Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkästyn kuoliaaksi työttömänä

Vierailija
15.03.2017 |

Sanokaa mitä mun oikein pitää tehdä, että saan töitä?! Pääsisi edes haastatteluun asti, mutta kun ei. CV ja hakemus on just sellaisia kuin pitääkin, että ei voi olla niistä kiinni. Vai onko sitten?? CV:tä en kummemmaksi saa ja se on just standardien mukainen, mutta miten hakemuksen saisi sitten paremmaksi? Sekin on tehty "niin kuin pitää", mutta kai sitä jotenkin pitäisi viilata, kun ei edes haastatteluihin pääse?

Turhauttaa olla toimettomana päivästä toiseen!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavampaa muuten on päästä haastatteluun mutta ei koskaan tule valituksi.

Mut joo ei mulla muuta. Ite aattelin hakea opiskelemaan, koska eihän tästä tuu yhtään mitään :/

Vierailija
2/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut joo ei mulla muuta. Ite aattelin hakea opiskelemaan, koska eihän tästä tuu yhtään mitään :/

Mulla ei olisi varaa taas opiskella. 2015 valmistuin jo toiseen ammattiin. Nyt jo niin tiukkaa, niin sitten kuoltaisiin varmaan nälkään, kun saisin vain opintotukea.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitkästyttää, niin av:lla saa aikansa kyllä kulumaan:)

Vierailija
4/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei olisi varaa taas opiskella. 2015 valmistuin jo toiseen ammattiin. Nyt jo niin tiukkaa, niin sitten kuoltaisiin varmaan nälkään, kun saisin vain opintotukea.

ap.

Jos pystyt perustelemaan ja todistamaan työkkärille ettei nyk.ammatti työllistä, voit mahdollisesti päästä opiskelemaan uuden ammatin työttömyysetuudella.

Vierailija
5/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vapaaehtoiseksi palvelutaloille ulkoiluttamaan vanhuksia, lukemaan heille, juttukaveriksi ym. Jos sinulla on leppoisa koira, liity paikkakuntasi kaverikoiratoimintaan. Tai hae ihan jotain muuta kuin oman alasi töitä. Aina parempi kuin tylsistyä päivät ja tyhjää cv:ssä.

Vierailija
6/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia hakemuksia sulla on jos saa kysyä?

Itse nyt keväällä hain uutta työtä ja yhden hakemuksen jälkeen pääsin haastatteluun. Sitä kautta myös toiselle osastolle saman firman sisälle haastatteluun.

Nykyisen työn sain siten, että kirjoitin todella hyvän hakemuksen, jossa esittelin osaamistani esimerkein ja kerroin, miksi haluan heille töihin ja miksi sopisin sinne. Seuraavana päivänä pääsin haastatteluun.

Yhteensä n. 10 hakemuksen jälkeen yhteensä 3 haastista.

Vierailija
7/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vapaaehtoiseksi palvelutaloille ulkoiluttamaan vanhuksia, lukemaan heille, juttukaveriksi ym. Jos sinulla on leppoisa koira, liity paikkakuntasi kaverikoiratoimintaan. Tai hae ihan jotain muuta kuin oman alasi töitä. Aina parempi kuin tylsistyä päivät ja tyhjää cv:ssä.

Olen hakenut kaikkea mihin vähänkin olisi jotain mahdollisuutta päästä ilman tarkkaa koulutusta. En siis vain oman alan töitä ole hakenut.

Miten tuollaiseksi vapaaehtoiseksi pääsee? Kuinka paljon sellaisia ihan oikeasti otetaan? Tuntuu, että kaikki aina ehdottaa niitä, mutta ketään vapaaehtoista ulkoiluttajaa en tiedä ja sellainen kuva, ettei sellaiseksi sitten kuitenkaan oikeasti oteta.

ap.

Vierailija
8/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia hakemuksia sulla on jos saa kysyä?

Itse nyt keväällä hain uutta työtä ja yhden hakemuksen jälkeen pääsin haastatteluun. Sitä kautta myös toiselle osastolle saman firman sisälle haastatteluun.

Nykyisen työn sain siten, että kirjoitin todella hyvän hakemuksen, jossa esittelin osaamistani esimerkein ja kerroin, miksi haluan heille töihin ja miksi sopisin sinne. Seuraavana päivänä pääsin haastatteluun.

Yhteensä n. 10 hakemuksen jälkeen yhteensä 3 haastista.

Juuri tuollaisia ne on, että esittelen osaamistani ja itseäni ja miksi haluan heille töihin jne. Mun heikko kohta on kyllä se, etten osaa oikein kehua ja nostaa jalustalle itseäni, että ehkä sitten liian laimeasti ilmaisen asiat..?

ap.

Vierailija
9/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vain jos ei työllisty. Ja samalla haet töihin. Kyllä se aina kotona olon voittaa. Kysele tuosta työllisyystuella opiskelusta.

Vierailija
10/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Jos pystyt perustelemaan ja todistamaan työkkärille ettei nyk.ammatti työllistä, voit mahdollisesti päästä opiskelemaan uuden ammatin työttömyysetuudella.

Kysyinkin jo kerran tuosta mahdollisuudesta, mutta oli tosi nihkeä vastaanotto. Eivät lämmenneet alkuunkaan. Ehkä vaikutti se, kun olen kuitenkin aika vasta valmistunut.

Oppisopimus voisi olla vaihtoehto, jos vain ensin saisi sen työpaikan ja keksisi kiinnostavan alan, jota voi oppisopimuksella opiskella.

ap.

Vierailija
11/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka siivoojaks näin aluksi ja näytät että sinulle kelpaa työ kuin työ, etkä ole työtä väheksyvää sorttia.

Vierailija
12/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut kaikkea mihin vähänkin olisi jotain mahdollisuutta päästä ilman tarkkaa koulutusta. En siis vain oman alan töitä ole hakenut.

Miten tuollaiseksi vapaaehtoiseksi pääsee? Kuinka paljon sellaisia ihan oikeasti otetaan? Tuntuu, että kaikki aina ehdottaa niitä, mutta ketään vapaaehtoista ulkoiluttajaa en tiedä ja sellainen kuva, ettei sellaiseksi sitten kuitenkaan oikeasti oteta.

ap.

Kyllä niitä otetaan. googleta vapaaehtoistyö ja oma paikkakunta.

Vierailija
13/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka siivoojaks näin aluksi ja näytät että sinulle kelpaa työ kuin työ, etkä ole työtä väheksyvää sorttia.

Just hain kahta siivoojan paikkaa, mutta "valitettavasti valinta ei tällä kertaa kohdistunut sinuun".

ap.

Vierailija
14/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Kyllä niitä otetaan. googleta vapaaehtoistyö ja oma paikkakunta.

Ok, täytyypä googlettaa.

ap.

Vierailija
15/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa mitä mun oikein pitää tehdä, että saan töitä?! Pääsisi edes haastatteluun asti, mutta kun ei. CV ja hakemus on just sellaisia kuin pitääkin, että ei voi olla niistä kiinni. Vai onko sitten?? CV:tä en kummemmaksi saa ja se on just standardien mukainen, mutta miten hakemuksen saisi sitten paremmaksi? Sekin on tehty "niin kuin pitää", mutta kai sitä jotenkin pitäisi viilata, kun ei edes haastatteluihin pääse?

Jätä ikä mainitsematta hakemuksessa.

Vierailija
16/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitkästyn joka päivä kuoliaaksi töissä... revi siitä.

Vierailija
17/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ikä mainitsematta hakemuksessa.

Kyllä sen opinnot, etenkin ylioppilasvuosi,  aika hyvin kertoo ilman mainitsemista...

ap.

Vierailija
18/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pitkästyn joka päivä kuoliaaksi töissä... revi siitä.

Noh, palkkasi on kuitenkin parempi kuin työttömän korvaus ja lisäksi sulla on mahdollisuus edetä urallasi, mutta kukaan ei tunnu palkkaavan työtöntä.

Vierailija
19/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin CV:tä ei kummemaksi saa? Siis sisällöltään vai? Muutoinhan hakemuksiin ja cv:isiin löytyy pilvinpimein hienoja malleja esim. Pinterestistä. Kannattaa yrittää erottautua joukosta, jos ei ole tarjottavaa sisältöä, niin hakemuksen ulkonäöllä sitten. Itse en ehtinyt moneen paikkaa hakemustani lähettää, koska päätin perustaa yrityksen. Parempi sekin, että yrittää edes jotain, vaikka menisikin päin mäntyä, kuin istuisi kotona vaan tyhjän panttina.

Vierailija
20/25 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä jättäisin iän mainitsematta se olisi aikamoinen huijaus, koska kirjoitin ylioppilaaksi 26- vuotiaana.

Ohiksena tässä; ei ap.

Mä opiskelen tällä hetkellä, en saa edes palkatonta harjoittelupaikkaa. Olen 40+.

Ei ole opiskelukaan oikotie onneen.

Mulla on pitkä työura takana, halusin vaihtaa alaa. Ei näköjään onnistu.

Tsemppiä ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi