoden päästäkseen reissuun, niin mitä se minulle kuuluu?

Tulisinko jotenkin onnellisemmaksi, jos se käyttäisi tuon viisikymppiä kuussa enemmän ruokaan tai vaatteisiin ja matka jäisi tekemättä? Sori vaan, kun se sama raha menisi kuitenkin, niin en saa mitään kiksejä siitä, että nytpä se ei päässyt reissuun.

Minä näen asian niin, että jos sossun asiakas pystyy elämään kaurapuurolinjalla ja pihistellen tuistaan, niin silloin hän ei niitä tukia joka kuukausi tarvitse. Ei toimeentulotuki ole mikään automaattinen etuus, vaan tarveharkintainen tuki. Eli se "sama raha" ei kuitenkaan menisi joka kuukausi, vaan ainoastaan silloin, kun sille on todellista tarvetta. Ja ei, mielestäni toimeentulotuella elävän ei tarvitse päästä edes joskus reissuun, koska ei niitä ulkomaanmatkoja muillekaan kustanneta verovaroista, vaan toiset joutuvat käymään töissä ansaitakseen ja säästääkseen rahat. Lomamatkat ovat arjen "luksusta", eivät mitään kansalaisen perusoikeuksia ja elämän edellytyksiä.

Vierailija
37/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Ja joo, vaikka en ole ikinä sosiaalihuoltoa tarvinnut, en ymmärrä, miksi laskennallisen tuen saanut ei voisi yrittää säästää tuestaan ilman sossun vittuilua. Tällä nykymeinigillä kannustetaan elämään kädestä suuhun, sen sijaan, että sossun asiakas voisi pitkäjänteisellä kituuttamisella saavuttaa jotain mukavaa.

Säästämisessä itsessäänhän ei olekaan mitään vittuiltavaa, mutta ne säästöt olisi tarkoitus käyttää omaan elämiseen, jotta ei tarvitsisi joka kuukausi hakea sitä toimeentulotukea. Onhan se nyt todella vinoutunutta, jos henkilö hakee toimeentulotukea arjen välttämättömiin menoihin sossusta ja omilla rahoillaan matkustaa Rodokselle.

Vierailija
38/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sossun asiakas ja mulla on tilit nordeassa ja osuuspankissa. En säästä rahaa ja kaikki tuet ja menot hoidan nordean kautta jne. Mutta mulla on myös tili osuuspankissa jossa ei ole rahaa. Ei ole sossu/kela kysellyt toisesta tilistä mitään niin oletan ettei ne näe sitä mistään. Voisin kai alkaa kituuttamaan ja säästämään rahaa sinne ilman ongelmia.

Vierailija
39/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin äkkilähtöjä etelään tyyliin 340€ viikko. Olen valmis lähtemään vaikka sunnuntai aamuna viikoksi jos la iltana tulee hyvä tarjous.

Olen vaatimaton ihminen..Minulle olisi luxusta syödä 2,5€ pita gyros jossain Rodoksen kaupungissa.

Ja matka pitäisi maksaa toki verkkomainen eikä käteisellä

Ap

Lienee tarpeen muistuttaa etukäteen, että muistathan sitten joko ilmoittaa työkkäriin olevasi matkan ajan pois työnhakumarkkinoilta, tai ohjata työkkäristä tulevat kirjeet Netpostiin ja tarkkailla sitä matkan ajan työtarjousten varalta. Teikäläisille kun tuppaa aina käymään niin, että juuri sen elämän ainoan matkan aikana tulee työtarjous, johon ette ehdi reagoida ja sitten uhkaa karenssi.

Vierailija
40/41 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa Viroon tili, saat debit-mastercardin jolla voit maksaa missä vain. Mutta älä koskaan siirrä omalta tililtä rahaa, vaan käy tallettamassa käteiset automaatilla vaikka Tallinnassa.

Toimii myös ulosoton asiakkaina oleville ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi