Mitä mielialalääkkeitä/ lääkettä syöt ja kuinka paljon?
Kommentit (20)
Jouduin syömään mielialalääkkeitä, siihen asti kunnes pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle, sitten lopetin kaikki lääkkeet ja voin nyt erinomaisesti.
Essitalopram Actavis 20 mg (syönyt 8 vuotta), Voxra 300 mg (syönyt 6 vuotta). Ihan selväjärkinen olo tällä lääkityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin syömään mielialalääkkeitä, siihen asti kunnes pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle, sitten lopetin kaikki lääkkeet ja voin nyt erinomaisesti.
Minkä ikäisenä pääsit eläkkeelle? Etkö halunnut käydä töissä vai etkö päässyt töihin?
Nyt kun voit hyvin niin oletko miettinyt paluuta työelämään? Osa-aika töitä?
No minä en itseasiassa syö mitään lääkeitä, enkä ole koskaan syönyt mielialalääkkeitä. Ei terapioita, ei mitään.
Ssri lääkettä paniikkihäiriöön 10 vuotta syönyt. Ollut välillä ilmankin niitä mutta aina oireet ovat palaneet takaisin. Auttanut on, alussa oli ikäviä sivuvaikutuksia mutta ei enää mitään sivuoireita. Seksiongelmia (stondaus) tai halukkuuden laskua ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
No minä en itseasiassa syö mitään lääkeitä, enkä ole koskaan syönyt mielialalääkkeitä. Ei terapioita, ei mitään.
Minä uskon että paras lääke elämässä on taspainon etsiskely ja se, että pysyy liikkeessä.
Deprakine 900mg, Lamictal 200mg, Seroquel prolong 600mg ja Ketipinor 300mg. Tuolla satsilla pystyn elämään suht normaalia elämää. Kesti 2 vuotta saada lääkitys tähän pisteeseen. Ennen sairastin koko ajan. Nyt tulee sairausjaksoja noin kerran vuodessa. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastan.
Cipralex 15mg ja Lamictal 200mg. Syönyt viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että paras lääke elämässä on taspainon etsiskely ja se, että pysyy liikkeessä.
Vaikka tauti olisikin perinnöllistä, niin useissa tapauksissa tutkimusten mukaan olosuhteet toimivat laukaisevana tekijänä kuten esimerkiksi pitkään jatkunut paine ja stressi. Sairastumiselta suojelevia tekijöitä ovat esimerkiksi säännöllinen elämänrytmi, kuten riittävä uni ja ravinto sekä harrastukset.
Vastaukset kuvastavat palstan yleistä tilaa ja onhan tämä hyvä paikka markkinoida lääkkeitä ja koukuttaa lisää ihmisiä lääkkeiden pariin. Voisi olettaa, että palstalla 90% on mieleltään sairaita ja käyttävät lääkkeitä. Standardiotannassa luku on noin 30%. Minä en käytä mitään lääkkeitä ja tiedän, että kommentiksi tulee pillerisukoon kääntyneiden kehoitus syödä lääkkeitä :)
Optiparia noin kahdeksan vuotta, vaikeaan ahdistukseen ja paniikkiin. Enimmillään 60mg/vrk. Ja ei auttanut terapiat eikä hengitysharjoitukset. Aloin ottamaan E-epaa lisänä + magnesiumia B vitamiinilisällä ja pudottelin optiparia pikkuhiljaa sinne 20mg/vrk seuraten oloa. Viimeiset puolitoista vuotta 10mg/vrk ja alkoi tulemaan outoja oireita: Yöunet katkonaiseksi ja levottomat jalat, lepopulssi korkea ja rytmihäiriöitä. Hermostuin helposti ja aistit oli jotenkin liian herkällä. Olin todella väsynyt loppuajasta valvomisesta johtuen, mutta sänkyyn mennessä uni ei vain tullut, ei sitten millään. Kunnes silmiin osui artikkeli serotoniinista ja siitä jos sitä saa liikaa, oireet täsmäsivät täysin omiini. Lopetin optiparin käytön välittömästi ja oireet hävisivät 2-3 vuorokaudessa. Tästä on nyt aikaa puolisen vuotta eikä ahdistusta ole ollut eikä paniikkiakaan. Tuo E-epa tai magnesium ilmeisesti lisää serotoniinin tuotantoa elimistössä ja minulla tuli mitta täyteen niin sanotusti. Asia miksi aloin etsimään korvaajaa optiparille oli se, että se teki olosta jotenkin sumuisen, ajatukset jumitti ja muisti alkoi pätkimään todella, puhumattakaan orgasmikyvystä, se katosi lähes kokonaan.
lamictal abilify ketipinor ja levozin.
Venlaflaxin 150 mg. Ja ihan hh.. tilliset sivuvaikutukset. Hikoiluttaa koko ajan ja paino nousee. Mikään muu lääke ei ole auttanut. Nyt pääsen tutkimukseen jossa kokeillaan lääkkeetöntä hoitoa, hipheijaa! Ja niin, olen kuitenkin työelämässä vaikka oireet on olleet pahoja.
Abilify 15 mg. Psykoosin estoon. Toimii, mutta järkyttävät sivuvaikutukset: lihominen yli 100-kiloiseksi, tunteettomuus, muistivaikeudet, oppimisvaikeudet jne. Olen syönyt yli kymmenen vuotta. On siis psykoosilääke, en tiedä lasketaanko mielialalääkkeeksi.
Kroonikko kirjoitti:
Ssri lääkettä paniikkihäiriöön 10 vuotta syönyt. Ollut välillä ilmankin niitä mutta aina oireet ovat palaneet takaisin. Auttanut on, alussa oli ikäviä sivuvaikutuksia mutta ei enää mitään sivuoireita. Seksiongelmia (stondaus) tai halukkuuden laskua ei ole ollut.
Haluaisin imeä seisovaa kyr pääsi.
Leponex ja cipralex jo melkein kymmenen vuotta. Hyvin toimii.
Voxraa 150 mg. Muuta en suostu syömään.
Lito 600 mg, Ketipinor 100 mg, Olanzapin 5 mg. Nuitakin lääkkeitä on, mutta ne eivät ole mielialaan.
Hienoa, että nykyään on kunnon lääkkeet!
Kovaan ahdistukseen illalla alkoa 2-3 grogia.
Aina silloin tällöin korkeintaan 3:n päivän kuuri.
Toimii.
Lisään vielä^ kuinka pitkään olet syönyt ja koetko, että lääkkeestä apua?