Ylioppilas kevät 2007, mitä menee elämässä?
Missä vaiheessa muut kevään 2007 ylioppilaat ovat? Kymmenen vuotta sitten aherrettiin kirjoituksissa ja kesällä laitettiin lakit päähän :)
Miten elämäsi en mennyt viimeisen 10 vuoden aikana?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Oho, nopeastipa meni tuo 10 vuotta.
Tällä hetkellä työtön, välillä pätkätöissä. Yo-tutkinnon lisäksi minulla on myös ammattitutkinto. Korkeakouluopinnot harkinnassa vielä... Muuten menee oikein kivasti elämässä :)
Mitä ajattelit opiskella? Kannattaa valita jo tässä vaiheessa elämää tarkasti. Työllisyys. Yms.
Kirjoitin ylioppilaaksi 2006 ja 11 vuotta ovat vierineet ihan huomaamatta! En hakenut abikeväänä kovin moneen kouluun ja kun en niihin päässyt, olin seuraavan vuoden töissä. Sitten muutin isompaan kaupunkiin silloisen poikaystävän kanssa ja tein vaihtelevasti erilaisia työharjoitteluja ja osa-aikatyötä. Jossakin vaiheessa innostuin suorittamaan ensin yhden ja sitten toisenkin ammattitutkinnon ja tällä hetkellä opiskelen AMK:ssa haluamaani alaa. Tuntuu että vasta nyt minulle on muodostunut selkeä kuva siitä, mitä haluan tulevaisuudessa tehdä työkseni. Osa-aikatöitä olen tehnyt koko ajan opintojen ohella samassa paikassa, tunnen olevani onnekas että minulla ylipäätään on töitä ja vielä sellaisessa paikassa jossa voin itse vaikuttaa pitkälti omiin vuoroihini. Muuten asun vuokralla ja elän sinkkuna. Elämä on tällä hetkellä aika jees :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä työtön, välillä pätkätöissä. Yo-tutkinnon lisäksi minulla on myös ammattitutkinto. Korkeakouluopinnot harkinnassa vielä... Muuten menee oikein kivasti elämässä :)Mitä ajattelit opiskella? Kannattaa valita jo tässä vaiheessa elämää tarkasti. Työllisyys. Yms.
Juuri siksi tuo korkeakoulu onkin vielä harkinnassa, koska omalla alalla on huono työllistävyys tällä hetkellä. Saattaahan tilanne toki muuttua siihen mennessä kun valmistun, mutta tämä ala on vähän semmoinen ns. viemäri siinä mielessä, että melkein kaikki alaa vaihtavat hakeutuvat tänne kun muutenkaan ei kaikille riitä töitä.
Heh.. nythän siitä on jo kohta 12 vuotta! Eihän niistä penkkareista voi millään olla noin montaa vuotta? :)
Tuntuu, että näin 3-kymppisenä aika kiitää! Lapsia, uraa, kotia. Mukava elämän vaihe :)
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista haahuilua on ollut tämä elämä. Yliopistotutkintoa en saavuttanut vaikka lukion ka 8,9 ja kirjoituksista monta E:tä ja yksi L. Jotain vain tapahtui ja minusta tuli lopullisesti alisuorittaja (olin sitä jo lukiossa arvosanoista huolimatta). Nyt olen masentunut ja työssä, joka ei haasta minua millään tavalla, mutta jonka avulla saan laskut maksettua. Mies ja lapsi 1-vuotias, vuokralla edelleen. Toinen lapsi tulossa.
Ja miksi sen työn pitäisi olla se joka haastaa sinua? Sen työn tarkoitus on juuri se että saa ne laskut maksettua ja pystyy elämään. Kehittelisit mieluummin itsellesi harrastuksen, joka on haastavaa tai muuten vain mukavaa.
Minulla menee hyvin!
Jaskan kanssa kuljetaan pitkiä päiviä Koivukylässä. On paljon uusia tuttuja siellä ja monesti nautimme yhteisiä aamiaisia, päivällisiä sekä illallisia. Meillä on oikein hauskaa, varsinkin kun jollakin on tullut massit. Saattaahan siinä jossain kohtaa vähän puukko heilahtaa, mutta hipasta olen pitänyt aina. Jaskakin on niin huono osumaan nyrkeillään milloin ärtyy. Lopulta kuitenkin kapsahdamme vierekkäin jonnekin porttikonkiin rappusten alle rojottamaan.
Silloin minä, Jaskan siinä vahvasti kuorsatessa, kaivan Alepan muovikassista valkoisen lakin, silittelen sen silkkistä pintaa ja hymyilen itseni uneen.
Lakki -07 kirjoitti:
Minulla menee hyvin!
Jaskan kanssa kuljetaan pitkiä päiviä Koivukylässä. On paljon uusia tuttuja siellä ja monesti nautimme yhteisiä aamiaisia, päivällisiä sekä illallisia. Meillä on oikein hauskaa, varsinkin kun jollakin on tullut massit. Saattaahan siinä jossain kohtaa vähän puukko heilahtaa, mutta hipasta olen pitänyt aina. Jaskakin on niin huono osumaan nyrkeillään milloin ärtyy. Lopulta kuitenkin kapsahdamme vierekkäin jonnekin porttikonkiin rappusten alle rojottamaan.Silloin minä, Jaskan siinä vahvasti kuorsatessa, kaivan Alepan muovikassista valkoisen lakin, silittelen sen silkkistä pintaa ja hymyilen itseni uneen.
Onko teinilaulu sinulle tuttu? Yksi sitsi-lemppareistani!
Vierailija kirjoitti:
Lakki -07 kirjoitti:
Minulla menee hyvin!
Jaskan kanssa kuljetaan pitkiä päiviä Koivukylässä. On paljon uusia tuttuja siellä ja monesti nautimme yhteisiä aamiaisia, päivällisiä sekä illallisia. Meillä on oikein hauskaa, varsinkin kun jollakin on tullut massit. Saattaahan siinä jossain kohtaa vähän puukko heilahtaa, mutta hipasta olen pitänyt aina. Jaskakin on niin huono osumaan nyrkeillään milloin ärtyy. Lopulta kuitenkin kapsahdamme vierekkäin jonnekin porttikonkiin rappusten alle rojottamaan.Silloin minä, Jaskan siinä vahvasti kuorsatessa, kaivan Alepan muovikassista valkoisen lakin, silittelen sen silkkistä pintaa ja hymyilen itseni uneen.
Onko teinilaulu sinulle tuttu? Yksi sitsi-lemppareistani!
Oih, teinilaulu
Tällä hetkellä työtön, välillä pätkätöissä. Yo-tutkinnon lisäksi minulla on myös ammattitutkinto. Korkeakouluopinnot harkinnassa vielä... Muuten menee oikein kivasti elämässä :)