Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöttekö te aikuiset muroja?

Vierailija
13.03.2017 |

Olen itse aina mieltänyt murot jotenkin lasten ruuaksi. Mysliä syön joskus, ja jotain täysjyvämuroja erittäin harvoin (tyyliin kerran vuodessa, jos niinkään usein) mutta sokerimuroja/suklaamuroja?

Kysyn vaan, kun lapsille noita välillä ostan ja myös (kotona vielä asuva) aikuinen tyttäreni niitä syö innoissaan. Saa toki syödä, ei siinä mitään, mutta jotenkin tosiaan omaan makuun kun eivät ole yhtään ja tytärkin periaatteessa niin terveystietoinen syömisistään, että vähän salaa hymyilyttää.

Syöttekö te aikuiset siis sokeri/suklaa tms muroja?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan tavallisia riisimuroja ja cornfleixejä ilman sokereita. Meidän viisvee syö mielellään, minä ja mieskin silloin tällöin kun leipä alkaa kyllästyttämään.

Ootko sattunut lukemaan niiden tuoteselosteita? Et kai tosiaan luule ettei niissä ole sokeria?

Vierailija
22/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan näitä:

https://www.foodie.fi/entry/cini-minis-375g-muro/5900020024046

Eivät kovin makeita, mutta kivasti kanelilla maustettuja.

Ei meillä usein muroja syödä, ehkä kerran parissa viikossa. Kuka noita nyt miksikään terveysruoaksi luuleekaan? Terveellisempi vaihtoehto silti lähinnä herkuille kuten pullalle ja karkeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä maissihiutaleita ja riisimuroja tulee syötyä.

Hiukan marjoja, omia mansikoita ja vadelmia ja päälle ripaus hunajaa.

Aina välillä oikein kaipaa jos ei vähään aikaan oo saanu.

Vierailija
24/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä terveystietoiset teinit tiedetään. Omillani on kummallakin ollut kausi, kun on näennäisesti pitänyt saada smoothieta, palautusjuomia, kananmunaa ja rahkaa kaikki aamu/väli/iltapalat jne., leipä on ollut kammotus jnejne. Samaan aikaan kuitenkin vaikka suklaavanukas tai sokerijugurtti kelpaa mainiosti. Tai lihapiirakka. Tai karkit ja sipsit.

Että juu, vienosti olen itsekin hymyillyt noiden epäloogisuuksille.

Ja ei, itse en syö mitään muroja. Joskus lapsena olen viimeksi syönyt.

Vierailija
25/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön rinkulan muotoisia ja sekaan laitan lusikallisen pellavansiemen rouhetta ja kauralesettä. Ja lapsi syö mehukeiton kanssa frostiesia. Vaihtelua puuron kanssa.

Vierailija
26/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö. Lapsena söin korkeintaan satunnaisesti muroja, mutta joskus yläasteiässä pyysin aina äitiä ostamaan cornflakeseja ja söin niitä ihan älyttömästi, monta kertaa päivässä maidon ja sokerin kanssa. Siitä jäi muistikuva, että eivät ne ainakaan teinin (ja tuskin siis aikuisenkaan) nälkää vie, joten ei ole tullut enää kokeiltua.

Vierailija
27/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, herkkuna joskus. Ihan just siksi kun ei ne mitään ruokaa todellakaan ole. Mieluummin lapsille sitten vaikka leipää aamulla jos puuro ei uppoa.

Vierailija
28/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sokerihuurretut tai suklaamurot miellän kyllä täysin pikkulasten jutuksi.

Jotkut vähän vähemmän makeat sitten ehkä sellaisia, että aikuisetkin niitä "voivat" syödä. Sokerimättöähän nekin ovat, mutta maku kuitenkin muutakin kuin sokeria.

Itse ostan joskus weetabixeja. Tyyliin 2xvuodessa tms.

Vierailija
29/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ikinä.

Vierailija
30/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä terveystietoiset teinit tiedetään. Omillani on kummallakin ollut kausi, kun on näennäisesti pitänyt saada smoothieta, palautusjuomia, kananmunaa ja rahkaa kaikki aamu/väli/iltapalat jne., leipä on ollut kammotus jnejne. Samaan aikaan kuitenkin vaikka suklaavanukas tai sokerijugurtti kelpaa mainiosti. Tai lihapiirakka. Tai karkit ja sipsit.

Että juu, vienosti olen itsekin hymyillyt noiden epäloogisuuksille.

Ja ei, itse en syö mitään muroja. Joskus lapsena olen viimeksi syönyt.

Tämä! Omalla teinityttärellä ihan sama. Kasviksia, marjoja ja proteiinia pitää saada. Ja sitten hakee itse mamanuudelia kaupasta ja syö pikkusiskolle ostettuja suklaamuroja, jos on yksin kotona. Ihme kulissit.

Olen kyllä sanonut, että saa niitä ihan avoimestikin syödä, en minä paheksu (emme tosiaan ole mitään terveysintoilijoita). Tästä sitten suuttuu verisesti.

Vierailija
31/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaamurot on sellainen kerran vuodessa syötävä herkku. En aio opettaa lastani muroihin. Se on mun mielestä täysin turha aamupala. Mutta välillä voi herkutella sitten yhden paketin.

Vierailija
32/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelun vuoksi syön joskus. Hävettää kyllä ostaa Fitness-muroja, kun ei ne mitään terveysruokaa ole ja en valkkaa niitä nimen perusteella. Murot on minulle välipala; ei koskaan aamiainen tai iltapala.

Lapsi saa muroja tosi harvoin, ei edes kuukausittain. Olen tarkka sokerin suhteen ja myönnytyksen teen ainoastaan jogurtin, jäätelön ja lauantailimsan kohdalla.

Vierailija
33/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehkä kerran kuussa muropaketti kaapissa. Äkkiä se hupenee, lapset (6 ja 9v) syövät mielellään välipalana. Aikuiset emme syö.

Vierailija
34/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aina mieltänyt murot jotenkin lasten ruuaksi. Mysliä syön joskus, ja jotain täysjyvämuroja erittäin harvoin (tyyliin kerran vuodessa, jos niinkään usein) mutta sokerimuroja/suklaamuroja?

Kysyn vaan, kun lapsille noita välillä ostan ja myös (kotona vielä asuva) aikuinen tyttäreni niitä syö innoissaan. Saa toki syödä, ei siinä mitään, mutta jotenkin tosiaan omaan makuun kun eivät ole yhtään ja tytärkin periaatteessa niin terveystietoinen syömisistään, että vähän salaa hymyilyttää.

Syöttekö te aikuiset siis sokeri/suklaa tms muroja?

Heitin sinulle inkkari yhden Ylänuolen.  :-)

Syön suklaamuroja aina välillä.. eli kerran viikossa, tai muutaman kerran kuukaudessa. LIDLin murot ovat maukkaimpia.

Yleisesti taasen en syö sokeroituja tuotteita ja en käy ravintoloissa, koska heidän kaikki ruokansa ovat maustettu sokerilla.

Vierailija
35/35 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajamuroja oli kiva napostella ihan kuiviltaan välipalana.

Honey Monster Sugar Puffs

:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän