Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tullut uskoon, mutta ihmettelen yhtä asiaa eli kertokaas?

Vierailija
10.03.2017 |

Mies ei saisi ottaa miehensä hylkäämää naista itselleen? Miksi ei saisi? Jos nainen on jätetty niin pitäisikö hänen oikeasti elää loppuelämänsä yksin?

Nyt jos joku oikea kristitty vastais niin olisin kiitollinen...

terveisin 15 vuotta rakastin miestä, kunnes petti ja jätti, lapsiakin tottakai.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa mennyt ikävään lahkoon. Minä olen myös tullut uskoon, tosin ihan oikeasti, ja ymmärtänyt, että Jeesuksen opetus on kristityille olennaista. Yritä tutustua siihen ennen kuin provoilet typeryyksiä.

Vierailija
22/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistapa ap, että Jumala on Rakkaus. Hän ei ole mitään muuta. Et tee mitään sellaisella uskonnolla, joka ei ole rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mennyt mihinkään lahkoon vaan luin tuon raamatusta. Tosin siellä luki kaikkea muutakin kamalaa vanhassa testamentissa. Olen oikeasti uskossa, mutta nyt lietsoinkin vaan pilkkaa ilmeisesti?

Ei olisi tälle palstalle pitänyt tätäkään kysymystä laittaa? ap.

Vierailija
24/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saisi ottaa miehensä hylkäämää naista itselleen? Miksi ei saisi? Jos nainen on jätetty niin pitäisikö hänen oikeasti elää loppuelämänsä yksin?

Raamatussa sanotaan että huoruuden tähden voi erota ja mennä uudelleen naimisiin ja myös mies voi mennä naimisiin sinun kanssasi.

Juu ja eronneeseen naiseen yhtyvän miehen voi viedä portinpieleen ja kivittää hengiltä.

Vierailija
25/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jonkun tason änkyrä ja protestoi sitä vastaan että raamatun "ohjeistuksessa" puhutaan miehistä mutta ei naisista. Hänen tulkintansa mukaan ei voi tulkita neuvoja suoraan koskemaan molempia sukupuolia.

26/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt tämän niin, että muun kuin "huoruuden" takia ei saa erota eli ex miehesi "huorinteko" tavallaan vapauttaa sinut halutessasi avioitumaan uudestaan. Sinua ei katsota hylätyksi osapuoleksi siksi, että sinä olisit saanut Raamatun valossa olla se hylkääjäkin, koska sinua petettiin. Näin mulle helluntailainen kaverini asiaa on yrittänyt selittää. Itse olen ateistina sitä mieltä, että tuokin on yksi lukuisista Raamatun kohdista, jota ihmiset tulkitsevat mielensä mukaan, sillä kirjaimellisesti sen ottaminen antaisi Jumalasta hyvin epäoikeudenmukaisen mielikuvan.

Vierailija
27/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Ja jos käytät sekoitekuituja tulee sinut kivittää hengiltä. Näin se vaan menee.

Jeesus kielsi kivittämisen! Kristitty uskoo Jeesuksen opetuksiin. Kristinuskoon ei kuulu kivitystuomiot. "Mene, äläkä enää syntiä tee", Jeesus opetti. Nuo vaatesäännöt ovat juutalaisuutta, ei kristinuskontoa.

Vierailija
28/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mennyt mihinkään lahkoon vaan luin tuon raamatusta. Tosin siellä luki kaikkea muutakin kamalaa vanhassa testamentissa. Olen oikeasti uskossa, mutta nyt lietsoinkin vaan pilkkaa ilmeisesti?

Älä nyt. Toi on ihan normaalia pohdintaa ja uskonsa mittailua. Ei kukaan voi täysin raamatun mukaan elää. T: Se papin miniä.

Vierailija
29/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuhan on enimmäkseen ihan skeidaa. Mieti mitkä jutut puhuttaa sua

Vierailija
30/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet tullut uskoon! Täällä myös yksi uskovainen. Usko Jeesukseen on parasta mitä elämältä voi saada. Pienet yksityiskohdat kyllä siitä selviävä ja kaikkea ei edes tarvitse ymmärtää. Etene rukoillen ja muista kyseenalaistaa ihmisten kertomat tulkinnat. Koettele kaikki ja pidä se mikä on hyvää. ❤

Vierailija
31/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tyhmyys tullut tehtyä :(

Miksi liityt edes tuollaiseen uskoon, mikäli et edes ymmärrä mitä tarkoittavat milläkin asialla tai jos edes esittävät sellaisia vaatimuksia joita joudut toisten uskonystävien vuoksi ja vaatimuksesta noudattamaan.

Ilman uskomuksia saa olla vapaa kuin taivaan lintu. Siitä huolimatta vaikka uskoisi millä tavalla tahansa.

Vierailija
32/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue uutta testamenttia. Se on se uusi luomus ja "korvasi" edellisen. Vanha testamentti kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
33/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaas se Raamatun kohta tähän.

Jeesus sanoi; ”Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."

Kuka on se hyljätty? Se huorintekijä, jota ei saa enää ottaa puolisoksi. Ei se petetty.

Vierailija
34/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miten sitä elää sitten kristittynä miehensä hylkäämänä naisena tässä ajassa?

Uskon kuitenkin Raamattuun ja Jumalan sanaan ja tällekin pitäisi olla joku peruste, mutta ei?

Olen uskovainen, mutta en ole perehtynyt avioeroon, hylkäämiseen, erokirjaan jne., koska nämä asiat eivät ole koskettaneet minua tai lähipiiriäni enkä ole teologi.

Vastauksena kysymykseesi (jonka boldasin): olemalla ilman miestä, omistautumalla Herralle kuuluvaan, kuten 1 Kor. luku 7. sanoo. Naimattomuus (tai ilman miestä eläminen) on Paavalin mukaan hyvä osa. Nainen voi elää, vaikkei olisikaan naimisissa – kas kummaa.

Sinuna kysyisin hylkäämisestä ja aviorikoksesta joltain esim. Raamatun opettajalta tai pastorilta. Missään nimessä ei kannata mennä ev.lut kirkon liberaalien tätien ja setien luo kuuntelemaan oppia, joka on epäraamatullista, mutta jonka mukaan kaikki on sallittua "koska eihän meistä kukaan ole täydellinen" tms..

Jos osaat englantia, kannattaa googlata kysymys ja lukea, mitä uskovaiset pastorit opettavat asiasta.

Vierailija
35/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin uskoon avioeroni jälkeen. Olin vasta 24-vuotias ja kipuilin tuon saman asian kanssa pitkään. Minä olin se, joka olin mieheni jättänyt. Jossain vaiheessa pääsin tämän asian kanssa siihen pisteeseen (henkisesti), että olin valmis palaamaan ex-mieheni luokse, jos se oli Jumalan tahto. Soitin hänelle, vaikka emme olleet yhteyksissä pitkään aikaan. Kerroin hänelle puhelimessa tästä asiasta, että koin että Jumala haluaa meidän palaavan yhteen. Mies oli aika hämillään. Hän kuvitteli, että olin nähnyt sen päivän lehdessä hänen kihlausilmoituksensa. Minulle tämä oli vain merkki siitä, että ok, tämä ei ollut Jumalan tahto ja sen jälkeen minun ei tarvinnut enää miettiä ex-miehen luokse palaamista. 

Seurustelin muutamien miesten kanssa, mutta koko ajan taustalla väijyi ajatus siitä, että minun ei kuuluisi mennä naimisiin kun olin eronnut. Tämä oli todella vaikea ja kipeä asia, koska olin vielä niin nuori. Mutta lopulta pääsin asian kanssa rauhaan ja hyväksyin sen ja siitä alkoi hieno hengellinen jakso elämässäni. Olin hyvin onnellinen ja tyytyväinen sinkkuna, koin suorastaan kylpeväni Jumalan rakkaudessa. Sitten tapasin mieheni ja epäröin suuresti, haluanko nyt ketään sotkemaan ihanaa rakkaussuhdettani Jeesukseen. Mies oli ateisti ja monet varoittelivat menemästä hänen kanssaan naimisiin, mutta menin kuitenkin. En kokenut tekeväni mitään väärää, mutta totuus on että siitä alkoi hengellisen elämäni kuihtuminen.

Noilta viimeisiltä ajoilta, kun pyörin seurakunnassa, muistan että yksi pastori ei millään hyväksynyt sitä, että eronneet menevät naimisiin. Ei hän minua tuominnutkaan, mutta toi kyllä selvästi esiin sen, että hänen mielestä raamattu kieltää sen selkeästi. Itse hän oli neljän lapsen isä ja naimisissa. Vuosia myöhemmin hän erosi ja meni uusiin naimisiin.

Uskon kyllä, että ihanne olisi, että kaikki menisivät naimisiin vain kerran. Mutta tämä on sellainen asia jonka jokainen joutuu omalta kohdaltaan selvittämään Jumalan kanssa. Ja kuten tuon pastorin tapauksestakin näkee, uskovilla saattaa olla hyvin jyrkät mielipiteet ennen kuin asia sattuu omalle kohdalle. Sinun pitää vain rukoilla tämän asian kanssa ja etsiä Jumalan johdatusta. Ja harkitse todella tarkkaan, ennen kuin menet ateistin kanssa naimisiin! Monet onnistuvat pitämään oman uskonsa elävänä ateistinkin kanssa, mutta se vaatii paljon enemmän työtä. Ja voin kokemuksesta sanoa, ettei mikään tunnu niin hienolta kuin yhdessä oman kumppanin kanssa rukoileminen. Toivottavasti löydät itsellesi hyvän uskovan puolison!

Vierailija
36/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kristityistä viis veisaa noista ja menee uudelleen naimisiin erottuaan, on sitten mies tai nainen. Suhtautuminen esiaviolliseen seksiinkin vaihtelee.

Herätysliikkeillä ja muilla ryhmittymillä on sitten omia näkemyksiään. Mm. vanhoillislestadiolaisista valtaosa ei hyväksy miehen tai naisen uudelleenavioitumista muuta kuin leskelle, liitto on solmittu elinikäiseksi Jumalan silmissä eikä sitä muuta ihmisen ottama ero. 

Vierailija
37/37 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos edellisen miehesi kanssa ei ole mahdollista sopia (niin kuin ei ilmeisesti ole), ja mies on tehnyt huorin, niin minusta et ole velvollinen jäämään yksin loppuelämäksesi. Siunausta sinulle ja onnea siitä että teit uskonratkaisun :) hakeudu jonkun seurakunnan yhteyteen :)

Eikö Raamatussa ole naisille vastaavaa kohtaa sitten tai naisille mitään ohjeita miehen pettämisistä? Haluaisin oikeasti tietää ja kuulla tähän vastauksen joltain palstan uskovilta asiantuntijoilta vaikkapa? Vai joudunko loppuikäni kärsimään siitä, että koen tekeväni väärin ,jos aloitan vielä suhteen jonkun rehellisen uskossa olevan miehen kanssa, joka ei pettäisi minua koskaan, kuten en minäkään pettänyt - ja silti olen syyllistetty?

Miehen pettämisestä Raamatussa puhutaankin.  Koska naisilla ei ollut paljonkaan valinnan vapautta siihen aikaan kun Raamattu kirjoitettiin.

Sitten meidän aikanamme keksittiin tekopyhyys ja itsensä kiusaaminen. 

Mies jonka kanssa olin naimisissa ei kyennyt olemaan uskollinen ja hän sanoikin suoraan.

Silti hän oli kultaisin ihminen jonka ikinä olen tavannut.

Jeesus puhui sydämen tilasta ja hyvistä teoista.

Pettäminen aiheuttaa käytännön ongelmia, voi ajatella uskon asianakin.  Mutta päätä itse, koska kellään ei ole varaa arvioida.