Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä siitä, että töissä käydään n. vuosi lasten välissä?

Vierailija
15.03.2017 |

Olen ollut töissä 2kk ja eilen tuli plussa. Ei ollut kovin suunniteltu, mutta siltähän tämä varmasti näyttää. Mietin, että mitähän työnantaja ja työkaverit ajattelevat.. pieni firma ja isot rekrykustannukset sijaiselle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta! :) Sulla on hyvää aikaa sulatella asiaa ennen kuin kerrot töissä kenellekkään :) Ihmiset nyt tuppaavat lisääntymään :) Itsekkin murehdin töissä kertomista mutta hyvin on kaikki mennyt. Pomolle nöyristelin kertoessani ja sanoin että tää tuli itellekkin yllätyksenä. Pomo vaan tokas jotta sellaasta se elämä on :) stressasin turhaan :)

Vierailija
2/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paniikki ja epäusko päällä jotenkin nyt, mielessä pyörii vain kaikkea ihmeellistä ja epäolennaista. Joo, toinen oli kyllä haaveissa, mutta haaveissa vasta. En halua vaikuttaa laskelmoivalta töissä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, onko sitä töissä vuoden vai pidempään lasten välissä? Samat kustannukset ne tulisi joka tapauksessa työnantajalle.

Vierailija
4/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka palasi töihin ollessaan jo uudestaan raskaana. Varmaan motivoi perehtyä uudelleen työhönsä, jonka tulee taas unohtamaan muutamaksi vuodeksi ja sitten taas alusta "siis en mä yhtään muista enää miten tää ja tää ja tää ja tää ja tää ja.... juttu nyt menikään".

Vierailija
5/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ne lisääntymisikäiset naiset ovat, että tuppaavat tulemaan raskaaksi ja tekemään vauvoja. Ihan on maailma mallillaan, vaikka naiset välillä synnyttävätkin. Vuosi töissä lasten välissä on aivan ok. Sinäkin voit tehdä rekryn helpottamiseksi osasi. Voit jättää vastuullasi olevista työtehtävistä hyvät, selkeät ohjeet, joihin tutustumalla saa kattavan kuvan siitä, minkälaisia työtehtäviä sijaisella on. Jos kyse on tietotyöstä, voit jättää sijaiselle tausta-aineistopaketin, jota sijainen voi lukea ja hyödyntää uusien toimeksiantojen valmistelussa. Voit myös ehdottaa, että sijainen aloittaisi viikkoa ennen kuin sinä lopetat, jolloin voit perehdyttää hänet itse. Rekrykustannukset syntyvät osin siitä, että kaikki pitää aloittaa tyhjästä. Siihen kukaan ei voi vaikuttaa niin hyvin kuin sinä.

Vierailija
6/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole kuitenkin työnantajalle parempi vaihtoehto kuin se, että olisit ollut kotona yhtäjaksoisesti. En tiedä. Onnitelut sinulle ja perheellesi uudesta odotuksesta. Vauva on onnellinen asia. 

Itse menetin määräaikaisen työpaikkani raskauden myötä ja nyt olen työtön kahden taaperon äiti. Kovasti olisi jo halua palata työhön, enkä omasta halustani olisi näin pitkään kotona viihtynytkään. Ja vaikka tässäkin vaihtoehdossa on ne hyvätkin puolensa, olisin kyllä paljon mielummin palannut vanhaan työhöni vanhana työntekijänä kuin alkanut nykytilanteessa etsimään vapailta markkinoilta uutta paikkaa. 

Vierailija
7/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, ei mitään syytä nolosteluun, tuo on ihan normaalia työelämässä. Jotkut tulevat lapsien välissä vain muutamaksikin kuukaudeksi töihin: tietävät olevansa raskaana töihin palatessaan ja hetken päästä jäädään saikulle. Lapsia ei hankita kaupan hyllyltä ja sen kyllä työnantajakin tietää;) Onnittelut plussasta.

Vierailija
8/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä on vaihtoehto? Lojua kotona tukien varassa kunnes kaikki lapset on tehty? Itse ainakin menisin mieluummin töihin välillä.

Vierailija
9/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos vastauksista. Kirjoitin ensimmäisen viestin ruokatunnilla ja nyt vasta pääsin lukemaan loput vastaukset. Jotenkin ihmiset niin tuomitsevat kaiken raskaanaolevien naisten työnteon (esim. työnhaun raskaana) niin ajattelin että tämä on varmaan ihmisten mielestä vielä pahempi. Olin siis viimeksi 2v töissä ennen esikoista tällä työnantajalla.

Kiitokset onnitteluista. On tässä sulattelemista, muta ehkäpä kaikki menee hyvin.

Vierailija
10/10 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi mennä välillä töihin, ihan hyvä on käydä muistelemassa miten niitä töitä tehdään, niin ei tarvitse monen vuoden jälkeen aloittaa nollapisteestä kun mitään ei muista enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan