Ei helvetti. Mies meni ostamaan jotain 20 euron halpisviiniä, jossa ihan kämänen bukee.
Sanoin nimenomaan, että älä ota alahyllyltä. Meni lauantai ja ankanrinta pilalle, kun viini on sellaista kuravettä, ettei tätä joisi edes janoinen sarvikuono.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et saanut tarinasta yhtään epäuskottavampaa. parikymppiä maksavat viinit on jo kohtuullisen kalliita.
Ehkä sinulle laivalta ostettu Raimaatti on luxusta, mutta meillä mennään vähän eri hintaluokassa. Kukin tyylillään.
ap
Ja silti samalla av-palstalla ollaan kaikki.
Hannele83 kirjoitti:
Huomaa kyllä vastauksista, millainen takapajula Suomi on. Ostetaan halpaa, että saadaan vaan pää täyteen. Kellään ei ole kokemusta oikeista laatuviineistä, koska ennakkoluulot ovat niin valtavat. Juntti suomalainen sanoo, että "samanmakuista paskaa ne kaikki on." Nainenkaan ei saisi koskaan vaatia laatua. Kannattaisi välillä lähteä sieltä neljän seinän sisältä ulkomaailmaan ja kokeilla rohkeasti uusia juttuja mutta ei. Turvallisempaa on ripustautua siihen samaan vanhaan halpikseen. Onneksi mieheni on ulkomaalainen ja ottaa minut huomioon aivan eri tavalla. Hänellä on täysin erilainen käsitys romantiikasta ja laadusta, mitä suomijunttiexällä. Ymmärrän aloittajan kiukun vallan hyvin, jos on tottunut laatuun.
Voisitko linkata tutkimuksen, jossa viinin maistajat onnistuvat erottamaan halvan ja kalliin viinin?
Tämä provo ei ole ihan sieltä paskimmasta päästä. Miten meni noin omasta mielestä?
2/5
No neiti kermaperse voi itse mennä sinne alkoon ostamaan bättre folk viininsä.
Vuoden 2015 parhaaksi viiniksi valittiin se portugalilainen punkku, joka maksoi 10 euroa. Ei varmaan ap:lle kelvannut!
20 eurolla saa kyllä Alkosta oikein kelvollista viiniä, eihän siellä kuravettä myydä juuri ollenkaan. Se hyvä puoli valtion monopolissa, että myytävät tuotteet valitaan tarkkaan, toisin olisi varmaan jos viiniä saisi maitokaupoista ja maalaismarketeissa olisi tarjolla vain sitä suosituinta el tiempoa.
Noita "kalliita" viinejä ostaa ne jotka niitä juovat erikoistilaisuuksissa. Sieltä aika alhaalta löytyy tosi hyviä ruokaviinejä. Tiedän koska juodaan niitä about joka päivä.
Päivän p*skin provo onneksi olkoon haluatko keksin?
Kosta miehelle. Hanki kiihkeä rakastaja.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin nimenomaan, että älä ota alahyllyltä. Meni lauantai ja ankanrinta pilalle, kun viini on sellaista kuravettä, ettei tätä joisi edes janoinen sarvikuono.
Eli jäikö sarvikuololta juomatta?
Vain nousukasjuntti arvostelee viinit sen hinnan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Hannele83 kirjoitti:
Huomaa kyllä vastauksista, millainen takapajula Suomi on. Ostetaan halpaa, että saadaan vaan pää täyteen. Kellään ei ole kokemusta oikeista laatuviineistä, koska ennakkoluulot ovat niin valtavat. Juntti suomalainen sanoo, että "samanmakuista paskaa ne kaikki on." Nainenkaan ei saisi koskaan vaatia laatua. Kannattaisi välillä lähteä sieltä neljän seinän sisältä ulkomaailmaan ja kokeilla rohkeasti uusia juttuja mutta ei. Turvallisempaa on ripustautua siihen samaan vanhaan halpikseen. Onneksi mieheni on ulkomaalainen ja ottaa minut huomioon aivan eri tavalla. Hänellä on täysin erilainen käsitys romantiikasta ja laadusta, mitä suomijunttiexällä. Ymmärrän aloittajan kiukun vallan hyvin, jos on tottunut laatuun.
Voisitko linkata tutkimuksen, jossa viinin maistajat onnistuvat erottamaan halvan ja kalliin viinin?
Ei sellaista ole. Yhdessä testissä eivät onnistuneet edes erottamaan värjättyä valkkaria punkusta....
Mulla on tossa pullo semi makeeta punkkua virosta ostettua, alle 4e plo. Aivan hyvä! Ällöttääkö? ;) Sitäpaitsi kunnon viiniharrastajat ei täällä palstoilla pyörisi ankan laiton ohessa tai muutenkaan.
Ap yrittää nyt jotenkin päteä. 15-20 euron hintaluokassa on paljon erittäin hyviä viinejä. Tietysti on miehen osaamattomuutta, ellei valitse kunnollista. Kuitenkaan 20 euron hintainen viini ei ole oletusarvoisesti "kämäinen" .
Ihan sietämätöntä, että Chateau Petrus on niin harvoin Alkon valikoimissa. Margaux'ta tai Rotschildiakin joutuu etsimään kissojen ja koirien kanssa (jotka tietysti ovat hienointa rotua). Kärsin myös siitä, että joillakin on yksityissaari Karibialla tai Ranskan Polynesiassa, kun minun mieheni suostuu lomailemaan vain Etelä-Ranskassa!
Miksi et hae vain viinikellaristasi parempaa viiniä? Itse juon tässä 50 vuotta sitten minulle valmistettua viiniä. Tehtiin 500 litran erä ja minulle siitä kymmenen pulloa ja loput kaadettiin maahan ja viinin tekijät ammuttiin sekä viinitila poltettiin ja kyseisen lajikkeen valmistus kiellettiin kuolemanrangaistuksen uhalla.
Alko on vielä auki, kipaise ostamaan mieluisampaa viiniä itse!