Veemäinen suonenveto/kramppi jalkapohjassa, kellään ollut tälläistä?
kolmatta päivää menossa jo, hermo alkaa mennä.. sattuu kovasti! Mikään veritulppa se tuskin on, jalkapohjassa..
Kommentit (9)
On ollut. Ongelmat nestetasapainossa aiheuttaa niitä myös. Oletko syönyt tai juonut jotain jossa on diureetteja?
Ensiapuna kokeile seisoa varpailla jalalla. Paino suonenvetoa vastaan. Tai hiero jalkapohjaa.
Mä olen syönyt magnesiumia, mulla on vähentynyt sillä jalan, pohkeen ja lonkan suonenvedot, mutta ei loppunut kokonaan.
Iskee suolaa suuhun ensiavuksi. Sen jälkeen alat syödä päivittäin magnesiumia.
Mulla syynä oli jalkaterän virheasento kävellessä. Paino oli liikaa sisäsyrjällä jolloin varpaat oli koko ajan jännittyneitä tukiessaan tasapainoa. Sen seurauksena jalkapohjat kramppasi öisin. Jos magnesiumista ei ole apua hyvä fysioterapeutti varmasti osaa auttaa.
Merisuolarae kielen alle, vettä, jos juominen on vähäistä, villasukat jalkaan ja venyttely. Magnesium auttaa tai ei, minulla ei auttanut.
Olisko kuitenkin plantaarifaskiitti. Oletko kävellyt tavallista enemmän. Gooklaa, löytyy hyvää tietoa.
Jos alkaa kramppaamaan esim. sängyssä maatessa, niin nouse seisomaan ja paina jalkapohjaa lattiaa vasten. Sitten loppuu nopeasti.
Magnesium auttaa suonenvetoon. Mene lääkäriin jos epäilet veritulppaa. Magnesiumia kannattaa ostaa sitraattimuodossa niin imeytyy parhaiten.