Kela-kaaos on tahallaan aiheutettu
Ei tuollaista voi tapahtua vahingossa.
Miksi? Ehkä sillä halutaan viestittää, että valtiolta ei enää kannata odottaa liikoja. Tai siis oikeastaan juuri mitään.
Kommentit (4)
Bannattiinkohan tämä ketju heti alkuunsa. Painatteko vaikka alanuolta jos näette tämän.
Sanotaan nyt näin, että jokaisen, jolla on edes kaksi aivosolua, olisi pitänyt ymmärtää, että siirtymäkausi tulee olemaan hankala, ja että sille ajalle olisi pitänyt kohdistaa pikemminkin yliresursseja kuin aliresursseja, kuten nyt tapahtui. Toisin sanoen nämä alkuhankaluudet eivät voineet tulla suurena yllätyksenä päättäjille.
Olen niin kiitollinen, ettei mun tarvitse juuri nyt olla sossun asiakas. Siinä asiakkuudessa pahinta on just se epätietoisuus, että tekeekö sossu päätöstä ollenkaan ajoissa, ja onko se oikein. :( Vein itse aina hakemuksen liitteineen ajoissa, mutta silti päätös venyi ja venyi joskus...lisäksi sossu saattoi pyytää lisäliitteitä jostain, mistä ei ollut mainintaa (ts. ei voinut ennakoida) ja sitten käsittelyn viivästyessä kun soitti kysyäkseen onko asia jo käsitelty, sai vittuilua toimistosihteeriltä että "kannattaa tuoda ne liitteet kerralla oikein"!!
Tämä Kela-kaaos on kyllä täysin sen vastaista, mitä olen Kelalta palvelua aiempina vuosina saanut. Kela on ollut omiin silmiini sellainen tasaisen luotettava, perusvahvaa työtä puurtava yksikkö. Nyt kaikki on kaaoksessa ja pelottaa omien hakemusten (vaikka eivät ole toimeentulopuolella) puolesta; ehtiikö kukaan vilkaisemaan niitä..?
Up