Koen olevani normaalia tyhmempi
Ja se ahdistaa.
Tuntuu, etten ymmärrä mistään mitään ja minun on vaikea hallita siitä johtuvia tunteita. Lähes päivittäin mietin, että miksi jokin on kuten se on, mutta en vain kykene ymmärtämään sitä, ja alan vain itkeä. Tämä aiheuttaa myös pelkoa ja ahdistusta, joskus pelkään tulevaisuutta niin paljon, että joudun pakottamaan itseni ulos, tai jatkamaan normaalia elämää.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä nyt on esimerkiksi semmoinen asia jota et ymmärrä?
Lähinnä sosiaaliset, yhteiskuntaan ja ihmisyyteen liittyvät asiat. Usein esimerkiksi luen uutisia, tavallaan sisäistän mitä luen, mutta en ymmärrä syitä enkä ilmiöitä asian takana.
Olen ollut tänään kaksi tuntia hereillä, ja miettinyt jo niin montaa asiaa, jota en ymmärrä. Usein pystyn unohtamaan asian jota en ymmärrä, mutta jokin saattaa muistuttaa minua siitä, ja sitten taas mietin tunteja, että miksen pysty käsittämään tätä, miksi tä on näin? Olen ollut tänään kolme tuntia hereillä, enkä ole tänään ymmärtänyt, että miksi ihminen on riittävän kaukana muista eläimistä keksiäkseen todella monimutkaisia asioita, kehittääkseen monia asioita ja tutkiakseen tätä maailmaa, mutta kuitenkin sotii ja raiskaa ja pahoinpitelee. En ymmärrä, miksi maailmassa on niin paljon epätasa-arvoa, miksi täällä heitetään melkein puolet ruuasta pois, kun muualla kuolee lapset nälkään? En ymmärrä ihmiskauppaa ja väkivaltaa. En ymmärrä miksei imastonmuutokselle tehdä mitään. En ymmärrä materiasta ja sen ihastusta. En ymmärrä puolta Suomen poliittisista päätöksistä, vaikka luen uutisia. En ymmärrä ihmisten äänestyskäyttäytymistä. En ymmärrä miten ihmisen identiteetti muodostuu, tai siis olen hukassa omani kanssa.
Käytännössä mikä vain, mikä tulee uutisia tai muuta mediaa selatessa vastaan, tai jos alan pohtia itseesni liittyviä asioita, en vain ymmärrä, en käsitä.
-Ap
Mikä edes on normaali ihminen? Taidat olla tyhmä kun käytät tota sanaa aika luokkaava jopa. Varsinki ku miettii noita sun ns . Puunhalaja/vihervassari ongelmasi.
Siis mikä nyt on esimerkiksi semmoinen asia jota et ymmärrä?