Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kerrostaloasujat viettävät kesällä pihaelämää?

Vierailija
10.03.2017 |

Omakotitalossa on niin kivaa kesällä istuskella pihalla, keitellä omaa kahvia ja hakea sisältä omia tavaroita. Missä kerrostaloasujat tekevät tämän? Menevätkö he vain kaupungille kahviloihin rannoille jne? Toki joissakin kerrostaloissa on parveke, mutta ei läheskään kaikissa.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lähiössä on inhottavaa olla kerrostalon pihalla, siellä on jotenkin enemmän sellainen "kyttäysmeininki", kaupungin keskustan puistoissa ja kahviloissa saa vapaammin hengittää ja olla.

Vierailija
42/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aurinkotuolin meidän kerrostalon takapihalle (missä ei koskaan näe ketään) ja luen kirjaa koivun katveessa. Välillä otetaan piknikfiltti mukaan ja syödään eväsretkiruokaa perheen kera. Asun ihan metsän reunassa kerrostalossa.

Kun lapset oli pieniä, pihaelämää vietettiin leikkipaikalla, leikkipuistoissa ja metsäretkillä.

Asuin suuren osan lapsuuttani omakotitalossa ja kieltämättä kaipaan välillä sitä, että voi vaan astua ovesta ulos vaikka juomaan aamukahvit. Nyt pitää seikkailla tovi rappukäytävässä ennen pihalle pääsyä. Me asutaan niin hyvällä paikalla, että ei olisi varaa omakotitaloon lähistöllä. Ja toisaalta 6-7kk vuodesta omasta pihasta on vaan riesaa. Asenne- ja mielikuvituskysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni omakotitalossa, pieninä tietysti leikittiin aina ulkona kesäisin pihassa, mutten kyllä muista että olisin enää yli 15-vuotiaana pihalla juuri hengaillut. Ehkä joskus leikkasin ruohoa tai keräsin marjat. Joskus yritin lukea kirjaa riippumatossa, mutta oli niin perhanasti hyttysiä! Ei tullut mitään.

Sen jälkeen olen asunut kohta 10v kerrostaloissa. Missään en ole kokenut hirveää hinkua oleilla pihoilla, mikä onkin onni, sillä kunnon pihaa on aika harvassa kerrostalossa. Nykyisessä vain kiveä ja joku yksittäinen penkki ja keinu. Ei tarvitse ihmetellä miksei taloyhtiössä ole pieniä lapsia :D Ulkoilen kyllä runsaasti kesällä, mutten oikein tajua sellaista pienellä pläntillä oleskelua. Jos haluaa ulkoilmaan, voi mennä metsään!

Vierailija
44/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluan olla hetken ulkona, menen kerrostalon pihalle viltin kanssa tai keinuun istumaan. Aurinkoa otan parvekkeella ja koska parvekkeelleni ei näy kuin suoraan edestä, otan aurinkoa yläosattomissa kun otan bikinit pois viltin päällä löhöillessä. Jos haluan olla pidempään ulkona ajan 15 km päähän mökille jossa on oma ranta ja ihana mökki. En vaihtaisi kerrostalon huolettomuutta omakotitaloon mistään hinnasta. Tämä on minun oma koti, en asu pakon sanelemana vuokra-asunnossa haaveillen omakotitalosta vaan säästin ja sijoitin kerrostaloasuntoon. En ole lainkaan kateellinen kuunnellessa kavereiden tarinoita lumitöistä, jäätyneistä putkista ja kunnostustöistä. Maksan ilolla yhtiövastikkeen siitä ettei minun tarvitse tehdä mitään kummempaa muuten kuin mökillä.

Miten pystyt olemaan siellä, eikö sinua yhtään häiritse että mahdollisesti naapurit katsovat sinua talon ikkunoista?

Asun 4000 asukkaan kunnassa jossa kadulla kävellessä vastaantulijat aina tervehtivät. Naapureiden kanssa tervehditään, vaihdetaan kuulumisia ja tehdään palveluksia puolin ja toisin. Esim. viime kesänä ulkona istuessa tuli naapuri koiransa kanssa moikkaamaan, koiransa joka on minulla usein hoidossa. Kaikille tällainen "tuppukyläasuminen" ei sovi ja ymmärrän hyvin, mutta minä viihdyn täällä. Ihanaa kun on yhteisöllisyyttä ja jos joku minua tuijottelee niin siinäpähän tuijottelee. Samaan tapaan voi omakotitalossa naapurit tuijotella. Minua ei katseet häiritse ja tervehtimiset on erittäin tervetulleita.

Vierailija
45/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä ulkomailla kesät. Tänä vuonna Yhdysvalloissa.

Vierailija
46/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun partsilla ja luen, otan aurinkoa. Juon aamukahvit myös parvekkeella kesäisin. Kävelen kivaan paikkaan rantsulle löhöilemään hellepäivinä. Lähden myös joka kesä tai kevät etelän lämpöön missä ei sada pisaraakaan vettä! Toisin kuin Suomessa. Jossa juhannuksenakin saa pitää toppatakkia.

Vierailija
47/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin varmasti istua pihalla lukemassa, jos asuisin omakotitalossa. Mitään muuta (varsinkaan leikata nurmikkoa tms. jotta voi olla pihalla), en "pihaelämästä" kaipaa. Yhtä lailla lukeminen onnistuu parvekkeella ja plussana on sekin, että seiskakerroksessa ei ole hyttysiä tai muita hyönteisiä. Ei hauku koirat eikä huuda lapset, kuten monella ok-alueella. Liikenteen tasainen ääni on minusta paljon miellyttävämpi.

Vierailija
48/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun repesin tuolle "hakea omia tavaroita sisältä" :D Mitä?

Vierailija
49/49 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että kun repesin tuolle "hakea omia tavaroita sisältä" :D Mitä?

Sama!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme