Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sossu maksanu joilleki ajokortin/autokoulun?

Vierailija
12.03.2017 |

Tiedättekö tapauksia, joissa sossu on maksanut täydentävä toimeentulotukena ajokortin/autokoulun? Ja mielellään kantasuomalaisia, ei suojavärityksen omaavia.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassakin perheessä, jossa vanhempi on ollut sokea on vanhimmalle lapselle kustannettu tuo ajokortti. Samoin vammaiselle nuorelle, kun kortti helpotti tämän menemistä esim. kouluun ja opiskelemaan.

Vierailija
2/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kahdelle siskolle, asuivat sijaisperheessä lapsuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle maksettiin myös koska olen asunut sijaisperheessä nuoruuteni. Ja voitko uskoa että tästäkin joku osasi olla kateellinen:(

Vierailija
4/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut sossuna yli 15 vuotta, ja en ole vielä kenellekään sitä myöntänyt. Ei ole tullut vastaan sellaista asiakasta, jonka kohdalla myöntäminen olisi ollut perusteltua. Kysytty on kyllä muutaman kerran.

Vierailija
5/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu pitäisi saada osaksi ammattikoulua tai lukiota. Joka kolmas nuori asuu sellaisessa perheessä missä ei ole mitään mahdollisuutta harrastaa autokoulusta nyt puhumattakaan.

Lapsuuden köyhä perhe syrjäyttää ja vaikeuttaa työllistymistä kun ei ole ajokorttia.

Vierailija
6/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokoulu pitäisi saada osaksi ammattikoulua tai lukiota. Joka kolmas nuori asuu sellaisessa perheessä missä ei ole mitään mahdollisuutta harrastaa autokoulusta nyt puhumattakaan.

Lapsuuden köyhä perhe syrjäyttää ja vaikeuttaa työllistymistä kun ei ole ajokorttia.

Samaa mieltä. Ajokortti on arvokas kansalaistaito ja se tulee sisällyttää perusopetukseen.

Vierailija
7/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan osa voi saada kortin vammaispalveluna. Tämä on oletus. Ja huostaanotetut ovat sossun huollettavia, he saavat nuorten tuet joista voi kortin maksaa . Tämäkin on oletus.

8/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisen asteen opintoihin ei kuuluisi ilmainen ajokoulu? Lukiossakin voisi olla vapaavalintaisina kursseina. Katoaisi epätasa-arvo tässäkin asiassa.

Vierailija
9/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maksanut kahdelle tietämälleni nuorelle lähipiirissä. Työnhakijana oleminen ja työpaikan vastaanottaminen olisi mahdotonta ilman  ajokorttia.

Vierailija
10/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moden aloittama ketju ja varmaan myös hänen vastauksillaan täyttämä, joilla hänmpyrkii esittämään myös sossun maksavan Suomalaisten ajokortit.

No mehän kaikki tiedämme ettei näin ole, vaan että jokin muu ryhmä on sen sijaan etuoikeutettu saamaan rahat sossulta ajokorttiinsa.

Kaikki realistiset vastaukset poistetaan täältä koska ne eivät suosi ja ylistä valehtelua ja vihersaastaa.

Vierailija
11/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle maksettiin myös koska olen asunut sijaisperheessä nuoruuteni. Ja voitko uskoa että tästäkin joku osasi olla kateellinen:(

Todellakin olen kateellinen sillä mun vanhemmilla ei ollut varaa ajokorttiin.

Vierailija
12/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4630 kirjoitti:

Miksi toisen asteen opintoihin ei kuuluisi ilmainen ajokoulu? Lukiossakin voisi olla vapaavalintaisina kursseina. Katoaisi epätasa-arvo tässäkin asiassa.

Jo sehän on jo monissa lukioissa vapaavalintaisena kurssina. Tosin joutuu maksamaan normaalimaksut, ehkä saa vähän alennusta.

Vierailija
13/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin olen kateellinen sillä mun vanhemmilla ei ollut varaa ajokorttiin.

Olisitko siis mieluummin asunut sijaisperheessä ja saanut ilmaiseksi ajokortin?

Vierailija
14/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moden aloittama ketju ja varmaan myös hänen vastauksillaan täyttämä, joilla hänmpyrkii esittämään myös sossun maksavan Suomalaisten ajokortit.

No mehän kaikki tiedämme ettei näin ole, vaan että jokin muu ryhmä on sen sijaan etuoikeutettu saamaan rahat sossulta ajokorttiinsa.

Kaikki realistiset vastaukset poistetaan täältä koska ne eivät suosi ja ylistä valehtelua ja vihersaastaa.

Kyllä suomalainenkin saa jos saa hamerahaakin.

Vierailija
15/15 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan osa voi saada kortin vammaispalveluna. Tämä on oletus. Ja huostaanotetut ovat sossun huollettavia, he saavat nuorten tuet joista voi kortin maksaa . Tämäkin on oletus.

Vammaispalvelu ei kustanna ajokorttia. Auton hankintaan voi joissain tapauksissa saada avustusta vammaispalvelusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme