Missä kerrostaloasujat viettävät kesällä pihaelämää?
Omakotitalossa on niin kivaa kesällä istuskella pihalla, keitellä omaa kahvia ja hakea sisältä omia tavaroita. Missä kerrostaloasujat tekevät tämän? Menevätkö he vain kaupungille kahviloihin rannoille jne? Toki joissakin kerrostaloissa on parveke, mutta ei läheskään kaikissa.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Oman talon pihamaalla ja puutarhassa voi aurinkoa ottaa vaikka tissit paljaana, tai enemmänkin!
Pystytkö hetkumaan edestakaisin etunojassa ja läpsimään pakaroitasi pingismailalla?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa on niin kivaa kesällä istuskella pihalla, keitellä omaa kahvia ja hakea sisältä omia tavaroita. Missä kerrostaloasujat tekevät tämän? Menevätkö he vain kaupungille kahviloihin rannoille jne? Toki joissakin kerrostaloissa on parveke, mutta ei läheskään kaikissa.
Mä vietän enimmäkseen huoneiston omalla pihalla. Jonkin verran myös yhteisellä pihalla. Joskus myös merenrannalla istuen, se kun on hieman lähempänä kuin yhteispihan seurustelualue.
Asun paritalossa, mutta en ole oikeastaan koskaan pihassamme. Naapurin kakarat huutaa ja kiljuu, pomppii trampalla jne.Lisäksi sen verran uusi, että puskat ei ole vielä kasvaneet. Siinä ei ole mitään yksityisyyttä.
Jos haluan olla ulkona, lähden ihan muualle.
Otan parvekkeella aurinkoa ja räplään tavaraani.
Vierailija kirjoitti:
Voi, kun taas joku kesä olisikin ilmoja nauttia Suomessakin pihastamme.
Ihme vinkuja!
Missä omakotiasujat viettävät talvella pihaelämää? Itse nautin säteilylämmittimien ansiosta lasitetusta parvekkeestani ympäri vuoden.
Miksi pitäisi viettää pihaelämää???
Meillä on kuisti ja omapiha-alue kerrostalossa, mutta eipä siellä tule vietettyä aikaa, koska sinne paistaa aurinko enkä tykkää paahteesta. Istun sisällä.
Asun kerrostalossa ja kesät vietän mökillä. Vihaan kesäisin kun muut talon asukkaat leiriytyvät talon pihalle ja kymmenet lapset juoksevat pitäen ihan järkyttävää meteliä sekä sotkien pihan ja talon seinät. Äidit lyöttäytyvät pienissä vaatteissa löhöämään aurinkoon vetämään röökiä ja ärjymään pennuilleen. Miehiä harvemmin näkee. Eikä tämä ole mikään slummitalo enkä minä vanha elämiseen kyllästynyt mummeli vaan 24 vuotias nuori nainen joka ei ymmärrä miten ihmiset kehtaavat tuolla tavalla sikailla kerrostalon pihalla.
Kerrostalon pihan ei mielestäni pitäisi olla mikään lasten leikkipaikka tai aikuisten ryyppy grillijuhla paikka!
Jos haluan ulos, menen puistoon tai rannalle. En ole ikinä erityisemmin kaivannut mitään jatkuvaa pihalla istumista kesäisin, en tehnyt sitä omakotitalossakaan. En tykkää ottaa aurinkoakaan joten en kaipaa pihaa jossa voi makailla tissit paljaana.
Miksi ihmiset otti heti nokkiinsa tästä kysymyksestä? Ite asuin 19 ensimmäistä vuottani omakotitalossa ja nyt kerrostalossa asuessani muakin aina mietityttää että minne sitä menis ottamaan aurinkoa ym. Viime kesä oli ensimmäinen kerrostalossa enkä ottanu aurinkoa ollenkaan, koska rannoille ei saa viedä koiria joita en halua jättää yksin kotiin mun löhöilyn ajaksi. Tossa kerrostalon pihalla en todellakaan kehtaisi vaan hengailla, varsinkin kun siinä leikkii lapsia 24/7.
Mutta varmaan jos on asunut monta vuotta kerrostalossa ei edes kaipaa sellasta omaa pihaa auringonotolle ja kahvittelulle. Se on ihan fine, ei tarvi heti närkästyä, että AP ois jotenki pitäny kerrostaloasujia huonompina kun ei oo omaa pihaa.
No pihalla. Grillataan, hoidetaan kasvimaata, pelataan sulkista ja krokettia. Ja höpötetään tietty naapureiden kanssa. Kiva, kun lapsilla on pihalla kavereita. Siellä on myös leikkimökki ja kesällä pieni kahluuallas.
Mielestäni kaupungin puistot ovat ihania paikkoja. Turun Linnan puisto, Tähtitornin mäki, Kupittaan puisto ja lintutarha, tuomiokirkonpuisto.
Sitten Ruissalo ja Katariinan luonnonsuojelualue, niihin pitää lähteä vähän kauemmas.
Jos haluan olla hetken ulkona, menen kerrostalon pihalle viltin kanssa tai keinuun istumaan. Aurinkoa otan parvekkeella ja koska parvekkeelleni ei näy kuin suoraan edestä, otan aurinkoa yläosattomissa kun otan bikinit pois viltin päällä löhöillessä. Jos haluan olla pidempään ulkona ajan 15 km päähän mökille jossa on oma ranta ja ihana mökki. En vaihtaisi kerrostalon huolettomuutta omakotitaloon mistään hinnasta. Tämä on minun oma koti, en asu pakon sanelemana vuokra-asunnossa haaveillen omakotitalosta vaan säästin ja sijoitin kerrostaloasuntoon. En ole lainkaan kateellinen kuunnellessa kavereiden tarinoita lumitöistä, jäätyneistä putkista ja kunnostustöistä. Maksan ilolla yhtiövastikkeen siitä ettei minun tarvitse tehdä mitään kummempaa muuten kuin mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan olla hetken ulkona, menen kerrostalon pihalle viltin kanssa tai keinuun istumaan. Aurinkoa otan parvekkeella ja koska parvekkeelleni ei näy kuin suoraan edestä, otan aurinkoa yläosattomissa kun otan bikinit pois viltin päällä löhöillessä. Jos haluan olla pidempään ulkona ajan 15 km päähän mökille jossa on oma ranta ja ihana mökki. En vaihtaisi kerrostalon huolettomuutta omakotitaloon mistään hinnasta. Tämä on minun oma koti, en asu pakon sanelemana vuokra-asunnossa haaveillen omakotitalosta vaan säästin ja sijoitin kerrostaloasuntoon. En ole lainkaan kateellinen kuunnellessa kavereiden tarinoita lumitöistä, jäätyneistä putkista ja kunnostustöistä. Maksan ilolla yhtiövastikkeen siitä ettei minun tarvitse tehdä mitään kummempaa muuten kuin mökillä.
Miten pystyt olemaan siellä, eikö sinua yhtään häiritse että mahdollisesti naapurit katsovat sinua talon ikkunoista?
Me olemme merellä paria-kolmea viikkoa lukuunottamatta koko kesän tai paremminkin touko-syyskuut.
Tarvitsisimme puutarhurin, jos meillä olisi omakotitalo, talvella vastaavasti hiekottaja, lumenkolaaja ja tarkastaja. Kerrostalossa ei näitä huolia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on tärkeää hakea kesällä sisältä omia tavaroita, ja miksei niin voisi tehdä, jos asuu kerrostalossa?
Miksi sinulle on tärkeää esittää tyhmää?
Voi, kun taas joku kesä olisikin ilmoja nauttia Suomessakin pihastamme.