Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjanpitäjät, auton osto toiminimelle

Vierailija
12.03.2017 |

Saako alv vähennykset bensoista, korjauskuluista yms. jos auto henkilöauto yksinomaan yrityksen käytössä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet kotoa asiakastapaamiseen. Pysähdyt kotimatkalla ruokakauppaan. Pam. Siinä paloi alvit.

Toinen on se, että menee työmatkalla yöksi majapaikalle autolla.

Vierailija
22/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoiko auton lafka vai sinä itse?

Firma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et halua kertoa ajoista? Mä olen verotarkastaja ja olisin tosi kiinnostunut juuri tuosta henkilöautosta.

Vierailija
24/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et halua kertoa ajoista? Mä olen verotarkastaja ja olisin tosi kiinnostunut juuri tuosta henkilöautosta.

Heh ; ) ihan selvät työajot on, ei tarvitse täällä selitellä...

Vierailija
25/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöauto kuuluu vähennysrajoituksen piiriin (AVL 114 pykälä). Arvonlisäveron saa vähentää vain, jos autolla ei ajeta metriäkään yksityisajoa. Huomaathan, että yksityisajoa on esim. ajo kotoa firman toimitiloihin.

Kotini on yksi toimipaikkani.

Verottajan ohjeen mukaan alvit saa vähentää jos henkilöauto yksinomaan firman käytössä mutta kirjanpitäkä ei suostu vähentään alveja

https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Arvonlisaverotus/A…

Ap

Millä tavalla koti on yksi toimipaikkasi? Minkä alan yritys sinulla on? Mitä ajoa ajat?

Olen kotona pitänyt yritystä alusta asti, nykyään lisäksi muita toimipaikkoja.

Vierailija
26/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en ole työssäni nähnyt vielä kertaakaan sitä, että toiminimiyrittäjällä olisi henkilöauto, josta voisi vähentää alvit. On ollut monia, jotka on luulleet niin. Mutta todellisuus ei ole vastannut heidän kuvitelmiaan. Tuo avl 114 on oikeasti tyly. Jos auto yhden kerran liikahtaakaan lyhyenkään matkan ilman liiketoimintayhteyttä, alvia ei saa IKINÄ enää vähentäää. Ikinä. Ja vanhat vähennykset pitää palauttaa.

Vierailija
27/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä en ole työssäni nähnyt vielä kertaakaan sitä, että toiminimiyrittäjällä olisi henkilöauto, josta voisi vähentää alvit. On ollut monia, jotka on luulleet niin. Mutta todellisuus ei ole vastannut heidän kuvitelmiaan. Tuo avl 114 on oikeasti tyly. Jos auto yhden kerran liikahtaakaan lyhyenkään matkan ilman liiketoimintayhteyttä, alvia ei saa IKINÄ enää vähentäää. Ikinä. Ja vanhat vähennykset pitää palauttaa.

Juu tiedän että alveja ei voi vähentää jos ajettu yksityisajoja mutta entä kun ei ole?

https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Arvonlisaverotus/A…

Vierailija
28/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lukuisia toiminimiyrittäjiä joilla henkilöauto vain ja ainoastaan yrityksen käytössä.

Vierailija
29/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sinulla ei oikein toimi yhteys kirjanpitäjän kanssa. 

Vierailija
30/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, nyt vaihtuu....

Vierailija
31/33 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, nyt vaihtuu....

Se on molemmille helpompi niin. Minullakin voi olla 25 asiakasta, joiden kanssa menee ihan tosi hyvin ja 3, joiden kanssa hankaa ja tuntuu välillä, että ne 3 raskauttavat työtä ihan älyttömästi. Ja heillä taas voi jossain toisaalla mennä oikein hyvin toisen ihmisen kanssa. Tässä työssä on kuitenkin vastuuseen nähden ihan liian pieni korvaus työstä ja se voi alkaa väsyttää ja aiheuttaa lieveilmiöitä. 

Vierailija
32/33 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lainata rahaa? Ota yhteyttä sähköpostitse: richardcosmos5@gmail.com

Vierailija
33/33 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet kotoa asiakastapaamiseen. Pysähdyt kotimatkalla ruokakauppaan. Pam. Siinä paloi alvit.

Ei muuten pala🤣

Tyhmä pitää olla jos menet laittamaan ajopäiväkirjaan ruokakaupan osoitteen 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi