Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdostaa olla näin lihava

Toivoton...
14.03.2017 |

Painan 95 kiloa. Olen 170 cm pitkä nainen. Yritän laihduttaa kovasti, mutta en onnistu. En osaa hallita syömisiäni, syön paljon pahaan oloon ja tylsyyteen. Kun olisikin vielä opiskelija, niin ei olisi varaa kaikkeen tähän ruokaan. Tykkään käydä salilla ja liikkua, mutta ei se laihduta näillä ruokamäärillä. Olen käynyt lääkärillä, mutta en saanut apua. En kuulemma täyttänyt minkään syömishäiriön perusteita. Tilasin yksityiseltä ravintoneuvojalta ruokavalion itselleni ja se on hyvä, mutta en ole kyennyt noudattamaan puhtaasti viikkoa pidempään. Olen selkeästi addiktoitunut ruokaan (sokeriin ja hiilihydraatteihin) ja itseinho vain kasvaa vararenkaan kanssa... En tiedä mistä saisin apua tähän! :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ainoa ole joka tuon ongelman kanssa painii. Ahdistukseen ei auta kuin tulokset. Itsekuria on asia jota jokainen voi kehittää.

Tsemppiä. Kannattaa saada tuo ongelma kuriin jotta tilaa jää uusille murheille. Ihminen tahtoo murehtia aina jostakin, jos ei aiheesta niin aiheen vierestä.

Vierailija
22/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät ne herkut kauppaan ja alat noudattaa sitä ravitsemusterapeutin ruokavaliota. Olet maksanut siitä sille terapeutille, joten kannattaa hyödyntää se, ettei mene rahat hukkaan. Jos syöt herkkuja normaaliruuan päälle, niin laita herkuista säästyneet rahat säästöpossuun. Säästyy muuten mukava summa, vaikka herkut nyt eivät näytä paljoa maksavan. Palkitset sitten itsesi säästetyillä rahoilla. Menet vaikka hierontaan tai käyt ravintolassa tai teatterissa, mikä nyt sinua kiinnostaa. Ravintolastakin saa terveellistä ruokaa ja voihan sitä vähän epäterveellistäkin syödä tuolloin palkinnoksi.

Tottapa tämäkin, rahaahan siinä hukkaan menee. Tup voisi sinänsä olla hyväkin keino, pistäis aina säästöön sen verran rahaa, kun olisi käyttäny.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaa niin lähtee hiilarinhimot. Ainoa, mikä mulla toimii.

Vierailija
24/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella tutulta. Ehkä sinulle tärkeintä juuri tällä hetkellä, olisi pyrkiä pysäyttämään painon nousu ja setvimään tunnesolmut, ennen painonpudotuksen varsinaista aloittamista. Pääsisitkö jotakin kautta puhumaan ammattilaiselle? Harmi kun tuo lääkäri oli ollut niin lyhytnäköinen, ehkä yksityiseltä saisit terapialähetteen.

Tsemppiä!

Niin, kyllähän se varmasti olisi järkevää. Jotenkin tuntuu, ettei ole "tarpeeksi" ongelmallinen, että kannattais hakea apua. Vaikka kai se on tyhmä niinkään ajatella.

ap

Vierailija
25/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kieltäydy kokonaan herkuista. Totaali kieltäytymisellä retkahdat helposti. Aloitat vaikka sillä, että jos syöt herkkuja niin syöt vähemmän kuin ennen. Suklaalevyn sijaan stöt vaan patukan. Karkkipussin sijaan karkkiaskin. Pikkuhiljaa jätät päivittäistä herkkujen syömistä pois. Pidät kerran viikossa päivän joilloin saat syödä mitä haluat.

Etsi terveellisiä ruokaohjeita netistä. Älä käy heti syömään vain salaattia ja raejuustoa vaan totuttele rauhassa terveelliseen ruokavalioon. Aloitat vaikka sillä, että aamupala ja lounas on terveellisiä. Muista ettei laihdutus ole pelkkää porkkanan syöntiä vaan syödään monipuolista "puhdasta" ruokaa, johon kuuluu rasvat, proteiini, hyvät hiilarit, kasvikset ja marjat ja runsas vedenjuonti.

Vierailija
26/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muu auta kun vain aloittaa. Itse aloitin tammikuun alussa laihdutuksen ja melkein 10 kg on jo lähtenyt ihan vaan sillä, että teen riittävän suuren kalorivajeen päivän syömisiin. Sokerin ja viljat jätin täysin, samoin kaikki juurekset. Yli kilo on lähtenyt viikossa. Ekat viikot on vaikeita mutta sitten alkaa tulokset jo motivoida. Vaikeinta on aloitus, kun saat sen tehtyä, oot jo suurimman kiven kääntänyt!

Vierailija
27/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut lukemattomia kertoja. Mun on aina alkuun pitänyt kieltäytyä täysin kaikista herkuista. Ensin oltava ainakin pari viikkoa ilman ja jossain vaiheessa uskallan herkutella kerran viikossa.

Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että syö tarpeeksi usein ja että jääkaapissa on aina helposti/nopeasti valmistettavia ruokia. Mulla on tapana tehdä pakkaseen ja jääkaappiin isompia eriä sapuskaa jota sallin itselleni, koska nälissäni retkahdan hetkessä mättämään kaikkea epäterveellistä. Sekään ei käy ettei pitäisi kotona mitään herkuiksi luokiteltavaa, koska samassa taloudessa asuu fyysisesti raskasta työtä tekevä mies ja kolme teiniä. He eivät elä salaatilla ja vihanneksilla.

Vierailija
28/28 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se muu auta kun vain aloittaa. Itse aloitin tammikuun alussa laihdutuksen ja melkein 10 kg on jo lähtenyt ihan vaan sillä, että teen riittävän suuren kalorivajeen päivän syömisiin. Sokerin ja viljat jätin täysin, samoin kaikki juurekset. Yli kilo on lähtenyt viikossa. Ekat viikot on vaikeita mutta sitten alkaa tulokset jo motivoida. Vaikeinta on aloitus, kun saat sen tehtyä, oot jo suurimman kiven kääntänyt!

Wau! Niinhän sitä itsekin olen aloittanut joka viikko, montakin kertaa sen saman viikon aikana, mutta ei ole lähtenyt nousuun yhtä hyvin, kun sulla. Alku se varmasti vaikein on. Voi kun oliski joku joka vaan tekis mulle ruuat valmiiksi, kävis kaupassa ja pistäis lukot keittiön kaappeihi., niin ei tarttis olla missään tekemisissä ruuan kanssa, muutakun aterioidessa...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi