Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästääkö monitoimi- tai yleiskone aikaasi?

Vierailija
11.03.2017 |

Kunka usein käytät konetta ja mitä teet sillä? Miten paljon aikaa säästyy, kun otetaan huomioon koneen puhdistus? Suosittele konetta?

Entä mitä teet vielä käsin/yksinkertaisin välinein? Mitä välineitä käytät?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästä, ehkä siksi, että mulla on vanha yleiskone, jossa on monenlaisia osia ja se pitää koota kaapista ja kaikki on hankalaa.

Minä teen siksi kaiken muun käsin, paitsi vatkaan kermavaahdon tai sokerikakkutaikinan (näitäkään ei tehdä yleiskoneella, vaan vatkaimella). Käsin teen kaiken pilpustettavan tai raastettavan. Tehdessäni käytän kunnon vihannesveistä, sekä tällaista juuresviipaloijaa http://www.zyliss.co.uk/index.php/kitchen-gadgets/zyliss-potato-and-veg…. Niin ja tavallista kolmioraastinrautaa.

Vierailija
2/3 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aina käyttövalmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun masiinassa on vaikka mitä hienoja toimintoja kuten mehulinko, kahvimylly, smoothie jutska, raastin, sekoitin, silppuri nyt ainakin. Noista tulee käytettyä oikeastaan vaan kahvimyllyä, smoothiesekoitinta ja raastinta. Kahvimyllyä käytän pähkinä- ja mantelijauhojen tekemiseen, raastinta huomattavan isojen raastemäärien raastamiseen ja smoothieta teen silloin kun lapset haluaa tai jos itse kaipaan viherpirtelöä. Käsin raastan vanhalla "anopilla" arkiraasteet, mutta jos siis ostan ämpärillisen tai säkillisen porkkanoita ja aion pakastaa raasteena, niin kyllä kaivan masiinan esiin.

Muuten ei tule käytettyä, koska sitä ei viitsi pitää koko aikaa keittiössä esillä kun vie paljon tilaa ja sen kaivaminen ja osien etsiminen vie niin paljon aikaa, että siinä ajassa raastan jo käsin.

Vastaus kysymykseen; ei säästä aikaa, mutta pakko joskus kaivaa esille, että saa tietyt asiat tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi