Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

43v haluaa äidiksi?

Ninnannunna
10.03.2017 |

Mitä mieltä? Kaverini haluaa lapsen ja käynyt hormonihoidoissa. Ite olen saanut vikan lapsen 30v ja ei tulis mieleenkään hankkia ryppyisenä lapsia. En kyllä jaksais..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika kuin kaverillasi. Minä kyllä jaksaisin ihan mainiostikin. N 43.

Vierailija
2/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypyt tuskin vaikuttavat jaksamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Vauva-iän taatusti jaksaa, mutta onko kiva olla teinin äiti, kun itse on yli 55v? Hui! Sitä en itse jaksais.

Vierailija
4/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyisenä? Voi jee, mikä tyhjäpää kana...Menehän kampaamaan niitä irtoripsiäsi siitä! Hus!

Vierailija
5/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 42v odottaja. Nainen on niin kauan sopiva äidiksi kun raskaaksi pystyy tulemaan. Ennen sitä maaseudulla oli ihan normaalia pyöräyttää vielä viisikymppisenäkin lapsukainen.

Myöskin tuo 'et jaksa vanhana olla isovanhempi' mantra on paikkansapitämätön. Mulla oma äitini tuli äidiksi 20v iässä ja anoppi 19v iässä. Ovat olleet nuoria isovanhempia mutta kertaakaan eivät ole lapsiani hoitaneet, kiinnostuneet heistä tai mitenkään huomioineet. Nuori isoäiti ei ole tae hyvästä isovanhemmuudesta.

Ps. Olen öaljon hyväkuntoisempi urheilija kuin moni 20v mamma joten nykypäivän 40v ei ole mikään monisairas, kuolemaa odotrava vanhus.

Vierailija
6/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä yrittää. Tuon ikäisenä alle 10% yrittäjistä hedelmöittyy.

Vierailija
7/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä lasten hankinta on tyypillisesti aloitettu n. 30-vuotiaana. Synnytysikä nousee koko ajan ja nykyään on ainakin pk-seudulla ja korkeasti koulutettujen keskuudessa aika harvinaista, että lapset olisi "tehty" 30-vuotiaana.

43-vuotiaana esikoisen saaminen ei ole kovin helppoa, mutta saa kai hän yrittää. Ihme kun ihmisten pitää aina ihmetellä toisten valintoja.

Vierailija
8/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy kiristyttämässä naaman, ei ole enää ryppyinen. Mutta mitä voi tehdä hölmö äiti?

Vierailija
9/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elää elämäänsä. Elä sinäkin vain omaasi :) Onhan tuossa iässä riskit aivan kamalat mutta eiköhän kaverisi tiedosta nämä riskit. Voihan yli 40v olla paremmassa kunnossa kuin 20v mutta en usko kohdun ja munasarjojen olevan paremmassa kunnossa. Antaa hänen yrittää. En henkkoht tuossa iässä edes harkitsisi lasten tekemistä. Omat lapset on tehty alle 30v. Mutta tämähän on taas turha tieto, keskitytään asioiden myönteisiin puoliin eikö?

Vierailija
10/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri täyttänyt 44 kun nuorin lapseni syntyi. Raskaus ja synnytys ihan yhtä helppoja kun nuorempana ja koen olevani nyt paljon valmiimpi äidiksi. Nuorena niin paljon vielä houkutti muut menot ja muutenkin monessa suhteessa olin liian epäkypsä äidiksi. Toki hoidin lapseni silloinkin ja ihan ihmisiä heistäkin tuli. Nyt tämän nuorimman kanssa osaan kuitenkin ihan eri tavalla nauttia. En pelkää yhtään ettenkö jaksaisi lasta kasvattaa aikuiseksi asti. En kuitenkaan voi olla miettimättä mitä tapahtuu jos me molemmat vanhemmat sairastuisimme tai jopa kuolisimme ennen kuin lapsi ehtii kasvaa aikuiseksi. Onneksi kuitenkin on nuo vanhemmat sisarukset tukemassa ja nyt on ainakin motivaatiota pitää itsestään mahdollisimman hyvää huolta että pysyisi kunnossa mahdollisimman pitkään. Eikä mekään nyt sentään loppujen lopuksi ihan hirvittävän vanhoja olla. Nykyään on jo niin tavallista saada lapsia vielä yli 40v ettei varmaan lapsiaan joudu vanhoja vanhempiaan häpeilemään eikä muutenkaan pidä outona vanhempiensa ikää.

Vierailija
11/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käy kiristyttämässä naaman, ei ole enää ryppyinen. Mutta mitä voi tehdä hölmö äiti?

Siinäpä kysymys :-D

Vierailija
12/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uuden muksun...?

Vierailija
13/13 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait lasten teko ole muusta kiinni kuin viitseliäisyydestä ja siitä että värkit toimii.