Mihin kannattais kouluttautua jossei halua heti valmistumisensa jälkeen kortistoon? MIssä on töitä?
Kommentit (23)
Varastoduunari, ei tarvitse koulutusta. Varastoilla ja tehtailla on hirveästi töitä!
Kirjanpitäjät
Palkanlaskijat
IT-alan insinöörit
Lähihoitajat
Lääkärit
Sairaanhoitajat
Eläinlääkärit
Juristit
Siivoojat
Sosionomit ym.
Mikä työllisyystilanne on suuhygienisteillä, bioanalyytikoilla ja röntgenhoitajilla?
- ei ap
Riippuu mille alueelle haluat työllistyä, esim. keski-suomessa on ihan liikaa lähi- ja sairaanhoitajia jo nyt, saati kätilöitä. Lakimiehiä on työttömänä kaikkialla vaikka niistä osin on myös pulaa mutta aloitus on vaikea, pulaa on kokeneista joiden osaamiseen voi luottaa oikeusasteisiin saakka. Sosiaalialakin on alueittain ylitarjontaa.
Maanrakennusalan työmaajohto, monttumiehet
Täällä jo mainittu suurin osa. Eli lääkärit, sairaanhoitajat, lähärit jne, puheterapeutit, juristit......
Mutta monilla muillakin aloilla on töitä. Nämä ovat ne ylivoimaisesti todennäköisimmin työllistävät. Mutta ei kyllä kannata lääkäriksi tai hoitajaksi opiskella koska ''onpahan töitä'' vaan sinne halutaan MOTIVOITUNEITA ihmisiä joita kiinnostaa muiden ihmisten terveys!
Vierailija kirjoitti:
Varastoduunari, ei tarvitse koulutusta. Varastoilla ja tehtailla on hirveästi töitä!
Ei enää tänä päivänä, kun kaikki tuotanto viedään halpamaihin.
Logistiikka-alan tutkinnon suorittanut miehenikin on ollut kohta 2 vuotta työttömänä.
Oma tytär lähti ulkomaille sairaanhoitajan töihin. Opiskeli Suomessa.
sosiaali- ja terveysala
lääkärit, hammaslääkärit, eläinlääkärit jne.
farmasia
Kaivurikuski.
Yrittäjät uudellamaalla ovat olleet kiireisiä "lamavuosinakin". Yhteistyöverkoston luomisessa menee aikaa, mutta taitaa itsenäisille toimijoille jäädä ihan hyvä tuntikorvauskin. Monipuolisuus auttaa, mutta sitten tarvitaan lisää kalustoa (pääomaa kiinni).
Työt eivät ole katoamassa minnekään (robotit tai halpatyövoima)
Palkanlaskija on kyllä kuoleva ammatti... tietojärjestelmät tulevat korvaamaan heidät.
Kaikki toiminnan suunnitteluun je kehittämiseen liittyvä on aika varmaa, yleensä se edellyttää koulutusta. IT-ala, digitalisaatio, master data, terveydenhuolto, juristi, ekonomi, lääkäri... näissä hommissa riittää töitä.
Minä aloin opiskelemaan terveydenhoitajaksi tavoitteena työterveys, mutta pää ei kestänyt kaikkea muuta hoitoalaa siinä sivussa ja opiskelut jäi kesken. Nyt pitäisi hakea johonkin muuhun kuin hoitoalalle, koska tiedän ettei se ole minua varten.
Onko HR-alalla toivoa tulevaisuudessa? Tradenomikoulutusta haukutaan ylikoulutetuksi nykyään, mutta ajattelin lähteä suuntautumaan henkilöstöhallinnan puolelle... Ei kait sitä voida ulkoistaa ja lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskija on kyllä kuoleva ammatti... tietojärjestelmät tulevat korvaamaan heidät.
Kaikki toiminnan suunnitteluun je kehittämiseen liittyvä on aika varmaa, yleensä se edellyttää koulutusta. IT-ala, digitalisaatio, master data, terveydenhuolto, juristi, ekonomi, lääkäri... näissä hommissa riittää töitä.
Ekonomeilla on työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloin opiskelemaan terveydenhoitajaksi tavoitteena työterveys, mutta pää ei kestänyt kaikkea muuta hoitoalaa siinä sivussa ja opiskelut jäi kesken. Nyt pitäisi hakea johonkin muuhun kuin hoitoalalle, koska tiedän ettei se ole minua varten.
Onko HR-alalla toivoa tulevaisuudessa? Tradenomikoulutusta haukutaan ylikoulutetuksi nykyään, mutta ajattelin lähteä suuntautumaan henkilöstöhallinnan puolelle... Ei kait sitä voida ulkoistaa ja lakkauttaa.
Minä haluaisin terveydenhoitajaksi, ja koen olevani sopiva siihen työhön ja se kiinnostaa. En kuitenkaan viitsi hakea kouluun kun koulutus sisältää myös sh-opiskelun.... :(
Rakennus-ruoanlaitto-tai elintarvikeala. Näiden tarve ei tule tästä maailmasta ikinä loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin terveydenhoitajaksi, ja koen olevani sopiva siihen työhön ja se kiinnostaa. En kuitenkaan viitsi hakea kouluun kun koulutus sisältää myös sh-opiskelun.... :(
Jos et kykene sairaanhoitajan työhön tai se ei kiinnosta yhtään, ei se terkkarikaan ole juttusi. Suuri osa terkkareista tekee sh.n hommia ainakin uransa alussa. Terveydenhoitaja onkin sairaanhoitaja jolla on lisäksi vielä erityispätevyys johonkin. Terkkari ja sh eivät ole täysin eri ammatteja.
Vierailija kirjoitti:
sosiaali- ja terveysala
lääkärit, hammaslääkärit, eläinlääkärit jne.
farmasia
Eläinlääkäreiden työtilanne on huono ja tulevaisuudessa jo todella surkea ylikoulutuksen ja ulkomaisen työvoiman vuoksi.
Lääkäri, hammaslääkäri, lähihoitaja, sairaanhoitaja + sairaanhoitajan tutkinnon sisältävät kaksoistutkinnot (terkka, ensihoitaja, kätilö)
Puheterapeutti (Logopedia)
Oikeustieteellinen
Sosiaaliala
Farmasia (?)
Labrahoitajat eli bioanalyytikot (?)
Kokki