Tämä kilpailuyhteiskunta alkaa olla sairas
Varsinkin työnhaun suhteen. Olen aina ollut kilpailuhenkinen, mutta jopa minusta alkaa tuntua tältä. Ei mulla muuta.
Kommentit (24)
Jep, on ollut ja tulee olemaan vielä aika kauan. Rikkaat pitäkööt tunkkinsa, mä en tarvi mitään leluja, löytyy omat jalat ja kädet näet. Ja ne samalla tulotasolla olevat kuin minä saavat myös haistaa huilun paskapuheineen ja selkään puukottamisineen. Hukkukoot kilpailuun. Kilpailkaa toisenne suohon, köyhä ämmä kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs äänestätte porvareita typerykset.
Lähitulevaisuuden suurimpia kysymyksiä on se että miten yhteiskunnassa jaetaan hyvinvointia ja miten se kerätään. Palkkana maksettava hyvinvointi alkaa olla tiensä päässä, koska kaikkien työpanosta ei enää tarvita.
Kyllä se on vasemmistolainen politiikka joka ajaa ihmiset ahdistukseen ja kärsimykseen. Vaikka Sipilää haukuttiin, niin hänen hallituksensa sai suomen työllisyyden korkeammaksi kuin 30 vuoteen. Yhteiskunta, jossa on työpaikkoja ja yritykset investoivat on sellainen jossa yritykset kilpailevat työvoimasta ja ostovoima on hyvä. Valitettavasti tilanne on nykyhallituksen vuoksi mennyt takasin vuoden 2009 tasolle. Toki koronakin on vaikuttanut, mutta hallituksen omat päätökset ovat ajaneet kansalaiset huonompaan jamaan useiksi vuosiksi.
Tiedättekö mikä on kilpailuyhteiskunnan suurin saavutus ja aikaansaannos?
Vastaus: häviäjät.
Tämä systeemi suorastaan tehtailee sarjatuotantona häviäjiä, koska voittajia on vain yksi, ja kaikki muut ovat häviäjiä.
Tämä on tietysti hyvin ei-toivottu lopputulos, joten kilpailuyhteiskunta on peruttava hetipaikalla.
Mää kilpailutan tän sun alotukses! Kunhan ensin pidetään tää kesäloma.....