Apua, en ole sittenkään varma haluanko hakemaani työtä!
Olin jo haastatteluissakin, mutta jotenkin hyvin epävarma olo vaikka haastattelu meni sujuvasti. Jos minut valitaan, olen paniikissa, koska en tiedä haluanko tuon työn vai jatkaisinko sittenkin vanhassa työssä. Minulla on tiettyjä asioita, joita pitäisi vielä neuvotella uuden työnantajan kanssa mikäli minut valitaan. Olen jumissa näiden ajatusten kanssa...
Kommentit (5)
Mitä asioita? Jos kyse on jostain kesäloman ajankohdasta tms pikku yksityiskohdasta, siitä voi sopia vasta valitsemisen jälkeen, mutta jos isommasta asiasta, esim. ettet voi ekan vuoden aikana matkustaa ulkomaille, niin siitä olisi pitänyt kertoa jo ennen.
No, et edes välttämättä tule valituksi ja yleensä nämä asiat lutviutuvat itsekseen. Ja epäröintiä varten on se koeaika. Tietty pskempi juttu jos koeajalla huomaat että vanhassa työpaikassa olisi sittenkin kivempaa ja takaisin ei ole menoa
Olin rehellinen haastattelussa, siitä pidän kyllä aina kiinni. Nuo neuvoteltavat asiat ovat palkkaneuvottelua, kysymyksiä työaikajärjestelyihin liittyen ja kesälomalle sovitun matkan tekemisestä. Ovatko nämä sitten pieniä asioita, en tiedä. Mutta täytyyhän nämä asiat tietenkin puhua. Toisaalta nykyisessä työssäni on asioita, joihin en ole niin tyytyväinen ja sitten myös asioita, jotka todella hyvin. Menenköhän ojasta allikkoon...ehkä se on nyt kysymykseni. ap
Ap lisää vielä, että enhän tietenkään vielä edes tiedä tulenko valituksi...silti näitä jo pohdin.
Olisit ollut rehellinen sille uudelle työnantajalle siellä haastattelussa. Saat todella huonon maineen jos alat vasta valituksi tulemisen jälkeen kertomaan yllättäviä asioita. Suomessa arvostetaan vieläkin rehellisyyttä ja sen vuoksi kannattaisi olla rehellinen.