Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun joku koulutettu sanoo hakeneensa 3v turhaan töitä...

Vierailija
12.03.2017 |

... niin eikö silloin ole aika todennäköistä, että hänen palkkatoiveensa on yliammuttu? Tästä ei koskaan puhuta noissa tilityksissä. Vaikea kuvitella että esim insinööri ei kelpaa kellekään, jos vain aloituspalkka on kohdillaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaat varmaan Kimmo-caseen. Varmaan alussa onkin havitellut hyvää työtä hyvällä palkalla. Olihan hänellä tavallaan ihan realistinen odotusarvokin löytää mokoma. Voisin silti lyödä vetoa, että on tinkinyt pitkin matkaa tavoitteistaan, mutta kun sekään ei riitä, kun markkina-arvo laskee ja laskee työttömyyden takia.

Vierailija
2/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Itse pyrin esittämään mahdollisimman normaalin, jopa matalahkon palkkatoiveen, mutta ei se auta kun jokaiseen paikkaan on sata hakijaa, joista 95 on päteviä. Yrittäkää nyt ymmärtää ihmiset ettei niitä tuöpaikkoja vaan ole kaikille.

Vierailija
4/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähi hoitaja kouluun.

Vierailija
5/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista henkilön etunimeä, mutta siinä yhdessä casessa se henkilö oli melko iäkäs ja ilmaisi itseään kömpelösti ja huonolla englannilla, vaikka olikin todellisuudessa varsin kelvollinen ja hyvä. Linkedinistä löytyi se hänen profiilinsa helposti ja sen perusteella tein ainakin omat johtopäätökseni.

Vierailija
6/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla vaan julkisuustemppu tuo iltsikkiin itkeminen? Mää kyllä epäilen juuri tätä että vaatii liian kovaa palkkaa ja katsellaan alaspäin näitä kaupan kassoja...

Vierailija
7/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Itse pyrin esittämään mahdollisimman normaalin, jopa matalahkon palkkatoiveen, mutta ei se auta kun jokaiseen paikkaan on sata hakijaa, joista 95 on päteviä. Yrittäkää nyt ymmärtää ihmiset ettei niitä tuöpaikkoja vaan ole kaikille.

Niin no tietysti esim monet valtion virat on etukäteen hinnoiteltuja. Että niissä ei palkkakilpailu auta.

Vierailija
8/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan alasta. Ei kaikki koulutetut ole insinöörejä. Minäkin pidin itseäni koulutettuna amk:n jälkeen, mutta olen varma, että minulla ei vieläkään olisi alan töitä, jos en olisi suhteilla päässyt nykyiseen paikkaani.

Vierailija
9/9 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kummallista että markkina-arvo laskee vaikka korkeakoulutettu työtön on todennäköisesti paljon osaavampi ja kätevämpi kuin se töissä oleva pelkän lukion käynyt. Halpa työvoima voittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme