Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alhainen verensokeri vai mitä ihmettä?

Vierailija
12.03.2017 |

Söin klo 17 perunamuussia ja jauhelihapihvin. Ajettiin anoppilasta kotiin. Klo 19.20 aloin syömään jugurttipikaria kun särki päätä, ja hetkeä myöhemmin (miehen lähdettyä käymään kaupassa) iski huono olo ja kiristi sekä särki päätä ja pyörrytti ja hikoilutti. Söin sit vielä vispipuuroa ja join mehua. Nyt on helpottanut vähän, pää hivenen kipeä. Syön juuri riisipiirakkaa. Laskiko mulla verensokeri kun tuli tuommonen olo?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laski mutta tuskin liian alhaalle.

Vierailija
2/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö verensokerilääkitystä. Normaalisti ei pitäisi noin laskea, kun olet syönyt kuitenkin tuhdisti vähän aikaa sitten. Johtui varmaan jostain muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla on ollut aika lyhyt tauko syömisien välissä, lisäksi olet syönyt perunamuussia (jossa paljon hiilaria) ja jogurttia missä sokeria.. Se, että olo paranee mehulla ja syömisellä vaikka olet syönyt ni jos ne ei ole koholla, voisitko olla raskaana?

Vierailija
4/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihme kun syöt tuollaista  vuoristorataruokaa. Pottumuusi on ihan myrkkyä, samoin vispipuuro, mehu ja jogurtti, varsinkin jos sokeroituja. Pelkkää hiilaria (sokeria)  mikä  nostaa verensokerin tappiin ja saa haiman pukkaamaan inskaa mikä a) romahduttaa verensokerin b) saa kroppasi varastoimaan sen sokerin läskiksi kehoosi. Mä sanoisin että liian korkea verensokeri  aiheutti  huonoa oloa. Se riisipiirakkakaan ei ole hyvä juttu ja miks sä laidunnat eli mätät ruokaa suuhusi koko ajan?

Vähennä hyvä ihminen käyttämäsi  sokerin määrää ja paljon.

Vierailija
5/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasitko verenpaineen? 😯

Vierailija
6/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulla on ollut aika lyhyt tauko syömisien välissä, lisäksi olet syönyt perunamuussia (jossa paljon hiilaria) ja jogurttia missä sokeria.. Se, että olo paranee mehulla ja syömisellä vaikka olet syönyt ni jos ne ei ole koholla, voisitko olla raskaana?

Päänsärky ei kyllä yleensä johdu raskaudesta, nyt veikkaan että sulla on joko sokerit koholla TAI verenpaineet.. Janottaako kovasti vaikka olisit just juonut?

Vierailija
7/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lääkitystä, enkä ole raskaana (e-pillerit). Ja ihan päiväruoka oli se pottumuusi ja pihvi. Automatkalla join mehua vähäsen.

Verenpainemittaria ei ole, joten en voinut sitä mitata.

Ja janottaa/pissattaa aika usein.

-ap

Vierailija
8/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paljon ylipainoa tai  sukurasitteena lähisuvussa db2?

Vierailija
9/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paljon ylipainoa tai  sukurasitteena lähisuvussa db2?

Ei oo suvussa db2. Oon 178cm / 67kg.

-ap

Vierailija
10/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka tai migreenitaipumus? Paistoiko aurinko ajomatkalla silmiin? Jossain vaiheessa sain pidemmällä automatkalla usein tuollaista, reissussa helposti unohtui juoda tarpeeksi. Jos aurinko välkkyi strobotyyliin puiden välistä, yökötys oli loppuillasta varma.

Vierailija
11/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestehukka tai migreenitaipumus? Paistoiko aurinko ajomatkalla silmiin? Jossain vaiheessa sain pidemmällä automatkalla usein tuollaista, reissussa helposti unohtui juoda tarpeeksi. Jos aurinko välkkyi strobotyyliin puiden välistä, yökötys oli loppuillasta varma.

Mielestäni join päivän mittaan tarpeeksi, en sitten tiedä joinko illasta jotenkin huonosti. Migreeniin on taipumusta, sitä ei oo vaan diagnisoitu virallisesti. Ajettiin auringonlaskua kohden puolet matkasta.

-ap

Vierailija
12/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee herkästi huono olo, jos en syö tai varsinkaan juo tarpeeksi pitkään aikaan, ihan tärisyttää ja saattaa iskeä migreenikin, juominen ja  syöminen helpottavat oloa äkkiä.

Vierailija
13/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee migreenikohtauksen alkaessa ennakko-oireena tunne, että verensokeri on alhaalla ja pitää saada jotain nopeaa hiilaria pian.

Tuntemus tulee, vaikka olen syönyt aterian hetkeä ennen.

Verensokerin oikeasta tasosta en tiedä, ja tuo makean syöminen "lykkää"ehkä voimakkaan kohtauksen tuloa n vartilla eteenpäin. Tai sitten se vaan tuntuu siltä. Pää räjähtää ja yrjö lentää n. 30-40 min kuluttua ja silloin on syytä olla kotona migreenilääkkeet otettuina.

Mikä on olosi nyt? Särkeekö päätä?

Vierailija
14/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee herkästi huono olo, jos en syö tai varsinkaan juo tarpeeksi pitkään aikaan, ihan tärisyttää ja saattaa iskeä migreenikin, juominen ja  syöminen helpottavat oloa äkkiä.

Saatoin kyllä juoda huonosti. Ei oo aikoihin tullut tuommoista oloa. Oli ihan sellane tööt olo, vähä sumeahko näkö (iha ku ois tositosi väsy ja vaikee tarkentaa) ja teki mieli vaa käydä maate ko teki pahaa.

-ap

Vierailija
15/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee migreenikohtauksen alkaessa ennakko-oireena tunne, että verensokeri on alhaalla ja pitää saada jotain nopeaa hiilaria pian.

Tuntemus tulee, vaikka olen syönyt aterian hetkeä ennen.

Verensokerin oikeasta tasosta en tiedä, ja tuo makean syöminen "lykkää"ehkä voimakkaan kohtauksen tuloa n vartilla eteenpäin. Tai sitten se vaan tuntuu siltä. Pää räjähtää ja yrjö lentää n. 30-40 min kuluttua ja silloin on syytä olla kotona migreenilääkkeet otettuina.

Mikä on olosi nyt? Särkeekö päätä?

Mua yleensä ennen migreenimäistä särkyä väsyttää ja paleltaa. Aamulla oli jo ohimosärkyä. Päivällä palelsi.

Nyt väsyttää ja pää vähän kipeä, mut ei tee pahaa eikä mitään ns.ylimääräistä. Vähän janottaa, mut sit alkaa yöllä pissattaa jos juon viel vähän. (Join jo iltalääkkeen,magnesiumin, kera puol lasillista.)

-ap

Vierailija
16/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa

Ja samalla iskee ihme horkka. Palelee ja on sellainen kylmänhiki päällä.

Vierailija
17/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatoin kyllä juoda huonosti. Ei oo aikoihin tullut tuommoista oloa. Oli ihan sellane tööt olo, vähä sumeahko näkö (iha ku ois tositosi väsy ja vaikee tarkentaa) ja teki mieli vaa käydä maate ko teki pahaa.

-ap

Suosittelen lääkärissä käymistä ainakin jos oireet toistuu tai jos vielä pahenee niin jopa päivystykseen lähtemistä. Ei normaalisti muutaman tunnin syömättömyydestä tule sellaista oloa että näkökin menee sumeaksi. Saattaa olla esim. diabetes alkamassa.

Vierailija
18/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 jatkaa

Ja samalla iskee ihme horkka. Palelee ja on sellainen kylmänhiki päällä.

Mulla oli ensin hiki ja sitten vielä kylmäkin.

-ap

Vierailija
19/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin ollut migreenikohtaus?

Toivottavasti uni auttaa ja huomenna olosi on parempi.

T: 13 "palstapuoskari"

Hyvää yötä

Vierailija
20/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Suosittelen lääkärissä käymistä ainakin jos oireet toistuu tai jos vielä pahenee niin jopa päivystykseen lähtemistä. Ei normaalisti muutaman tunnin syömättömyydestä tule sellaista oloa että näkökin menee sumeaksi. Saattaa olla esim. diabetes alkamassa.

Siis semmonen sumeus kun esimerkiksi tosi väsyneenä. Vaikea selittää. Täällä päivystys auki kasista kuuteen. Ja mulla tulee usein pää kipeäksi jos ruokaväli menee lähemmäs kolmea tuntia, ollut melkein aina niin. Oon kyllä ravintoasioiden sujteen varaamassa sairaanhoitajalle aikaa, viime tiistaina kävin lääkärissä mm.siitä asiasta.

-ap