Ärsyttääkö muita, miten introverttiys usein kuvaillaan?
Eli siis haluaa olla vain kotona, ei pidä juhlista, on sosiaalisesti kömpelö jne. Mitä mieltä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi että ärsyttää, mun mielestä introverttiutta kuvaillaan myönteisesti. "Negatiiset" kuvailut on pikemminkin jotain itseironiatyylistä huumoria tms. Joskus vaikuttaa olevan jopa ihannointia.
Se kyllä voisi mietityttää, että kun tuosta on niin paljon viime aikoina puhuttu, että luuleeko ihmiset mun olevan vain joku "muoti-introvertti". Jos se joku ilmiö on, johtunee vain siitä, että kun tuollainen sana on tullut ihmisille tutuksi, niin sitä aletaan myös käyttää. Ihmiset ovat törmänneet sanaan, jolla voi kuvailla itseään, on kai miellyttää luokitella itsensä joksikin.
Tai ehkä olen kuvitellut tämän, että tuo sana on vasta viime aikoina (vuosina) tullut esiin?
Mutta eikös se ole aika normaalia jos joku on keksinyt jollekkin käsitykselle keksinyt sanan niin sitä myös käytetään, voisi muuten olla vaikeuksia ilmaista itseään
No, nimenomaan, en ymmärtänyt mutta-sanan merkitystä viestisi alussa.
Siis sen tarkoitusta. Muttahan aloittaa yleensä jonkin vastaan väittämisen, mutta et tuonut mitään uutta näkökantaa vaan pikemminkin myötäilit aiempaa, joten hämmentää.
Mutta eikös se ole aika normaalia jos joku on keksinyt jollekkin käsitykselle keksinyt sanan niin sitä myös käytetään, voisi muuten olla vaikeuksia ilmaista itseään