Mitä ajattelette ihmisestä, joka harrastaa purjehdusta?
Oma mielipiteeni on kokoomuslainen tai RKP:lainen, ehkä suomenruotsalainen, joko lääkäri, lakimies, diplomi-insinööri tai ekonomi.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Oma mielipiteeni on kokoomuslainen tai RKP:lainen, ehkä suomenruotsalainen, joko lääkäri, lakimies, diplomi-insinööri tai ekonomi.
No voe tokkiisa, meillä Kuopion pursiseurassa on aika vähän suomenruotsalaisia. Tai RKP:laisia. Yksi lääkäri tosin löytyy.
Seura on perustettu 1889, joten on siinä joskus joku ruotsinkielinenkin voinut olla, ehkä.
Ei liikoja hoppuile, nauttii ulkoilmaelämästä ja vaihtuvista maisemista.
Enoni harrasti purjehdusta. Hän oli duunari, paperitehtaassa töissä. Jos kaikki muut purjehtijat olivat ruotsinkielisiä, ei enoni olisi voinut puhua heidän kanssaan - hän kun osasi vain suomea.
Minä harrastan mökillä jollapurjehdusta. Kun on koko lapsuutensa ja nuoruutensa soutanut ja melonut, on hieno tunne antaa tuulen viedä. Sitä paitsi siinä on kuitenkin enemmän puuhaa kuin että vain istuisi kuistilla tissuttelemassa.
Me purjehditaan koko 6-henkinen perhe. Ei siis varsinaisesti harrasteta sitä, mutta vietetään aikaa vesillä ja veneessä huhti-lokakuun välinen aika.
Ollaan täysin suomenkielinen perhe, minä tosin puhun ruotsia sujuvasti. Mies on diplomi-insinööri, minä sairaanhoitaja. Puoluekannaltamme ollaan ehkä lähinnä vihreitä.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan purjehtimiseen. Siitä on hienostelu aika kaukana mutta lähelle luontoa siinä pääsee. Kovalla kelillä purjehtiminen kysyy voimia ja fyysistä suorituskykyä. Älyllisesti se on haastavaa jos navigoi ihan perinteisesti merikortin ja kompassin kanssa. Vähän saman kaltaista kuin esim. partio.
Joka tuoksuu merelle :)
Harrastaa kirjoja. Pukeutuu hyvin. Syvllinen keskustelija.
AP paljastaa oman wt- taustansa, jos epäilee purjehduksen olevan jotenkin elitististä.
Joka seitsämännellä suomalaisella on vene ja aika iso osa niistä on purjeveneitä. Tuskin siis kovin elitististä puuhaa.
että ei kärsi merisairaudesta. Minä kärsin, jo ruotsinlaivoillakin ;)
En sitten yhtään mitään. Nauttikoon.
Joku, jolla on liikaa rahaa. Ellei sitten purjehdi kotovesillä.
Kiertäisin purjehtijat sopivan välimatkan päästä. No ei vaan, suurin osa purjeveneistä on melko vaatimattomia ja käyttövoimakin ilmaista, joten se ei suuria rahoja vaadi, toisin kuin suurimoottoriset ja suuret moottoriveneet. Voisi olla ihan mukavaa hommaa, jos saisi mahdollisuuden.
AP on tuleva lääkäri eikä wt, nyt Haaga-Heliassa ja Töölön iltalukiossa ;) :D Valitettavasti kotoisin WT-alueelta eli Vantaalta. -AP
No ei tullut mitään mieleen. Tykkää luonnosta edes vähäsen?
Tulee vaan mieleen että tuleekohan ap:lle useinkin mieleen kaikenlaista muista ihmisistä annettujen pienten tietojen perusteella?
Minulle tulee mieleen se että purjehdusta harrastaa todella monenlaiset ihmiset. On niitä kalliisiin vaatteisiin pukeutuvia, mutta merta ja luontoa rakastavia, sitten on tavallisia keskiluokkaisia voiden esimerkiksi kavereiden kesken omistaa purjeveneen. Siis se on kyllä minulla etten enää laisinkaan muodosta vaikka jostain varakkaan oloisista mitään kusipään oletusta tai että he olisivat jotain ihan erilaisia ihmisiä. Samanlainen hiljainen, herkkä ja pienistä asioista kuten luonnon äänistä pitävä se "joku rikas tyyppi" luultavasti on kuin minäkin. Ja jos on varakas niin kyllä usein on silloin luotu koko ihmiskunnalle arvoa ja palveluita joita kiittämätön kansa ei tajua. Kaikki rikkaat eivät ole tuollaisia kuin todeksi vaikea uskoa, eli Trump! ❤️
Kokoomuslainen, materia tärkeää. Naapurilla ei saa olla hienompaa autoa. Tuttavapiiri homogeeninen.
Pitää mereatä ja rauhallisesta elämästä.