Alhainen verensokeri vai mitä ihmettä?
Söin klo 17 perunamuussia ja jauhelihapihvin. Ajettiin anoppilasta kotiin. Klo 19.20 aloin syömään jugurttipikaria kun särki päätä, ja hetkeä myöhemmin (miehen lähdettyä käymään kaupassa) iski huono olo ja kiristi sekä särki päätä ja pyörrytti ja hikoilutti. Söin sit vielä vispipuuroa ja join mehua. Nyt on helpottanut vähän, pää hivenen kipeä. Syön juuri riisipiirakkaa. Laskiko mulla verensokeri kun tuli tuommonen olo?
Kommentit (33)
Käytätkö verensokerilääkitystä. Normaalisti ei pitäisi noin laskea, kun olet syönyt kuitenkin tuhdisti vähän aikaa sitten. Johtui varmaan jostain muusta.
No sulla on ollut aika lyhyt tauko syömisien välissä, lisäksi olet syönyt perunamuussia (jossa paljon hiilaria) ja jogurttia missä sokeria.. Se, että olo paranee mehulla ja syömisellä vaikka olet syönyt ni jos ne ei ole koholla, voisitko olla raskaana?
Ei mikään ihme kun syöt tuollaista vuoristorataruokaa. Pottumuusi on ihan myrkkyä, samoin vispipuuro, mehu ja jogurtti, varsinkin jos sokeroituja. Pelkkää hiilaria (sokeria) mikä nostaa verensokerin tappiin ja saa haiman pukkaamaan inskaa mikä a) romahduttaa verensokerin b) saa kroppasi varastoimaan sen sokerin läskiksi kehoosi. Mä sanoisin että liian korkea verensokeri aiheutti huonoa oloa. Se riisipiirakkakaan ei ole hyvä juttu ja miks sä laidunnat eli mätät ruokaa suuhusi koko ajan?
Vähennä hyvä ihminen käyttämäsi sokerin määrää ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
No sulla on ollut aika lyhyt tauko syömisien välissä, lisäksi olet syönyt perunamuussia (jossa paljon hiilaria) ja jogurttia missä sokeria.. Se, että olo paranee mehulla ja syömisellä vaikka olet syönyt ni jos ne ei ole koholla, voisitko olla raskaana?
Päänsärky ei kyllä yleensä johdu raskaudesta, nyt veikkaan että sulla on joko sokerit koholla TAI verenpaineet.. Janottaako kovasti vaikka olisit just juonut?
En käytä lääkitystä, enkä ole raskaana (e-pillerit). Ja ihan päiväruoka oli se pottumuusi ja pihvi. Automatkalla join mehua vähäsen.
Verenpainemittaria ei ole, joten en voinut sitä mitata.
Ja janottaa/pissattaa aika usein.
-ap
Onko paljon ylipainoa tai sukurasitteena lähisuvussa db2?
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon ylipainoa tai sukurasitteena lähisuvussa db2?
Ei oo suvussa db2. Oon 178cm / 67kg.
-ap
Nestehukka tai migreenitaipumus? Paistoiko aurinko ajomatkalla silmiin? Jossain vaiheessa sain pidemmällä automatkalla usein tuollaista, reissussa helposti unohtui juoda tarpeeksi. Jos aurinko välkkyi strobotyyliin puiden välistä, yökötys oli loppuillasta varma.
Vierailija kirjoitti:
Nestehukka tai migreenitaipumus? Paistoiko aurinko ajomatkalla silmiin? Jossain vaiheessa sain pidemmällä automatkalla usein tuollaista, reissussa helposti unohtui juoda tarpeeksi. Jos aurinko välkkyi strobotyyliin puiden välistä, yökötys oli loppuillasta varma.
Mielestäni join päivän mittaan tarpeeksi, en sitten tiedä joinko illasta jotenkin huonosti. Migreeniin on taipumusta, sitä ei oo vaan diagnisoitu virallisesti. Ajettiin auringonlaskua kohden puolet matkasta.
-ap
Mulle tulee herkästi huono olo, jos en syö tai varsinkaan juo tarpeeksi pitkään aikaan, ihan tärisyttää ja saattaa iskeä migreenikin, juominen ja syöminen helpottavat oloa äkkiä.
Mulla tulee migreenikohtauksen alkaessa ennakko-oireena tunne, että verensokeri on alhaalla ja pitää saada jotain nopeaa hiilaria pian.
Tuntemus tulee, vaikka olen syönyt aterian hetkeä ennen.
Verensokerin oikeasta tasosta en tiedä, ja tuo makean syöminen "lykkää"ehkä voimakkaan kohtauksen tuloa n vartilla eteenpäin. Tai sitten se vaan tuntuu siltä. Pää räjähtää ja yrjö lentää n. 30-40 min kuluttua ja silloin on syytä olla kotona migreenilääkkeet otettuina.
Mikä on olosi nyt? Särkeekö päätä?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee herkästi huono olo, jos en syö tai varsinkaan juo tarpeeksi pitkään aikaan, ihan tärisyttää ja saattaa iskeä migreenikin, juominen ja syöminen helpottavat oloa äkkiä.
Saatoin kyllä juoda huonosti. Ei oo aikoihin tullut tuommoista oloa. Oli ihan sellane tööt olo, vähä sumeahko näkö (iha ku ois tositosi väsy ja vaikee tarkentaa) ja teki mieli vaa käydä maate ko teki pahaa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee migreenikohtauksen alkaessa ennakko-oireena tunne, että verensokeri on alhaalla ja pitää saada jotain nopeaa hiilaria pian.
Tuntemus tulee, vaikka olen syönyt aterian hetkeä ennen.
Verensokerin oikeasta tasosta en tiedä, ja tuo makean syöminen "lykkää"ehkä voimakkaan kohtauksen tuloa n vartilla eteenpäin. Tai sitten se vaan tuntuu siltä. Pää räjähtää ja yrjö lentää n. 30-40 min kuluttua ja silloin on syytä olla kotona migreenilääkkeet otettuina.
Mikä on olosi nyt? Särkeekö päätä?
Mua yleensä ennen migreenimäistä särkyä väsyttää ja paleltaa. Aamulla oli jo ohimosärkyä. Päivällä palelsi.
Nyt väsyttää ja pää vähän kipeä, mut ei tee pahaa eikä mitään ns.ylimääräistä. Vähän janottaa, mut sit alkaa yöllä pissattaa jos juon viel vähän. (Join jo iltalääkkeen,magnesiumin, kera puol lasillista.)
-ap
13 jatkaa
Ja samalla iskee ihme horkka. Palelee ja on sellainen kylmänhiki päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatoin kyllä juoda huonosti. Ei oo aikoihin tullut tuommoista oloa. Oli ihan sellane tööt olo, vähä sumeahko näkö (iha ku ois tositosi väsy ja vaikee tarkentaa) ja teki mieli vaa käydä maate ko teki pahaa.
-ap
Suosittelen lääkärissä käymistä ainakin jos oireet toistuu tai jos vielä pahenee niin jopa päivystykseen lähtemistä. Ei normaalisti muutaman tunnin syömättömyydestä tule sellaista oloa että näkökin menee sumeaksi. Saattaa olla esim. diabetes alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
13 jatkaa
Ja samalla iskee ihme horkka. Palelee ja on sellainen kylmänhiki päällä.
Mulla oli ensin hiki ja sitten vielä kylmäkin.
-ap
Oisko kuitenkin ollut migreenikohtaus?
Toivottavasti uni auttaa ja huomenna olosi on parempi.
T: 13 "palstapuoskari"
Hyvää yötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Suosittelen lääkärissä käymistä ainakin jos oireet toistuu tai jos vielä pahenee niin jopa päivystykseen lähtemistä. Ei normaalisti muutaman tunnin syömättömyydestä tule sellaista oloa että näkökin menee sumeaksi. Saattaa olla esim. diabetes alkamassa.
Siis semmonen sumeus kun esimerkiksi tosi väsyneenä. Vaikea selittää. Täällä päivystys auki kasista kuuteen. Ja mulla tulee usein pää kipeäksi jos ruokaväli menee lähemmäs kolmea tuntia, ollut melkein aina niin. Oon kyllä ravintoasioiden sujteen varaamassa sairaanhoitajalle aikaa, viime tiistaina kävin lääkärissä mm.siitä asiasta.
-ap
Laski mutta tuskin liian alhaalle.